בדין דיבור בקידושין (דף ה:)

תורה ורק תורה

משתמש רגיל
שלום וברכה.
בדברי הברכת שמואל שהדיבור בקידושין הוא חלק מהמעשה הפועל את חלות הקידושין, ידוע שהביאו למרן הרב שך זיע"א ראייה לדברי הברכ"ש מדברי הרשב"א בנדרים (נדמה לי בדף כט:) שכלתה קנינו על הדיבור, ומרן הרב שך הגיב "שאפילו אם משה רבנו היה אומר לו שהדיבור בקידושין הוא חלק ממעשה הקניין הפועל את חלות הקידושין הוא לא היה מאמין לו"
אשמח לדעת אם יש מישהו שיודע היכן נמצא המקור לדברים אלו של הרב שך (עד כמה שזכור לי זה נמצא בתשובות בספר אוסרי לגפן אאל"ט).
 

שינובה

משתמש ותיק
תורה ורק תורה אמר:
שלום וברכה.
בדברי הברכת שמואל שהדיבור בקידושין הוא חלק מהמעשה הפועל את חלות הקידושין, ידוע שהביאו למרן הרב שך זיע"א ראייה לדברי הברכ"ש מדברי הרשב"א בנדרים (נדמה לי בדף כט:) שכלתה קנינו על הדיבור, ומרן הרב שך הגיב "שאפילו אם משה רבנו היה אומר לו שהדיבור בקידושין הוא חלק ממעשה הקניין הפועל את חלות הקידושין הוא לא היה מאמין לו"
אשמח לדעת אם יש מישהו שיודע היכן נמצא המקור לדברים אלו של הרב שך (עד כמה שזכור לי זה נמצא בתשובות בספר אוסרי לגפן אאל"ט).
גם הברכת שמואל לא כתב דוקא דיבור אלא גם מעשה המוכיח מועיל והוא לדעתו מגזיה"כ דוכי יקח , ולדעתו [דעת רבו ] שונה קדושין משאר קנינים דצריך דעת למעשה הקדושין ולא רק לחלות הקנין כבשאר קנינים ,

https://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=41610&st=&pgnum=34&hilite=
 
 

תורה ורק תורה

משתמש רגיל
פותח הנושא
נכון.
אבל כשהשתמשתי בדיבור אז הדיבור הוא חלק ממעשה הקנין הפועל את חלות הקידושין.
אשמח לדעת אם אתה יודע מה המקור לדברי הרב שך הנ"ל.
 

תורה ורק תורה

משתמש רגיל
פותח הנושא
תורה ורק תורה אמר:
"שאפילו אם משה רבנו היה אומר לו שהדיבור בקידושין הוא חלק ממעשה הקניין הפועל את חלות הקידושין הוא לא היה מאמין לו"
שמעתי שהגר"ח קנייבסקי אמר למחוק מספר "סדר הדורות" את הויכוח עם ר"ת ומשה רבנו בטענה שלא מתווכחים עם משה רבנו ע"ה.
אשמח לדעת אם מישהו יודע מהיכן המקור לדברים נוראים אלו שאמר מרן הגרא"מ שך זיע"א.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
תורה ורק תורה אמר:
תורה ורק תורה אמר:
"שאפילו אם משה רבנו היה אומר לו שהדיבור בקידושין הוא חלק ממעשה הקניין הפועל את חלות הקידושין הוא לא היה מאמין לו"
שמעתי שהגר"ח קנייבסקי אמר למחוק מספר "סדר הדורות" את הויכוח עם ר"ת ומשה רבנו בטענה שלא מתווכחים עם משה רבנו ע"ה.
אשמח לדעת אם מישהו יודע מהיכן המקור לדברים נוראים אלו שאמר מרן הגרא"מ שך זיע"א.
כבר באשכול על הסיפור של ספר הדורות, הבאנו שהח"ח התבטא קשות נגד הסיפור הזה ואמר שהוא הבלים.
בגמרא אמרינן כמה פעמים אפי' יאמרנה יהושע לא צייתנא ליה, ולא אמרו משה כיון שמשה היה מחדש תורה בנבואה ורק בסוף ימיו אמר אלה הדברים שאין נביא רשאי לחדש דבר מעתה.
 

תורה ורק תורה

משתמש רגיל
פותח הנושא
כמעיין המתגבר אמר:
כבר באשכול על הסיפור של ספר הדורות, הבאנו שהח"ח התבטא קשות נגד הסיפור הזה ואמר שהוא הבלים.
ובכ"א ידוע בקרב תלמידי הגרא"מ שך שכך התבטא בשיעוריו שהיה חולק אפי' על מרע"ה, ואני כבר מחפש חודשים אחר המקור לכך שעד כמה שקיבלתי הוא נכתב בספר אוסרי לגפן.
 

מחכה לתשובה

משתמש רגיל
נו, ולמה מר לא מעיין בפר אסרי לגפן? יש באוצר החכמה כמדומני אפשרויות חיפוש בספרים מסוימים, אז...
 

תורה ורק תורה

משתמש רגיל
פותח הנושא
אין לי אוצר החכמה.
ובאוצר החכמה החינמי שיש באתר חיפשתי המון לא מצאתי את זה.
 
חלק עליון תַחתִית