האחד בא לגור
משתמש ותיק
בגמרא שם איתא, שהפודה את בנו ע"מ להחזיר הרי הוא פדוי (אם נתקיים התנאי ).
ויש להסתפק ,האם גם בפירעון חוב בעלמא מהני בו מתנה ע"מ להחזיר .
וא"כ יצא דבר משונה מאד, שהרי פירעון חוב בע"כ שמיה פירעון (לרוב הראשונים), וא"כ כל לווה יוכל לפרוע למלווה במתנה ע"מ להחזיר, ואז המלווה לא יוכל להשתמש אלא א"כ יחזיר,וכמו כן גם כל עוד לא השתמש אינו יכול לתבוע החוב, כיון שיתכן שיתקיים התנאי והמוציא מחבירו עליו הראיה.
ובאמת אף בלא מתנה ע"מ להחזיר, יכול הלווה לפרוע למלווה ע"מ שיתן לו ממון אחר, ויהיה כנ"ל שלעולם לא יוכל לתבעו, ואם ירצה להשתמש יהיה חייב לקיים התנאי, ומספק לא יוכל לתבעו.
ויש להסתפק ,האם גם בפירעון חוב בעלמא מהני בו מתנה ע"מ להחזיר .
וא"כ יצא דבר משונה מאד, שהרי פירעון חוב בע"כ שמיה פירעון (לרוב הראשונים), וא"כ כל לווה יוכל לפרוע למלווה במתנה ע"מ להחזיר, ואז המלווה לא יוכל להשתמש אלא א"כ יחזיר,וכמו כן גם כל עוד לא השתמש אינו יכול לתבוע החוב, כיון שיתכן שיתקיים התנאי והמוציא מחבירו עליו הראיה.
ובאמת אף בלא מתנה ע"מ להחזיר, יכול הלווה לפרוע למלווה ע"מ שיתן לו ממון אחר, ויהיה כנ"ל שלעולם לא יוכל לתבעו, ואם ירצה להשתמש יהיה חייב לקיים התנאי, ומספק לא יוכל לתבעו.