בקבלו את חיבורו של אחד מגדולי הרבנים בגליציה, שבו העלה המחבר שמונים
הסברים שונים לעניין אחד במסכת זבחים, העיר רי״א הלוי בזו הלשון: ״ההבדל
בין מחבר זה לביני אינו רב. הוא חיפש ומצא שמונים תירוצים
אני מנסה למצוא תירוץ אחד לשמונים קושיות״
ושאלה זו מצטרפת לסיבה שהחכם הגלציאני חיפש שמונים הסברים לענין אחד
בר נש אמר:
בקבלו את חיבורו של אחד מגדולי הרבנים בגליציה, שבו העלה המחבר שמונים
הסברים שונים לעניין אחד במסכת זבחים, העיר רי״א הלוי בזו הלשון: ״ההבדל
בין מחבר זה לביני אינו רב. הוא חיפש ומצא שמונים תירוצים
אני מנסה למצוא תירוץ אחד לשמונים קושיות״
מסתבר שההבדל בין החכם הגלציאני לר' חיים תלוי ועומד בהבדלי שיטת הלימוד. ובשביל לאפיין את הבדלי השיטות צריך כתפים רחבות אבל לצורך השאלה אכתוב נקודה אחת משוערת שאולי ואולי תסביר במעט. היסוד של ר' חיים לא מצא אוזן קשבת אצל חכמי גליציא מהסיבה שלעומת ר' חיים שראה בכל קושיא או הערה בסוגיא נדבך נוסף במבנה הסוגיא, וקשר בל ינתק בין פרט לפרט בסוגיא גם כזו שנאמרה על ידי אמורא או ראשון אחר! ומכאן העדפתו על תירוץ אחד לשבע שמונה קושיות, חכמי גליציה לעומתו, ינקו מבית מדרש ששם לו להבחנה ברורה בין התורה הקדושה שאינה מתודה ושיטה סדורה בכל פרט כמקצועות החול, אלא כל פרט הוא לכשעצמו בלי שום ליבה שהכל סובב סביבה
לר' משה מרדכי שולזינגר היה על זה חידוד
כמדומה שהוא היה אומר שלר' יוסף ענגיל היה חבל להפסיד את השם 'גבורות שמונים' (על השאלה למה שסוטה לא תפגל במנחתה למ"ד בעלים מפגלין), ובשביל זה הוא חיפש עוד כמה תירוצים...
והאמת שאין שום הבדל בין זה לכל ספרי הפלפול והדרוש של גדולי הדורות שעשו דברים דומים
בקבלו את חיבורו של אחד מגדולי הרבנים בגליציה, שבו העלה המחבר שמונים
הסברים שונים לעניין אחד במסכת זבחים, העיר רי״א הלוי בזו הלשון: ״ההבדל
בין מחבר זה לביני אינו רב. הוא חיפש ומצא שמונים תירוצים
אני מנסה למצוא תירוץ אחד לשמונים קושיות״
בקבלו את חיבורו של אחד מגדולי הרבנים בגליציה, שבו העלה המחבר שמונים
הסברים שונים לעניין אחד במסכת זבחים, העיר רי״א הלוי בזו הלשון: ״ההבדל
בין מחבר זה לביני אינו רב. הוא חיפש ומצא שמונים תירוצים
אני מנסה למצוא תירוץ אחד לשמונים קושיות״