ביתר הרחבה. עי' תוס' בסנהדרין נד: שגופים מחלקים זה רק היכא שיש פס', והתוס' בקידושין עז: סוברים שאי"צ פס'. ועי' שעה"מ שציין רע"א בגהש"ס. וללמוד מקורח ושורט ודאי אין צד דהתם אי"ז אפי' גופים מחלקים אלא ילפי' שיש בהם חילוק כעין חילוק גופים. וההגדרה של גופים חלוקים זה רק בע"ח, ועי' בזה ג"כ בשעה"מ הנ"ל.
והנה כאן לכא' יש חילוק גופים שמקלל ה' אנשים, אמנם יש סברא לפוטרו מכיון שעשה הכל במעשה אחד, ולכא' זוהי סברת חכמים באותו ואת בנו דלמרות שעבר על ב' איסורים בב' גופים דאותו ואת בנו ובנו ואותו, אך כיון שהי' הכל במעשה אחד חייב א' [וסומכוס חולק].
אך יש לחלק שכאן היו ה' תוצאות מן המעשה ואולי הוי חילוק, וגם בזה יש סברא לפטור עי' בשעה"מ הנ"ל שיש סוברים שאפי' באכילת ב' זיתים דב' גופים (עיי"ש ההיכ"ת)אם בב"א חייב א'.