שאלת המסורת בעופות בני ימינו

יהושע

משתמש ותיק
אב בבינה אמר:
מתלבט אמר:
יהודי אמר:
בלי להכיר את הענין. מאוד קשה להבין את טענת המפקפקים, אם ב 70 שנה האחרונות שכל ענין ההרכבה התפתח לבלתי הכר לא עירבו, כ"ש שקודם לא עירבו.



אני קצת מפחד להגיד אבל יש י את התחושה בהרבה חילוקי דיעות שהתהוו בשנים האחרונות,
הרי שכל צד מתבצר בעמדתו אפילו אם תוכיח שטענה אחת לא צודקת ימצאו טענה חדשה,
איני רוצה להעלות בזה פולמוסים שהתעוררו בשנים האחרונות, אבל כל מי שיעקוב מהצד על הפולמוסים בשנים באחרונות, יראה שכל צד התבצר בעמדתו ובכל שלב מהפולמוס מצאו סיבות אחרות למה להוכיח את צדקת דרכם,
רק לדוגמא אם ניקח את השלב האחרון של פולמוס העופות לאחר שפורסם ע"י העדה החרדית שביררו וכל הפקפוקים הם בטעות יסודם לדבריהם, מיד פורסם מכתבו של הרב רוזנברגר כי יש בעיה בקבלת העדות ואילו הרב זורגר טוען כי הוא יודע בבירור שיש שינויים, ואילו רבני בני ברק טוענים כי יש חשש מלפני 70 שנה, הצד השוה כל הצד שטענו כל הזמן שיש בעיות מצאו כל אחד הסבר אחר למה אי אפשר לסמוך על הבירור של העדה החרדית,
מי שיעקוב יראה את אותו דפוס פעולה בכל שאר הפולמוסים שהתעוררו בשנים האחרונות,

יש הרבה אמת במה שאתה כותב, אבל זה שייך לשני הצדדים. כלומר מצד שני, אלו שאף פעם לא חששו לכל העירורים על עוף הפטם, הם אלו שהצליחו לברר שאכן כך היה לעולמים...
ואם לפני הבירורים הם כבר פרסמו שהפטם כשר למהדרין לכתחילה אז כמה כבר אפשר לסמוך על הבירורים שלהם. 
 
 

מחשב

משתמש רגיל
מתלבט אמר:
יהושע אמר:
יהודי אמר:
אבל הוא אומר שהוא בירר שהם לא עירבו.
הוא ברר בחברות שקיימים היום, אבל בלתי אפשרי לברר בכל החברות שהיו קיימים בעשרות השנים האחרונות
אני לא מבין מהיכי תיתי לחשוש,
אני לא מכיר את הסוגיא ולא מתמצא בכלל,
אך על פניו אני מבין שעקב השינויים שנגרמו בעופות ע"י המעבדות, עלתה חשש שעירבו בזה כמה מינים ע"י הכלאות, ועי"כ נוצרו השינויים, גישה זו היתה מקובלת ומוסכמת כל השנים, כפי מה שאני מבין לא היתה גישה לתוך החברות העוסקות בטיפוח העופות, מאחר שהם שמרו הכל חסוי, עקב כך לא יכלו לברר מקרוב, ועלתה החשש שמרכיבים ממין קורניש אשר הוא מין טמא,
ועל זה דנו הרבנים בעבר להיתר ולאיסור, ולזה התייחס הגר"מ ברנדסדורפר ז"ל בקנה בושם שהו' לעיל, להאריך למה אינו אסור,
אך זה היתה הגישה המוסכמת על כולם שמערבים גם מין טמא,

מה שקרה כעת הוא שהצליחו לקבל אישור להיכנס לתוך מפעלים ולעקוב אחר דרכי פעולתם,
מה שלאחר בירור לטענת העדה החרדית הוכח והתברר כי כל החשש בטעות יסודו, ויש להם דרכי פעולה בלי לערב מינים וזנים אחרים,

אי לכך אני לא מבין למה יש לחשוש על העבר, אם שייך לעשות ולייצר בלי להרכיב מין אחר מהיכי תיתי שהרכיבו בעבר עם מין אחר,
ואולי נתחיל לחשוש גם על הענבים היום אולי זה נזרע מיין נסך או מערלה לפני שנות דור שאפילו באלף אינו בטל,

שוב איני מתמצא כלל בסוגיא ואני לא יודע את השאלות בנושא אבל על פניו על מה שאני עברתי על המכתבים משני הצדדים,
וכן מה שעברתי על מכתבים בפולמוסים אחרים לצערי התחושה שלי שאין כהיום מבקשי אמת כמעט וכל אחד מחפש להתבצר בעמדתו, וכל פעם ימצאו טעמים ונימוקים אחרים
כו"ע מודי שבתחילת פיתוח הפטם עירבו מינים שונים, יש לי המסמכים מהחברה שהמתירים המציאו לי שכתוב בו מפורש שעירבו שאר מינים, ויש שם רשימה מכמה עופות שעירבו, רק כמעט כולם ברור שיש לנו עליהם מסורה. ויש מן האוסרים הטוענים שעדיין קיימת חששות שעירבו עוד מינים שאין להם מסורה, וגם שכיון שהחברה הגדולה נטלו עופות מחברות קטנים ומהם עיבדו העפות שלהם, ועל החברות קטנות אין שום דרך איך לברר ממה היו מערבים.
---
כו"ע מודי שמערבים שם את הקורניש, ויש מן האוסרים שטוענים שזה בוודאי עוף טמא כיון שהבצים הם כד כד, והמתירים טוענים שאינם כד כד... ויש טוענים על הקורניש שבכתבי הגוים מבואר שיש בהם עירבוב מה'מלאי' וה'אסיל' שעליהם בוודאי אין מסורה, והמתירים מאידך טוענים שאין סומכים על כתביהם שכולו השערות בדויות, עוד טוענים המתירים שיש מסורה ברורה על הקורניש, והאוסרים טוענים שזה בודאי לא נכון עם הראיות שלהם...
---
עוד יש וויכוח אם באמת לא עירבו שם עופות אחרים משך הנ' שנים האחרונות, וע"ז יש בירור שיצא כעת מהבד"ץ שהכל סגור ולא נעשה שום שינויים, והאוסרים טוענים שאין לסמוך על בירור הזה שבא מדר. קופר וכו'. וע"ז טוענים המתירים שאין סומכים על מישהו רק ביררו בעצמם. ודבר זה מסתבר.
---

כ"ז על קצה המזלג...
 

בן ישיבה

משתמש ותיק
יהושע אמר:
יהודי אמר:
למעשה יש ויכוח ביניכם למומחי הכשרות של העד"ח אם ביררו או לא.

בין מומחי הכשרות של העדה החרדית היה ויכוח ישן על הפטם, כל מי שהיה נגד נשאר נגד וכל מי שהיה בעד נשאר בעד, חוץ מהרב רוזנברגר שעבר למחנה המתנגדים דוקא עכשיו אחרי הבירורים. 

נראה לי שהנך מדבר מחוסר ידיעה,
הרב ראזנבערגער אוכל את עופות אלו, הוא לא שינה כלל את דעתו, והיא שדעתו כשאר רבני העדה החרדית לדורותיהם שעל אף שעירבו מין אחר הרי בשעת הדחק מותר לאכול והיות שכעת אין לנו עוף אחר יש לסמוך להיתר, אבל ודאי אם יהיה מציאות שנמצא עוף טהוא אינו מעורב ודאי יש להעדיף את העוף הנ"ל,
מה שקרה כעת הוא שבית הדין שלחו את הר' בינדער לברר ולחקור את התהליך, ולאחר שהר' בינדער הופיע בפני בית הדין והעיד ממה שראה ונוכח בזה, חתמו בית הדין על המכתב כי מתברר שאין שום חשש, אך לאחמ"כ הגיעו כמה מהאוסרים להרב ראזנבערגער וטענו לו כי הר' בינדער מסתמך גם על מה ששמע מד"ר מארק קופער, והד"ר הנ"ל כבר היה בעבר בקשר עם בעל המגד י'הודה ולא רק מפרוטוקולים, ע"ז כ' הר' ראזנבערגער כי אין לסמוך על זה, וא"כ לדעתו הרי זה חוזר להמצב שהיה מקודם שנסע,
אך הרב ראזנבערגער לא שינה כלל דעתו
 

יהושע

משתמש ותיק
בן ישיבה אמר:
יהושע אמר:
יהודי אמר:
למעשה יש ויכוח ביניכם למומחי הכשרות של העד"ח אם ביררו או לא.

בין מומחי הכשרות של העדה החרדית היה ויכוח ישן על הפטם, כל מי שהיה נגד נשאר נגד וכל מי שהיה בעד נשאר בעד, חוץ מהרב רוזנברגר שעבר למחנה המתנגדים דוקא עכשיו אחרי הבירורים. 

נראה לי שהנך מדבר מחוסר ידיעה,
הרב ראזנבערגער אוכל את עופות אלו, הוא לא שינה כלל את דעתו, והיא שדעתו כשאר רבני העדה החרדית לדורותיהם שעל אף שעירבו מין אחר הרי בשעת הדחק מותר לאכול והיות שכעת אין לנו עוף אחר יש לסמוך להיתר, אבל ודאי אם יהיה מציאות שנמצא עוף טהוא אינו מעורב ודאי יש להעדיף את העוף הנ"ל,
מה שקרה כעת הוא שבית הדין שלחו את הר' בינדער לברר ולחקור את התהליך, ולאחר שהר' בינדער הופיע בפני בית הדין והעיד ממה שראה ונוכח בזה, חתמו בית הדין על המכתב כי מתברר שאין שום חשש, אך לאחמ"כ הגיעו כמה מהאוסרים להרב ראזנבערגער וטענו לו כי הר' בינדער מסתמך גם על מה ששמע מד"ר מארק קופער, והד"ר הנ"ל כבר היה בעבר בקשר עם בעל המגד י'הודה ולא רק מפרוטוקולים, ע"ז כ' הר' ראזנבערגער כי אין לסמוך על זה, וא"כ לדעתו הרי זה חוזר להמצב שהיה מקודם שנסע,
אך הרב ראזנבערגער לא שינה כלל דעתו

אם סוברים שההיתר הוא רק בדיעבד ובשעת הדחק, היו צריכים לפרסם זאת שמי שרוצה לאכול רק לכתחילה שידע ליזהר, כי סתם הכשר הבד"ץ הוא הכשר למהדרין ולא הכשר של דיעבד. 
 

מתלבט

משתמש ותיק
יהושע אמר:
מתלבט אמר:
יהושע אמר:
הוא ברר בחברות שקיימים היום, אבל בלתי אפשרי לברר בכל החברות שהיו קיימים בעשרות השנים האחרונות
אני לא מבין מהיכי תיתי לחשוש,
אני לא מכיר את הסוגיא ולא מתמצא בכלל,
אך על פניו אני מבין שעקב השינויים שנגרמו בעופות ע"י המעבדות, עלתה חשש שעירבו בזה כמה מינים ע"י הכלאות, ועי"כ נוצרו השינויים, גישה זו היתה מקובלת ומוסכמת כל השנים, כפי מה שאני מבין לא היתה גישה לתוך החברות העוסקות בטיפוח העופות, מאחר שהם שמרו הכל חסוי, עקב כך לא יכלו לברר מקרוב, ועלתה החשש שמרכיבים ממין קורניש אשר הוא מין טמא,
ועל זה דנו הרבנים בעבר להיתר ולאיסור, ולזה התייחס הגר"מ ברנדסדורפר ז"ל בקנה בושם שהו' לעיל, להאריך למה אינו אסור,
אך זה היתה הגישה המוסכמת על כולם שמערבים גם מין טמא,

מה שקרה כעת הוא שהצליחו לקבל אישור להיכנס לתוך מפעלים ולעקוב אחר דרכי פעולתם,
מה שלאחר בירור לטענת העדה החרדית הוכח והתברר כי כל החשש בטעות יסודו, ויש להם דרכי פעולה בלי לערב מינים וזנים אחרים,

אי לכך אני לא מבין למה יש לחשוש על העבר, אם שייך לעשות ולייצר בלי להרכיב מין אחר מהיכי תיתי שהרכיבו בעבר עם מין אחר,
ואולי נתחיל לחשוש גם על הענבים היום אולי זה נזרע מיין נסך או מערלה לפני שנות דור שאפילו באלף אינו בטל,

שוב איני מתמצא כלל בסוגיא ואני לא יודע את השאלות בנושא אבל על פניו על מה שאני עברתי על המכתבים משני הצדדים,
וכן מה שעברתי על מכתבים בפולמוסים אחרים לצערי התחושה שלי שאין כהיום מבקשי אמת כמעט וכל אחד מחפש להתבצר בעמדתו, וכל פעם ימצאו טעמים ונימוקים אחרים
א. כל הבירורים בנויים על מה שהחברה מסכימה להראות ולספר ואין להם נאמנות על זה, ובפרט שעד היום לא הסכימו להראות. 

ב. בביצים של הפטם אפשר לראות שיש כמה סוגי ביצים, כד כד, כד חד, וחד חד, חומים ולבנים, עם נקודות ובלי נקודות שזה מראה על ערב רב של עופות שנכנסו פה. 
כפי שכבר כתבתי איני מכיר כלל את הנושא ולא ביררתי חוץ ממה שבשעתו פניתי אל רבי האם יש לחשוש ואמר שאין ענין,
אך דיברתי עם הרב בינדער והוא טוען בהחלט שנתנו לו לראות את הכל ראה את כל המסמכים והפרוטוקלים, וכן את כל התהליך מה שראה בעיניו, לא הוסתר ממנו כלום, הוא ראה שם בדיוק מה שהוא רואה בשאר מפעלי חומר גלם, השגחה מלאה, כך לדבריו,
 

מתלבט

משתמש ותיק
אב בבינה אמר:
מתלבט אמר:
יהודי אמר:
בלי להכיר את הענין. מאוד קשה להבין את טענת המפקפקים, אם ב 70 שנה האחרונות שכל ענין ההרכבה התפתח לבלתי הכר לא עירבו, כ"ש שקודם לא עירבו.



אני קצת מפחד להגיד אבל יש י את התחושה בהרבה חילוקי דיעות שהתהוו בשנים האחרונות,
הרי שכל צד מתבצר בעמדתו אפילו אם תוכיח שטענה אחת לא צודקת ימצאו טענה חדשה,
איני רוצה להעלות בזה פולמוסים שהתעוררו בשנים האחרונות, אבל כל מי שיעקוב מהצד על הפולמוסים בשנים באחרונות, יראה שכל צד התבצר בעמדתו ובכל שלב מהפולמוס מצאו סיבות אחרות למה להוכיח את צדקת דרכם,
רק לדוגמא אם ניקח את השלב האחרון של פולמוס העופות לאחר שפורסם ע"י העדה החרדית שביררו וכל הפקפוקים הם בטעות יסודם לדבריהם, מיד פורסם מכתבו של הרב רוזנברגר כי יש בעיה בקבלת העדות ואילו הרב זורגר טוען כי הוא יודע בבירור שיש שינויים, ואילו רבני בני ברק טוענים כי יש חשש מלפני 70 שנה, הצד השוה כל הצד שטענו כל הזמן שיש בעיות מצאו כל אחד הסבר אחר למה אי אפשר לסמוך על הבירור של העדה החרדית,
מי שיעקוב יראה את אותו דפוס פעולה בכל שאר הפולמוסים שהתעוררו בשנים האחרונות,

יש הרבה אמת במה שאתה כותב, אבל זה שייך לשני הצדדים. כלומר מצד שני, אלו שאף פעם לא חששו לכל העירורים על עוף הפטם, הם אלו שהצליחו לברר שאכן כך היה לעולמים...

אכן אני מתכוון לשני הצדדים, לא רק בפולמוס זה אלא גם בשאר פולמוסים, תעבור ותעיין בכל המכתבים והחוברות שמתפרסמים בכל פולמוס ותראה שכל צד דבק בדיעה שלו ובעמדה שלו, ואפילו אם יסתרו טענותיו הוא ימצא טענות אחרות, אין כאן חתירה לאמת לצערינו
 
 

יהושע

משתמש ותיק
מתלבט אמר:
יהושע אמר:
מתלבט אמר:
אני לא מבין מהיכי תיתי לחשוש,
אני לא מכיר את הסוגיא ולא מתמצא בכלל,
אך על פניו אני מבין שעקב השינויים שנגרמו בעופות ע"י המעבדות, עלתה חשש שעירבו בזה כמה מינים ע"י הכלאות, ועי"כ נוצרו השינויים, גישה זו היתה מקובלת ומוסכמת כל השנים, כפי מה שאני מבין לא היתה גישה לתוך החברות העוסקות בטיפוח העופות, מאחר שהם שמרו הכל חסוי, עקב כך לא יכלו לברר מקרוב, ועלתה החשש שמרכיבים ממין קורניש אשר הוא מין טמא,
ועל זה דנו הרבנים בעבר להיתר ולאיסור, ולזה התייחס הגר"מ ברנדסדורפר ז"ל בקנה בושם שהו' לעיל, להאריך למה אינו אסור,
אך זה היתה הגישה המוסכמת על כולם שמערבים גם מין טמא,

מה שקרה כעת הוא שהצליחו לקבל אישור להיכנס לתוך מפעלים ולעקוב אחר דרכי פעולתם,
מה שלאחר בירור לטענת העדה החרדית הוכח והתברר כי כל החשש בטעות יסודו, ויש להם דרכי פעולה בלי לערב מינים וזנים אחרים,

אי לכך אני לא מבין למה יש לחשוש על העבר, אם שייך לעשות ולייצר בלי להרכיב מין אחר מהיכי תיתי שהרכיבו בעבר עם מין אחר,
ואולי נתחיל לחשוש גם על הענבים היום אולי זה נזרע מיין נסך או מערלה לפני שנות דור שאפילו באלף אינו בטל,

שוב איני מתמצא כלל בסוגיא ואני לא יודע את השאלות בנושא אבל על פניו על מה שאני עברתי על המכתבים משני הצדדים,
וכן מה שעברתי על מכתבים בפולמוסים אחרים לצערי התחושה שלי שאין כהיום מבקשי אמת כמעט וכל אחד מחפש להתבצר בעמדתו, וכל פעם ימצאו טעמים ונימוקים אחרים
א. כל הבירורים בנויים על מה שהחברה מסכימה להראות ולספר ואין להם נאמנות על זה, ובפרט שעד היום לא הסכימו להראות. 

ב. בביצים של הפטם אפשר לראות שיש כמה סוגי ביצים, כד כד, כד חד, וחד חד, חומים ולבנים, עם נקודות ובלי נקודות שזה מראה על ערב רב של עופות שנכנסו פה. 
כפי שכבר כתבתי איני מכיר כלל את הנושא ולא ביררתי חוץ ממה שבשעתו פניתי אל רבי האם יש לחשוש ואמר שאין ענין,
אך דיברתי עם הרב בינדער והוא טוען בהחלט שנתנו לו לראות את הכל ראה את כל המסמכים והפרוטוקלים, וכן את כל התהליך מה שראה בעיניו, לא הוסתר ממנו כלום, הוא ראה שם בדיוק מה שהוא רואה בשאר מפעלי חומר גלם, השגחה מלאה, כך לדבריו,
איך הוא יכול לדעת שלא הסתירו ממנו מידע? 
 
 

אברך מירושלים

משתמש רגיל
להאומרים שאחרי שהתירו א"א לסמוך על בירור של גדולי הדור, וחשדם בנגיעות וכדו', אין לי מה להשיב, אלא זאת שמי שהוחזקו לגדולי הדור לא נחשדו בעיני לזה.
אבל למי שבאמת לא יודע על מה מסתמכים, אני רק רוצה לציין שפינחס בינדר הוא מומחה בעל שם בינלאומי בכל העניין של טכנאות מזון, וזכורני שפעם התפרסם עליו שבכינוס של מנהלי מפעלים לקח עוגיה ופירט מאות רכיבים שיש בה.
עכ"פ הוא אדם עם ראש על הכתפיים.
יחד עם עוד 5 נציגים ישבו שם כמה ימים, כך שמעתי ממי ששמע מפיו, ובדקו במחשבים ובמשמכים, ולא היה מקום שמנעו מהם גישה.
אגב ידידי שגר בגבעת שאול שאל להרב אולמן ע"ז, והשיב לו ששאל למי שחזר בו ממכתב הבד"צ איזה טעות יש בהמכתב. ולא ידע מה להשיב.
ויש עוד להאריך בעניין זה, אבל נראה שכל משתמשי הפורום מכירים אותו ואת דעותיו
 

מתלבט

משתמש ותיק
יהושע אמר:
מתלבט אמר:
יהושע אמר:
א. כל הבירורים בנויים על מה שהחברה מסכימה להראות ולספר ואין להם נאמנות על זה, ובפרט שעד היום לא הסכימו להראות. 

ב. בביצים של הפטם אפשר לראות שיש כמה סוגי ביצים, כד כד, כד חד, וחד חד, חומים ולבנים, עם נקודות ובלי נקודות שזה מראה על ערב רב של עופות שנכנסו פה. 
כפי שכבר כתבתי איני מכיר כלל את הנושא ולא ביררתי חוץ ממה שבשעתו פניתי אל רבי האם יש לחשוש ואמר שאין ענין,
אך דיברתי עם הרב בינדער והוא טוען בהחלט שנתנו לו לראות את הכל ראה את כל המסמכים והפרוטוקלים, וכן את כל התהליך מה שראה בעיניו, לא הוסתר ממנו כלום, הוא ראה שם בדיוק מה שהוא רואה בשאר מפעלי חומר גלם, השגחה מלאה, כך לדבריו,
איך הוא יכול לדעת שלא הסתירו ממנו מידע? 

אתה באמת שואל על מנת לדעת ??
או מיתמם על מנת לקנטר ??

הר' בינדר עוסק שנים בתחום הכשרות והוא יודע איך לבדוק מפעלים, הוא היה שם ובדק הכל ??
אם יכולים להסתיר ממנו אז בכל מפעל ניתן להסתיר ואי אפשר לסמוך על שום כשרות 
 

יהודי

משתמש ותיק
זה נראה שהכיוון כאן ברור, לא יעזור שום הוכחה לראיה להתיר את הפטם. גם אם יוכח שהפטם כשר לכתחילה שבלכתחילה ויוכח שהבראקל חציו שועל, תישאר המצוה לעבור לבראקל. שיבושם להם.
 

יהושע

משתמש ותיק
מתלבט אמר:
יהושע אמר:
מתלבט אמר:
כפי שכבר כתבתי איני מכיר כלל את הנושא ולא ביררתי חוץ ממה שבשעתו פניתי אל רבי האם יש לחשוש ואמר שאין ענין,
אך דיברתי עם הרב בינדער והוא טוען בהחלט שנתנו לו לראות את הכל ראה את כל המסמכים והפרוטוקלים, וכן את כל התהליך מה שראה בעיניו, לא הוסתר ממנו כלום, הוא ראה שם בדיוק מה שהוא רואה בשאר מפעלי חומר גלם, השגחה מלאה, כך לדבריו,
איך הוא יכול לדעת שלא הסתירו ממנו מידע? 

אתה באמת שואל על מנת לדעת ??
או מיתמם על מנת לקנטר ??

הר' בינדר עוסק שנים בתחום הכשרות והוא יודע איך לבדוק מפעלים, הוא היה שם ובדק הכל ??
אם יכולים להסתיר ממנו אז בכל מפעל ניתן להסתיר ואי אפשר לסמוך על שום כשרות 
יש הבדל גדול בין למפרע למכאן ולהבא
 
 

אורח חדש

משתמש רשום
אברך מירושלים אמר:
להאומרים שאחרי שהתירו א"א לסמוך על בירור של גדולי הדור, וחשדם בנגיעות וכדו', אין לי מה להשיב, אלא זאת שמי שהוחזקו לגדולי הדור לא נחשדו בעיני לזה.
אבל למי שבאמת לא יודע על מה מסתמכים, אני רק רוצה לציין שפינחס בינדר הוא מומחה בעל שם בינלאומי בכל העניין של טכנאות מזון, וזכורני שפעם התפרסם עליו שבכינוס של מנהלי מפעלים לקח עוגיה ופירט מאות רכיבים שיש בה.
עכ"פ הוא אדם עם ראש על הכתפיים.
יחד עם עוד 5 נציגים ישבו שם כמה ימים, כך שמעתי ממי ששמע מפיו, ובדקו במחשבים ובמשמכים, ולא היה מקום שמנעו מהם גישה.
אגב ידידי שגר בגבעת שאול שאל להרב אולמן ע"ז, והשיב לו ששאל למי שחזר בו ממכתב הבד"צ איזה טעות יש בהמכתב. ולא ידע מה להשיב.
ויש עוד להאריך בעניין זה, אבל נראה שכל משתמשי הפורום מכירים אותו ואת דעותיו
נניח שפנחס בינדר הוא מומחה בינלאומי, אבל הרב יהושע שאל שאלה פשוטה איך יכול מומחה בינלאומי לדעת שלא הסתירו ממנו מידע, מה שרק הקב''ה ונביאיו יכולים לדעת?
 
 

יושב ציון

משתמש רגיל
אורח חדש אמר:
אברך מירושלים אמר:
להאומרים שאחרי שהתירו א"א לסמוך על בירור של גדולי הדור, וחשדם בנגיעות וכדו', אין לי מה להשיב, אלא זאת שמי שהוחזקו לגדולי הדור לא נחשדו בעיני לזה.
אבל למי שבאמת לא יודע על מה מסתמכים, אני רק רוצה לציין שפינחס בינדר הוא מומחה בעל שם בינלאומי בכל העניין של טכנאות מזון, וזכורני שפעם התפרסם עליו שבכינוס של מנהלי מפעלים לקח עוגיה ופירט מאות רכיבים שיש בה.
עכ"פ הוא אדם עם ראש על הכתפיים.
יחד עם עוד 5 נציגים ישבו שם כמה ימים, כך שמעתי ממי ששמע מפיו, ובדקו במחשבים ובמשמכים, ולא היה מקום שמנעו מהם גישה.
אגב ידידי שגר בגבעת שאול שאל להרב אולמן ע"ז, והשיב לו ששאל למי שחזר בו ממכתב הבד"צ איזה טעות יש בהמכתב. ולא ידע מה להשיב.
ויש עוד להאריך בעניין זה, אבל נראה שכל משתמשי הפורום מכירים אותו ואת דעותיו
נניח שפנחס בינדר הוא מומחה בינלאומי, אבל הרב יהושע שאל שאלה פשוטה איך יכול מומחה בינלאומי לדעת שלא הסתירו ממנו מידע, מה שרק הקב''ה ונביאיו יכולים לדעת?
 
לכן אלו שחוששין לכך, עליהם להינזר מעתה מכל מאכל שבעולם לכאו', כי חומרי הגלם המאושרים נבדקו ע"י הרב בינדר הנ"ל ויכול להיות שלא הראו לו את כל המידע והנתונים.
 

יהושע

משתמש ותיק
יושב ציון אמר:
אורח חדש אמר:
אברך מירושלים אמר:
להאומרים שאחרי שהתירו א"א לסמוך על בירור של גדולי הדור, וחשדם בנגיעות וכדו', אין לי מה להשיב, אלא זאת שמי שהוחזקו לגדולי הדור לא נחשדו בעיני לזה.
אבל למי שבאמת לא יודע על מה מסתמכים, אני רק רוצה לציין שפינחס בינדר הוא מומחה בעל שם בינלאומי בכל העניין של טכנאות מזון, וזכורני שפעם התפרסם עליו שבכינוס של מנהלי מפעלים לקח עוגיה ופירט מאות רכיבים שיש בה.
עכ"פ הוא אדם עם ראש על הכתפיים.
יחד עם עוד 5 נציגים ישבו שם כמה ימים, כך שמעתי ממי ששמע מפיו, ובדקו במחשבים ובמשמכים, ולא היה מקום שמנעו מהם גישה.
אגב ידידי שגר בגבעת שאול שאל להרב אולמן ע"ז, והשיב לו ששאל למי שחזר בו ממכתב הבד"צ איזה טעות יש בהמכתב. ולא ידע מה להשיב.
ויש עוד להאריך בעניין זה, אבל נראה שכל משתמשי הפורום מכירים אותו ואת דעותיו
נניח שפנחס בינדר הוא מומחה בינלאומי, אבל הרב יהושע שאל שאלה פשוטה איך יכול מומחה בינלאומי לדעת שלא הסתירו ממנו מידע, מה שרק הקב''ה ונביאיו יכולים לדעת?
לכן אלו שחוששין לכך, עליהם להינזר מעתה מכל מאכל שבעולם לכאו', כי חומרי הגלם המאושרים נבדקו ע"י הרב בינדר הנ"ל ויכול להיות שלא הראו לו את כל המידע והנתונים.
אין שום מוצר בעולם שצריך להכשיר למפרע עשרות שנים. 
 
 

אח שלך

משתמש ותיק
בוא נגיד פעם אחת את האמת.
האם היית חושב ברצינות לברר אצל הרבנים המכשירים האם נכונה השמועה ששמעת עליהם שהם מכשילי הרבים בטעות נוראה שמעולם לא האכילו את כל העולם כולל את כל משפחתם וידידיהם עופות כשרים אלא טרפות ממש.

למי יש כוחות נפש לחשוב על זה בכלל?

כל בעל שכל ישר מרגיש רע מאוד כשהוא נצרך להאמין בתמימות להצטדקויות של מותג כשרותי עם מוניטין בינלאומי משגשג כמו...
בשעה שברור שכל יוקרתו תלויה בכך שבשום אופן לא יודה שטעה והאכיל נבלות בסיטונאות.
וכידוע שמעולם ועד עולם הם הופכים את העולם להסתיר בכל מחיר כל טעות אפשרית.

בקיצור: אין טעם להתעניין בדעותיו של הנאשם וסוללת עורכי דינו.
היחידים שדעתם משמעותית הם אלו הת"ח מן הצד ולא אלו שעומדים כעת בנסיון הכי עצום בעולם.
 

בן ישיבה

משתמש ותיק
אח שלך אמר:
בוא נגיד פעם אחת את האמת.
האם היית חושב ברצינות לברר אצל הרבנים המכשירים האם נכונה השמועה ששמעת עליהם שהם מכשילי הרבים בטעות נוראה שמעולם לא האכילו את כל העולם כולל את כל משפחתם וידידיהם עופות כשרים אלא טרפות ממש.

למי יש כוחות נפש לחשוב על זה בכלל?

כל בעל שכל ישר מרגיש רע מאוד כשהוא נצרך להאמין בתמימות להצטדקויות של מותג כשרותי עם מוניטין בינלאומי משגשג כמו...
בשעה שברור שכל יוקרתו תלויה בכך שבשום אופן לא יודה שטעה והאכיל נבלות בסיטונאות.
וכידוע שמעולם ועד עולם הם הופכים את העולם להסתיר בכל מחיר כל טעות אפשרית.

בקיצור: אין טעם להתעניין בדעותיו של הנאשם וסוללת עורכי דינו.
היחידים שדעתם משמעותית הם אלו הת"ח מן הצד ולא אלו שעומדים כעת בנסיון הכי עצום בעולם.

אני לא מבין איך עולה בכלל בדעתך צד כזה שכלו נבילות בסיטונאות,
הרי אנו כבר נמצאים בארצינו וזכינו כבר לצאת מהגלות ויש כבר תוכניות לבניית בית המקדש, 
זכינו כבר לשאיבת הגז, גם לתכלת זכינו להתגלותו _אולי הוא נסתר בתוך הבגדים - כאשר גם הש"ס שבידינו נדפס ע"י נוצרי,
גם זכינו להשתדלות לשמירה ע"י הצבא אשר גם החזו"א והרב שך כיבדו אותם מטעם הכרת הטוב,
וב"ה כבר הגענו לזמן שלתחפץ אשר מוטל עלינו לעלות כחובה ובצורה תקיפה
הרי ממש זמן הגאולה,
לא נראה לי שבמצב כזה של גאולה שכבר אנחנו צריכים לשנות אפילו נוסחאות בתפילה,
בדיוק בזמן כזה יכשלו בטריפות בסייטונאות
קצת הזוי לדעתי
 
 

אח שלך

משתמש ותיק
נו נו, אבל לשיטתך שהחושך רק הולך וגובר שפיר דמי למימר שאכלו עוף טמא.

(המלצה חמה:
סתם בשביל האינטליגנציה הבסיסית - תבדוק מה אומר רבי צדוק על על עליית הדורות הגדולה שמסתתרת עמוק עמוק בתוך הירידה - הגדולה אף היא.
יש כאן אשכול על זה שמתחיל במילה 'האוסטרובצר', וזה קשור מאוד לקריאת התורה של היום ויחל משה וכו'.
וכמדומה שאין דרך אחרת להבין את הפסוקים שהוא מסביר וגם לא את המציאות המסחררת של ירידת הדורות ואיך יתכן שבדיוק מזה יגיע התיקון השלם.
 

שניאור

משתמש ותיק
אח שלך אמר:
בוא נגיד פעם אחת את האמת.
האם היית חושב ברצינות לברר אצל הרבנים המכשירים האם נכונה השמועה ששמעת עליהם שהם מכשילי הרבים בטעות נוראה שמעולם לא האכילו את כל העולם כולל את כל משפחתם וידידיהם עופות כשרים אלא טרפות ממש.

למי יש כוחות נפש לחשוב על זה בכלל?

כל בעל שכל ישר מרגיש רע מאוד כשהוא נצרך להאמין בתמימות להצטדקויות של מותג כשרותי עם מוניטין בינלאומי משגשג כמו...
בשעה שברור שכל יוקרתו תלויה בכך שבשום אופן לא יודה שטעה והאכיל נבלות בסיטונאות.
וכידוע שמעולם ועד עולם הם הופכים את העולם להסתיר בכל מחיר כל טעות אפשרית.

בקיצור: אין טעם להתעניין בדעותיו של הנאשם וסוללת עורכי דינו.
היחידים שדעתם משמעותית הם אלו הת"ח מן הצד ולא אלו שעומדים כעת בנסיון הכי עצום בעולם.
בוא נתחיל מזה שזה פשוט לא נכון שיוקרתם של אלו שאתה מתכוון להם תלוייה בזה, העובדה היא שבמשך השנים הם הוציאו הרבה הודעות על דברים שהם הכשירו והתברר להם שזה טעות, וגם אם הם לא רוצים לגלות למה הם צריכים לכתוב עכשיו מכתב חדש כשכרגע רוב האנשים ממשיכים לאכול את הפטם, והם בעצמם יודעים [ושמעתי את זה ממישהו שעובד שם] שרוב אלו שלא אוכלים את הפטם לא יתחילו לאכול גם אחרי המכתב שלהם.
אם זוג הטיעונים שלך הם נאשם ועורכי דינו אז בוא נסגור את כל בתי הדין, כי בכל פעם יש נאשם שמביא את טיעוניו והרי לא יוצא מזה אמת, [אם תטען שכאן זה שונה כי הרבנים בעצמם הם הנאשמים כנראה לא קראת את מש"כ החזו"א לגבי נגיעה על תלמיד חכם], מלבד זאת אין ביכולת של שום ת"ח מן הצד לברר את הנושא, כי כדי לגשת לחומר הראיות צריך הרבה כסף ומומחיות, ודי בזה.
 

אח שלך

משתמש ותיק
אני לא חושב שהם לא רוצים לתקן, אני רק אומר שעל העבר הם מוכרחים להצטדק בכל טצדקי שבעולם.
אחרת יסגר ההכשר או לפחות ירד מגדולתו.
 

מתלבט

משתמש ותיק
יהושע אמר:
מתלבט אמר:
יהושע אמר:
איך הוא יכול לדעת שלא הסתירו ממנו מידע? 

אתה באמת שואל על מנת לדעת ??
או מיתמם על מנת לקנטר ??

הר' בינדר עוסק שנים בתחום הכשרות והוא יודע איך לבדוק מפעלים, הוא היה שם ובדק הכל ??
אם יכולים להסתיר ממנו אז בכל מפעל ניתן להסתיר ואי אפשר לסמוך על שום כשרות 
יש הבדל גדול בין למפרע למכאן ולהבא

דברי אלה לא מכוונים אליך
ומכוונים רק למי שמעוניין בבירור האמת,
על אף שלי אישית לא היתה דיעה בנושא עד להיום, חוץ ממה שנהגתי לאכול את העופות בהוראה מהרב שלי שמאחר שרוב גדולי ישראל אוכלים עוף זה אין לחשוש,

אך ביומיים האחרונים כן החלטתי לברר את הפרטים, 
ישבתי כמה שעות עם אלו שביקרו במפעלים, שמעתי מהם בדיוק מה ראו ודרכי הפעולה, כמו"כ חלק גדול מתועד אצלהם במחשב והראו לי הרבה מן החומר במחשב,
בתכלית, מדובר ב-2 מפעלים יש במפעל כ-100 אלף עופות אשר לכל עוף יש אזיק אלקטרוני השולח סינגלים ישירות למחשב,
בכל שניה כל עוף שולח 40 סינגלים למחשב !!!
ע"י הסינגלים הם רואים ומנתחים כל עוף מה גודל אצלו יותר מהר ומה פחות איזה עוף אוכל יותר איזה פחות וכו',
מכל כ-100 אלף עופות בוחרים כ-15 -20 עופות שם הכי מתאימים להם ומהם מגדלים לולים חדשים ואז הסיפור חוזר חלילה הכל במטרה לבנות מה שיותר גזע טהור,
כל הדברים אלו מתועד במסמכים הן בכתב והן במחשב כבר מעל 60 שנה,
ואפשר לבדוק הכל בקלות,
לפי מה שהם בדקו הם מעולם לא עירבו מין אחר ופשוט לא היה להם אינטרס אחר כאשר גם באופן חוקי יש להם בעיה כי גם חייבים כל דבר לתעד,

 
 

יהושע

משתמש ותיק
רק כמה שאלות
איך אפשר לדעת שהכל באמת מתועד כבר 70 שנה? נשמע מוגזם
על מה סמכו עד עכשיו לפני שבדקו בזמן שיש כ״כ הרבה ריעותות?
אם זה דבר כה ברור שהכל צריך להיות מתועד לפי החוק ויש על זה פיקוח הדוק שלא צריך לחשוש, איך זה שאחד מנהלי המפעלים כתב להרב ליטמנוביץ שאי אפשר לדעת אם לא ערבבו שם מין עוף אחר גם מהנקבה?
אם זה רק שתי מיני עוף, איך זה שמוצאים בביצים שלש ארבע מיני ביצים? ובכלל איך זה שיש כזה אחוז גדול של כד כד וחד חד? איך זה שראו כמה פעמים שאחד אוכל את השני מחיים?
 

מתלבט

משתמש ותיק
אח שלך אמר:
אני לא חושב שהם לא רוצים לתקן, אני רק אומר שעל העבר הם מוכרחים להצטדק בכל טצדקי שבעולם.
אחרת יסגר ההכשר או לפחות ירד מגדולתו.

ההכשר לא יסגר
כי מאז כבר עשרות שנים חשבו שמערבים מין אחר וכבר אז ישבו על המדוכה והתירו על אף שמערבין מין אחר ואם איני טועה יש על זה תשובה גם באבן ישראל וגם בקנה בושם, ולשם כך גם התחיל כל הרעיון של ה'בראקל' כאשר יעידו המסמכים דאז שחתומים מהגאב"ד והראב"ד לתת בלעדיות למי שיצליח למצוא זן כשר ולא מעורב,
כך שבעיקרון הם לא מוכרחים כלל לכל זה, חוץ מזה שהבעיה היא לא רק אצלם אלא אצל כולם,
מי שדחף עכשיו להיכנס לנושא ולברר את המציאות היה אחד הדיינים שכשהתעורר בעת הסערה של ה'בראקל' והתחיל לדחוף את הועד השחיטה שיפעילו לחץ על המפעלים להכנס אצלם לבדוק אם קיים עוד עופות שלא הוכלאו, ובאם כן להפעיל לחץ לייצר עופות שלא הוכלאו, לשם כך וועד השחיטה יצרו קשר עם עוד כמה הכשרים בארץ ובעולם ששוחטים כמויות גדולות, וביחד התחילו להפעיל לחץ על המפעלים, כאשר הגיעו עם כח קניה גדול, הלחץ עשה את שלו ואכן קיבלו את אישור הכניסה, 
אך מה נדהמו להיווכח כי כל החששות שהיו מקובל כדבר ודאי שמערבים מינים אחרים זה הכל תיאוריות אך בפועל כל שיטת הגידול היא ללא עירוב מין אחר,

ובדרך אגב למה החלטת שאלו שהתירו חייבים להצדיק את עצמם בכל טצדקי, ומה עם אלו שאסרו וכי הם לא חייבים להצטדק, לדוגמא אחותי התחתנה עם בן אחד הרבנים מגדולי האוסרים בחתונה שלה וכן בשבע ברכות לא יכלו להביא עוף רק בשר (לא בשר קפוא מויבא אלא בשר מהארץ שמכשירים לבד) שעולה 180 ש"ח לקילו, כמו כן מתי הוריי הוצרכו לקנות סירים חדשים אשר בו לא מבשלים עופות כדי שכשגיסי מגיע עם משפחתו יוכל לאכול מהמטבח של הוריי כמובן שאז נותנים בשר ולא עוף,
זה רק דוגמא אחת שנוכחתי בבית הוריי ואני מאמין שלרבנים אלו יש עשרות תלמידים, שנוהגים על פיהם,
האם הם יכולים לצאת לרחוב ולהסביר שזה היה רק טעות, וכי הם לא חייבים להצטדק בכל טצדקי,

אבהיר שוב כי לדעתי חלילה מלחשוב כך על רבנים יראי שמים, אך אם העלית כזו טענה אז לדעתי אותו טענה שייך לומר גם הפוך,
 
 

מתלבט

משתמש ותיק
יהושע אמר:
רק כמה שאלות
איך אפשר לדעת שהכל באמת מתועד כבר 70 שנה? נשמע מוגזם
על מה סמכו עד עכשיו לפני שבדקו בזמן שיש כ״כ הרבה ריעותות?
אם זה דבר כה ברור שהכל צריך להיות מתועד לפי החוק ויש על זה פיקוח הדוק שלא צריך לחשוש, איך זה שאחד מנהלי המפעלים כתב להרב ליטמנוביץ שאי אפשר לדעת אם לא ערבבו שם מין עוף אחר גם מהנקבה?
אם זה רק שתי מיני עוף, איך זה שמוצאים בביצים שלש ארבע מיני ביצים? ובכלל איך זה שיש כזה אחוז גדול של כד כד וחד חד? איך זה שראו כמה פעמים שאחד אוכל את השני מחיים?
אני לא נכנס לכל הנושא ואתייחס רק לשאלתך הראשונה,
האם נכנסת פעם למשרד וראית תיעודים של פעילות של שנים רבות ??
מה הבעיה אתה עובר על כל השנים לפי התאריכים ואתה רואה תיעוד עקבי,
אני לא מבין מה כ"כ קשה להבין, אם אתה רואה תיעוד מסודר ועקבי, מה עשו ביום א' ומה היו התוצאות ומה ביום ב' וכן הלאה הכל מתועד ומתוייק,
(דרך אגב המקום הראשון שמתעדים ומתייקים הכל זה במכוני מחקר כדי לדעת איך להתקדם הלאה)

ועל שאלתך השניה כבר דנו בכך גדולי הרבנים ורוב גדולי הרבנים התירו אם לכתחילה אם בדיעבד, אך זו היא המציאות שרוב גדולי הרבנים התירו וזו היתה המציאות שזה מה יש ובדברים נצרכים שיש בה משום פיקו"נ לא מעוררים שאלות, וכידוע גם הרב מבריסק שהיה מגדולי המחמירים בעניני אוכלין מאד החמיר לא לעורר שאלות על אוכל בסיסי וחיוני וכפי הידוע עם הסיפור של החלב בשמיטה כאשר היו מהרבנים שנטו להחמיר ועי"כ להודיע לשומעי לקחם שהמחמיר תע"ב וכד', ושלח הרב מבריסק אליהם שלא יעיזו להוציא לעז על מאכלים בסיסים וחיונים
 
 

יהושע

משתמש ותיק
מתלבט אמר:
יהושע אמר:
רק כמה שאלות
איך אפשר לדעת שהכל באמת מתועד כבר 70 שנה? נשמע מוגזם
על מה סמכו עד עכשיו לפני שבדקו בזמן שיש כ״כ הרבה ריעותות?
אם זה דבר כה ברור שהכל צריך להיות מתועד לפי החוק ויש על זה פיקוח הדוק שלא צריך לחשוש, איך זה שאחד מנהלי המפעלים כתב להרב ליטמנוביץ שאי אפשר לדעת אם לא ערבבו שם מין עוף אחר גם מהנקבה?
אם זה רק שתי מיני עוף, איך זה שמוצאים בביצים שלש ארבע מיני ביצים? ובכלל איך זה שיש כזה אחוז גדול של כד כד וחד חד? איך זה שראו כמה פעמים שאחד אוכל את השני מחיים?
אני לא נכנס לכל הנושא ואתייחס רק לשאלתך הראשונה,
האם נכנסת פעם למשרד וראית תיעודים של פעילות של שנים רבות ??
מה הבעיה אתה עובר על כל השנים לפי התאריכים ואתה רואה תיעוד עקבי,
אני לא מבין מה כ"כ קשה להבין, אם אתה רואה תיעוד מסודר ועקבי, מה עשו ביום א' ומה היו התוצאות ומה ביום ב' וכן הלאה הכל מתועד ומתוייק,
(דרך אגב המקום הראשון שמתעדים ומתייקים הכל זה במכוני מחקר כדי לדעת איך להתקדם הלאה)

ועל שאלתך השניה כבר דנו בכך גדולי הרבנים ורוב גדולי הרבנים התירו אם לכתחילה אם בדיעבד, אך זו היא המציאות שרוב גדולי הרבנים התירו וזו היתה המציאות שזה מה יש ובדברים נצרכים שיש בה משום פיקו"נ לא מעוררים שאלות, וכידוע גם הרב מבריסק שהיה מגדולי המחמירים בעניני אוכלין מאד החמיר לא לעורר שאלות על אוכל בסיסי וחיוני וכפי הידוע עם הסיפור של החלב בשמיטה כאשר היו מהרבנים שנטו להחמיר ועי"כ להודיע לשומעי לקחם שהמחמיר תע"ב וכד', ושלח הרב מבריסק אליהם שלא יעיזו להוציא לעז על מאכלים בסיסים וחיונים
הרי ידוע שפעם היו מאות של חברות, ורק בשנים האחרונות שתי חברות קנו את כל החברות הקטנות, לא מסתבר שאפשר להיות בטוח שיש להם הכל מתועד מכל מאות החברות שהיו קיימים ב70 שנה האחרונות.

איני זוכר ספיציפי לגבי העדה החרדית מה הם פרסמו, אבל רוב הכשרויות פרסמו שהכל לכתחילה למהדרין גם למדקדקים ביותר בלי שום פקפוק, וזה פשע ככה לפרסם, אז זה מראה שיש לבעלי הכשרויות נגיעות גדולות בזה, לכן אני לא אסמוך על זה, וגם לוא יהא שברור שלא מערבבים מינים אחרים, הקורניש עצמו שלזה בעיקר התייחס הרב וואזנר בתשובתו אין לו מסורת, כי מסורת זה מה שמדינה שלמה כולל הת״ח שבהם אכלו את זה, וזה לא היה בקורניש, וחוץ ממה שיש לו ריעותות גדולות וכנ״ל.
 
 

שניאור

משתמש ותיק
יהושע אמר:
איני זוכר ספיציפי לגבי העדה החרדית מה הם פרסמו, אבל רוב הכשרויות פרסמו שהכל לכתחילה למהדרין גם למדקדקים ביותר בלי שום פקפוק, וזה פשע ככה לפרסם, אז זה מראה שיש לבעלי הכשרויות נגיעות גדולות בזה, לכן אני לא אסמוך על זה, וגם לוא יהא שברור שלא מערבבים מינים אחרים, הקורניש עצמו שלזה בעיקר התייחס הרב וואזנר בתשובתו אין לו מסורת, כי מסורת זה מה שמדינה שלמה כולל הת״ח שבהם אכלו את זה, וזה לא היה בקורניש, וחוץ ממה שיש לו ריעותות גדולות וכנ״ל.
אינני נכנס לעצם השאלה, אני רק מוחה על כתיבת מילים כאלה על גדולי הרבנים מכל החוגים.
 

מתלבט

משתמש ותיק
יהושע אמר:
מתלבט אמר:
יהושע אמר:
רק כמה שאלות
איך אפשר לדעת שהכל באמת מתועד כבר 70 שנה? נשמע מוגזם
על מה סמכו עד עכשיו לפני שבדקו בזמן שיש כ״כ הרבה ריעותות?
אם זה דבר כה ברור שהכל צריך להיות מתועד לפי החוק ויש על זה פיקוח הדוק שלא צריך לחשוש, איך זה שאחד מנהלי המפעלים כתב להרב ליטמנוביץ שאי אפשר לדעת אם לא ערבבו שם מין עוף אחר גם מהנקבה?
אם זה רק שתי מיני עוף, איך זה שמוצאים בביצים שלש ארבע מיני ביצים? ובכלל איך זה שיש כזה אחוז גדול של כד כד וחד חד? איך זה שראו כמה פעמים שאחד אוכל את השני מחיים?
אני לא נכנס לכל הנושא ואתייחס רק לשאלתך הראשונה,
האם נכנסת פעם למשרד וראית תיעודים של פעילות של שנים רבות ??
מה הבעיה אתה עובר על כל השנים לפי התאריכים ואתה רואה תיעוד עקבי,
אני לא מבין מה כ"כ קשה להבין, אם אתה רואה תיעוד מסודר ועקבי, מה עשו ביום א' ומה היו התוצאות ומה ביום ב' וכן הלאה הכל מתועד ומתוייק,
(דרך אגב המקום הראשון שמתעדים ומתייקים הכל זה במכוני מחקר כדי לדעת איך להתקדם הלאה)

ועל שאלתך השניה כבר דנו בכך גדולי הרבנים ורוב גדולי הרבנים התירו אם לכתחילה אם בדיעבד, אך זו היא המציאות שרוב גדולי הרבנים התירו וזו היתה המציאות שזה מה יש ובדברים נצרכים שיש בה משום פיקו"נ לא מעוררים שאלות, וכידוע גם הרב מבריסק שהיה מגדולי המחמירים בעניני אוכלין מאד החמיר לא לעורר שאלות על אוכל בסיסי וחיוני וכפי הידוע עם הסיפור של החלב בשמיטה כאשר היו מהרבנים שנטו להחמיר ועי"כ להודיע לשומעי לקחם שהמחמיר תע"ב וכד', ושלח הרב מבריסק אליהם שלא יעיזו להוציא לעז על מאכלים בסיסים וחיונים
הרי ידוע שפעם היו מאות של חברות, ורק בשנים האחרונות שתי חברות קנו את כל החברות הקטנות, לא מסתבר שאפשר להיות בטוח שיש להם הכל מתועד מכל מאות החברות שהיו קיימים ב70 שנה האחרונות.

איני זוכר ספיציפי לגבי העדה החרדית מה הם פרסמו, אבל רוב הכשרויות פרסמו שהכל לכתחילה למהדרין גם למדקדקים ביותר בלי שום פקפוק, וזה פשע ככה לפרסם, אז זה מראה שיש לבעלי הכשרויות נגיעות גדולות בזה, לכן אני לא אסמוך על זה, וגם לוא יהא שברור שלא מערבבים מינים אחרים, הקורניש עצמו שלזה בעיקר התייחס הרב וואזנר בתשובתו אין לו מסורת, כי מסורת זה מה שמדינה שלמה כולל הת״ח שבהם אכלו את זה, וזה לא היה בקורניש, וחוץ ממה שיש לו ריעותות גדולות וכנ״ל.

אף אחד לא ביקש ממך לסמוך על זה,
ואין שום בעיה לפרסם על זה שזה מהדרין מן המהדרין כפי שהורה הרב מבריסק בשעתו לגבי החלב, ואדרבה הרב מבריסק שהיה מגדולי המחמירים בענין כשרות המאכלים חשש מאד מלהוציא לעז על מאכלים חיונים,

ולגבי שאר המפעלים האמת היא שלא שאלתי על כך ואיני יודע תשובה, אולי אברר אולי כן אולי לא,
אך מה שההגיון שלי אומר הרי כל החשש התעורר בגלל שהסברא הפשוטה אמרה איך יצרו עוף חדש עם תכונות חדשות אין זה אלא ע"י שהכליאו מינים אחרים, 
אך בשעה שמתברר שאפשר לייצר אותה עוף מבלי לערב מינים אחרים מהיכי תיתי בכלל לחשוש,

ואולי בכלל נתחיל לחשוש על הגפנים שלנו ע"פ מה שמובא בגמרא על אחד שטעם גפנים משובחים והתברר כי מתחת לעץ הגפנים היה קבור מת וזה גרם להשבחתו אז אולי בשלב מסויים כדי לייצר גפנים משובחים עשו את זה עם מתים והלא מת אסור בהנאה,

ודרך אגב אני לא רוצה להשבית לך את החגיגה אבל נודע לי היום ואתמול על המון סוגי מאכלים המצויים בין ציבור היראים אשר הוכלאו עם דברים האסורים באכילה ללא שום ספק ואכהמ"ל, אך אם באת לחשוש לכך אז ברצוני להודיע לך כי יש עוד המון סוגי מאכלים שעליך להתחיל להתנזר,
 
 

יהושע

משתמש ותיק
מתלבט אמר:
יהושע אמר:
מתלבט אמר:
אני לא נכנס לכל הנושא ואתייחס רק לשאלתך הראשונה,
האם נכנסת פעם למשרד וראית תיעודים של פעילות של שנים רבות ??
מה הבעיה אתה עובר על כל השנים לפי התאריכים ואתה רואה תיעוד עקבי,
אני לא מבין מה כ"כ קשה להבין, אם אתה רואה תיעוד מסודר ועקבי, מה עשו ביום א' ומה היו התוצאות ומה ביום ב' וכן הלאה הכל מתועד ומתוייק,
(דרך אגב המקום הראשון שמתעדים ומתייקים הכל זה במכוני מחקר כדי לדעת איך להתקדם הלאה)

ועל שאלתך השניה כבר דנו בכך גדולי הרבנים ורוב גדולי הרבנים התירו אם לכתחילה אם בדיעבד, אך זו היא המציאות שרוב גדולי הרבנים התירו וזו היתה המציאות שזה מה יש ובדברים נצרכים שיש בה משום פיקו"נ לא מעוררים שאלות, וכידוע גם הרב מבריסק שהיה מגדולי המחמירים בעניני אוכלין מאד החמיר לא לעורר שאלות על אוכל בסיסי וחיוני וכפי הידוע עם הסיפור של החלב בשמיטה כאשר היו מהרבנים שנטו להחמיר ועי"כ להודיע לשומעי לקחם שהמחמיר תע"ב וכד', ושלח הרב מבריסק אליהם שלא יעיזו להוציא לעז על מאכלים בסיסים וחיונים
הרי ידוע שפעם היו מאות של חברות, ורק בשנים האחרונות שתי חברות קנו את כל החברות הקטנות, לא מסתבר שאפשר להיות בטוח שיש להם הכל מתועד מכל מאות החברות שהיו קיימים ב70 שנה האחרונות.

איני זוכר ספיציפי לגבי העדה החרדית מה הם פרסמו, אבל רוב הכשרויות פרסמו שהכל לכתחילה למהדרין גם למדקדקים ביותר בלי שום פקפוק, וזה פשע ככה לפרסם, אז זה מראה שיש לבעלי הכשרויות נגיעות גדולות בזה, לכן אני לא אסמוך על זה, וגם לוא יהא שברור שלא מערבבים מינים אחרים, הקורניש עצמו שלזה בעיקר התייחס הרב וואזנר בתשובתו אין לו מסורת, כי מסורת זה מה שמדינה שלמה כולל הת״ח שבהם אכלו את זה, וזה לא היה בקורניש, וחוץ ממה שיש לו ריעותות גדולות וכנ״ל.

אף אחד לא ביקש ממך לסמוך על זה,
ואין שום בעיה לפרסם על זה שזה מהדרין מן המהדרין כפי שהורה הרב מבריסק בשעתו לגבי החלב, ואדרבה הרב מבריסק שהיה מגדולי המחמירים בענין כשרות המאכלים חשש מאד מלהוציא לעז על מאכלים חיונים,

ולגבי שאר המפעלים האמת היא שלא שאלתי על כך ואיני יודע תשובה, אולי אברר אולי כן אולי לא,
אך מה שההגיון שלי אומר הרי כל החשש התעורר בגלל שהסברא הפשוטה אמרה איך יצרו עוף חדש עם תכונות חדשות אין זה אלא ע"י שהכליאו מינים אחרים, 
אך בשעה שמתברר שאפשר לייצר אותה עוף מבלי לערב מינים אחרים מהיכי תיתי בכלל לחשוש,

ואולי בכלל נתחיל לחשוש על הגפנים שלנו ע"פ מה שמובא בגמרא על אחד שטעם גפנים משובחים והתברר כי מתחת לעץ הגפנים היה קבור מת וזה גרם להשבחתו אז אולי בשלב מסויים כדי לייצר גפנים משובחים עשו את זה עם מתים והלא מת אסור בהנאה,

ודרך אגב אני לא רוצה להשבית לך את החגיגה אבל נודע לי היום ואתמול על המון סוגי מאכלים המצויים בין ציבור היראים אשר הוכלאו עם דברים האסורים באכילה ללא שום ספק ואכהמ"ל, אך אם באת לחשוש לכך אז ברצוני להודיע לך כי יש עוד המון סוגי מאכלים שעליך להתחיל להתנזר,
מה השאלה למה לחשוש, א. כי כך אמר אחד המנהלים של המפעל. 
ב. ידוע שהרב בעלסקי נתן הכשר על אחד המפעלים והם באו לשאול אותו על עוף מסויים אם זה בסדר. 
ג. בגלל הביצים שיש להם כמה צורות כד כד וחד חד וכד חד וכמה מיני צבעים. 
ד. בגלל שרואים שאוכלים אחד את השני מחיים. 
ה. הרב זורגר אומר שהוא יכול להעיד שצורתו השתנה הרבה במשך השנים. 
 
 
חלק עליון תַחתִית