ברל אמר:משמעת לדעתי או בלשונה כיום סמכות הורית היא מהרגע שיש עם מי לדבר. זאת אומרת שהילד מבין מה אתה רוצה ממנו. אולי סימן מאוחר מידי במקום שהילד כבר לומד לסרב לעשות דברים שאתה אומר לו שם מתחיל המשמעת ואולי עוד קודם. אגב גיל קטן מאוד.
יש מעשייה בשם הרב שך שמישהןא בא לשאול אותו על חינוך בנו בן החצי שנה הרב שך אמר לו איחרת בחצי שנה
אבינועם אמר:גיל??
איך יתכן לציין גיל לדבר כה משתנה?
אבל ככל הזכור לי, ראיתי לבעל סדר היום שכתב שעד גיל חמש (או שש) בלתי אפשרי לחנך ילד, היות ואין לו כל שליטה על עצמו והמודעות שלו נמצאת ברמה מאד בהמית.
(בעל סדר היום כינה זאת בכינויים קבליים, ואני מקווה שתרגמתי נכון. בכל אופן, הכל מוזמנים לעיין במקור, כמדומני שהדברים כתובים בפירושו למשנת "בן חמש למקרא")
אשמח לדעת איך עושים את זה.חזק אמר:המשמעת והסמכות ההורית כבר לפני גיל 3 צריך להפעילה על הפעוט
חלילה. הרב יעקובזון למשל ממליץ להגביל את הפעוט או התינוק מלזחול במקום מסויים. כל פעם שהוא מגיע אליו, לקחת אותו בעדינות ולהחזירו אחורה. ובשאר הזמן כשאין כח להתעסק עם זה, להניח מכשולאבינועם אמר:אשמח לדעת איך עושים את זה.חזק אמר:המשמעת והסמכות ההורית כבר לפני גיל 3 צריך להפעילה על הפעוט
(הכוונה למשהו כמו לא לתת לו את המוצץ מיד כשהוא מבקש/לתת לו לבכות קצת וכדומה?)
אבינועם אמר:אשמח לדעת איך עושים את זה.חזק אמר:המשמעת והסמכות ההורית כבר לפני גיל 3 צריך להפעילה על הפעוט
(הכוונה למשהו כמו לא לתת לו את המוצץ מיד כשהוא מבקש/לתת לו לבכות קצת וכדומה?)
חזק אמר:חלילה. הרב יעקובזון למשל ממליץ להגביל את הפעוט או התינוק מלזחול במקום מסויים. כל פעם שהוא מגיע אליו, לקחת אותו בעדינות ולהחזירו אחורה. ובשאר הזמן כשאין כח להתעסק עם זה, להניח מכשול
חזק אמר:חלילה. הרב יעקובזון למשל ממליץ להגביל את הפעוט או התינוק מלזחול במקום מסויים. כל פעם שהוא מגיע אליו, לקחת אותו בעדינות ולהחזירו אחורה. ובשאר הזמן כשאין כח להתעסק עם זה, להניח מכשולאבינועם אמר:אשמח לדעת איך עושים את זה.חזק אמר:המשמעת והסמכות ההורית כבר לפני גיל 3 צריך להפעילה על הפעוט
(הכוונה למשהו כמו לא לתת לו את המוצץ מיד כשהוא מבקש/לתת לו לבכות קצת וכדומה?)
מאןדהו אמר:להבנתי את הדברים, הפוך בדיוק. דהיינו לעשות דברים שטוב לתינוק/לילד כמה שיותר מהר וכמה שיותר שטוב לו. רק שיהיה ברור שהדברים הם לא מחמת דרישתו. או, מחמת נידנוד וכדומה אלא משום שאנחנו הוריו ואנחנו רוצים הטוב ביותר בשבילו ולכן אנחנו עושים מה שיותר טוב לו. וח"ו לתת לילד לבכות סתם. (כמובן, אא"כ יש סיבה מיוחדת ואכמ"ל)
כל מה שאני כותב בשם הרב יעקובזון זה מתוך אחריות, וממה שקראתי בספרו. את ההפעלה של הגבלת זחילה, קראתי בספרו אל תחטאו בילד. ב"ה מחר אשתדל לצטט מספר עמוד מדוייק.ברל אמר:חזק אמר:חלילה. הרב יעקובזון למשל ממליץ להגביל את הפעוט או התינוק מלזחול במקום מסויים. כל פעם שהוא מגיע אליו, לקחת אותו בעדינות ולהחזירו אחורה. ובשאר הזמן כשאין כח להתעסק עם זה, להניח מכשולאבינועם אמר:אשמח לדעת איך עושים את זה.
(הכוונה למשהו כמו לא לתת לו את המוצץ מיד כשהוא מבקש/לתת לו לבכות קצת וכדומה?)
אני לא מבין האם לדעתו של הרב יעקבזון סמכות הורית זה דיקטטורה ? מה יוצא מכך שאנחנו מגבילים בדבר שאין בו שום סיבה ומסר?
שמעתי בחיי את הרב יעקבזון קשה לי להאמין שכך אמר במחילה
נפלא כתבת!ברל אמר:אבינועם אמר:אשמח לדעת איך עושים את זה.חזק אמר:המשמעת והסמכות ההורית כבר לפני גיל 3 צריך להפעילה על הפעוט
(הכוונה למשהו כמו לא לתת לו את המוצץ מיד כשהוא מבקש/לתת לו לבכות קצת וכדומה?)
יש לי ילד בן שנתיים וקצת שמעצמו שם את הצלחת בסיום הארוחה על השיש (למד מאחיו הגדול) לא להוציא את כל המשחקים בבת אחת לסדר את כל המשחקים אחריו להיכנס לאמטיה ולצאת ממנה אחר כך כן להתלבש לא להתלבש, רוצה שוקו לפני השינה וכן על זה הדרך.
צריך להיות חכם אתה לא עומד בקרב מול הבן שלך אלא הוא צריך להבין שעושים מה שאבא ואמא אומרים גם אם הוא מסרב הוא מנסה אותך הוא בודק את הגבולות (כבר בגיל שנתיים) אתה יכול לראות ילד שעושה דברים בדווקא וצריך להגיב בהתאם.
מוצץ אין שום בעיה שהוא רוצה אותו ולהיפך זה אכזריות להתעכב מלתת לו.
רוב המקרים לדעתי שאנשים נכשלים בעניני חינוך זה חוסר רצון/כח של ההורים לחנך!
לחשוב בעיקר מה אנחנו חושבים שטוב לילד ולא מה הוא חושב שטוב לו. (הדברים ברוב הפעמים סותרים) כמובן שגם הילד אמור להבין שהוריו רוצים את הטוב לו כפי הבנתם.חזק אמר:מאןדהו אמר:להבנתי את הדברים, הפוך בדיוק. דהיינו לעשות דברים שטוב לתינוק/לילד כמה שיותר מהר וכמה שיותר שטוב לו. רק שיהיה ברור שהדברים הם לא מחמת דרישתו. או, מחמת נידנוד וכדומה אלא משום שאנחנו הוריו ואנחנו רוצים הטוב ביותר בשבילו ולכן אנחנו עושים מה שיותר טוב לו. וח"ו לתת לילד לבכות סתם. (כמובן, אא"כ יש סיבה מיוחדת ואכמ"ל)
לכאורה סיפא סתרה לרישא. איך בדיוק נבהיר לתינוק כשאנו עושים תיכף רצונו שזה בגלל שאנחנו רוצים בטובתו. ועל כן עצת הרב יע. להגביל אותו היא אפקטיבית גם בגיל שהמודעות שלו לא בשלה להבין מסר מורכב
ברל אמר:יש מעשייה בשם הרב שך שמישהןא בא לשאול אותו על חינוך בנו בן החצי שנה הרב שך אמר לו איחרת בחצי שנה