כן, אבל מה שלא קפדי אהדדי ומוחלים את העודף הוא איסור ריבית, שהרי כל ריבית מחילה היא, כדברי הרמב"ם בהלכות לווה ומלווה פ"ד.
אלא יש לומר שהלווה ככר בככר הוא משום שהוא שם דבר, שזה לווה ככר והחזיר ככר. והנפקא מינה יכולה להיות בשני דברים.
1. אם לווה דבר שדרכו להימכר במשקל, שאז צריך להחזיר במידה שמדד לו המלווה בדיוק, אבל למי שאומר שמחילה מועילה בריבית, אין צריך.
2. בשני בצורת, שכן מקפידים (כדמשמע קצת בגמרא גיטין דף ל"ה, במעשה האלמנה שנהנתה עיסה בשיעור דינרו של העני), אז עדיין אם לווה ככר בככר יהיה מותר, ולאומרים שמחילה מועילה בריבית, אז יהיה אסור (שאין מוחלים בשני בצורת).