איש אל רעהו
משתמש ותיק
בתחילת פרק הבא על יבמתו מבואר שאף שביאת יבום הוא בין בשוגג בין במזיד מכל מקום צריך להתכוון לביאה.
ומבואר ג' אופנים שאין מועיל הביאה א. ישן לא קונה. ב. נפל מן הגג ונתקע ביבמתו לא קנה ג. נתכוון להטיח בכותל והטיח ביבמתו לא קנה.
והנה במשנה מבואר שאם הוא אנוס קנה וכן מבואר בברייתא שאם שניהם היו אנוסים קנה ובגמרא ביארו שאנוס היינו שתקפתו יבמתו [ובאופן שנתקשה לאשתו, דאל"כ אינו חשוב לאונס כיון שאין קישוי אלא לדעת] ושניהם אנוסים היינו שדיבקום עכו"ם זה בזה ובא עליה.
ולא מובן מה החילוק בין ג' האופנים הנ"ל שלא קנה משום שלא התכוון כלל לביאה לבין אנסוהו עכו"ם על ידי שדבקום שגם כן לא נתכוון לביאה [ומה שנתקשה לאשתו אינו מועיל לכוונת ביאה, שהרי אף בנפל מן הגג ונתקע ביבמתו גם כן פירש רש"י שמדובר שנתקשה לאשתו]
ומבואר ג' אופנים שאין מועיל הביאה א. ישן לא קונה. ב. נפל מן הגג ונתקע ביבמתו לא קנה ג. נתכוון להטיח בכותל והטיח ביבמתו לא קנה.
והנה במשנה מבואר שאם הוא אנוס קנה וכן מבואר בברייתא שאם שניהם היו אנוסים קנה ובגמרא ביארו שאנוס היינו שתקפתו יבמתו [ובאופן שנתקשה לאשתו, דאל"כ אינו חשוב לאונס כיון שאין קישוי אלא לדעת] ושניהם אנוסים היינו שדיבקום עכו"ם זה בזה ובא עליה.
ולא מובן מה החילוק בין ג' האופנים הנ"ל שלא קנה משום שלא התכוון כלל לביאה לבין אנסוהו עכו"ם על ידי שדבקום שגם כן לא נתכוון לביאה [ומה שנתקשה לאשתו אינו מועיל לכוונת ביאה, שהרי אף בנפל מן הגג ונתקע ביבמתו גם כן פירש רש"י שמדובר שנתקשה לאשתו]