טב למיתב טן דו בימינו??? הלכה למעשה?

יעקב שלם

משתמש ותיק
האם  המציאות של טב למיתב טן דו קיימת בימינו

הפמינזם קיים גם אצלינו
נשים שלנו חשובות

חלק גדול ממעמד האשה נבע מכך שיכלו לשאת שתי נשים ולגרש אשה בעל כורחה
מה שלא שייך היום


אני מניח שחלק מהעניין תלוי גם באופי אבל זה בהחלט חלק קטן

האם זה נחשב שהמציאות השתנתה


האם נאמר הלכה למעשה שאסור לאשה להתקדש עד שתיראה את בעלה
הרי הטעם ודאי שייך שלא יתגנה ואהבת וכו
 

פפפפ

משתמש ותיק
זה תלוי גם בחינוך ולפחות בזה הציבור החרדי עדין נשאר בעבר ! אין בת שלא רוצה להתחתן
 

מרדכי מהצפון

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
....
האם נאמר הלכה למעשה שאסור לאשה להתקדש עד שתיראה את בעלה
הרי הטעם ודאי שייך שלא יתגנה ואהבת וכו
בישורון (לא זוכר איפה) יש תשובה מאת הגרי"ש אלישיב זצ"ל
שהיום אצל החילונים אין להם את החסרון של למיתב טן דו שפרש"י שתי גופים,
כי לא חסר להם חיבור גופני גם ללא נישואים,
והלכה למעשה כיום יהיה מקח טעות אם בעלה הוא מוכת שחין.
א.ה. נ"מ למעשה שאם זנתה תחתיו אין בניה ממזרים.

ומבואר שנקט שטן דו הוא ענין גופני כמש"כ רש"י,
ולפי"ז הפמיניזם לא משנה משהו בענין זה.
 
 

צריך להבין

משתמש רגיל
הרי אנו רואים שהיום הרבה נשים לא מוכנות לקבל להתחתן עד גיל מאוחר. לא בגלל שלא היה להם שידוך, אלא בגלל שהם בעצמן לא רצו את אותם בחורים ?
ונראה לתרץ שבאמת הסברא בזה, שלאחר שהתחתנה, אם היא רואה בו איזה פסול, היא מעדיפה להישאר איתו מאשר להישאר לבד, אבל איש יהיה מסוגל להתגרש ממנה, ולא לחיות איתה יותר אם מוצא בה דבר שאינו מוצא חן בעיניו.
והיינו בתור רווקה גם בחורה לא מוכנה להתפשר, ולא נאמר סברא זו אלא לאחר שהתחתנה, שמוכנה להישאר איתו בגלל הסברא שאמרנו.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
נשים שלנו חשובות
כל הענינים שֶׁמָּנה מר - מצויים בקהל ישראל זמן זמנים טובא, עוד מימי הראשונים וקודם לכן.
מה נשתנה שבאת לבית הספק?
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
פותח הנושא
יעקב שלם אמר:
הפמינזם קיים גם אצלינו
 
לבי במערב אמר:
יעקב שלם אמר:
נשים שלנו חשובות
כל הענינים שֶׁמָּנה מר - מצויים בקהל ישראל זמן זמנים טובא, עוד מימי הראשונים וקודם לכן.
מה נשתנה שבאת לבית הספק?
עיקר שאלתי נובע מהתפשטות הפמינזם

שלדעתי שורשו בשינויים קודמים
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
ע"ז השבתי, דלפענ"ד רעה חולה זו לא הגיעה (ת"ל) לתוככי הציבור החרדי.

לכאורה הוא לא מדבר על ה'רעה חולה' שאתה מתכוון.
יש היום בתים שהנשים הם המפרנסות היחידים, [ובשונה מסוגי עיסוקים שהיו בעבר] ויש לכך השלכות.
פותח האשכול לא זרק את שאלותיו בחלל ריק..
 

ארעא דישראל

משתמש רשום
גם אחרי הפמיניזם אשה היא אשה ויש לה צורך נפשי בבעל ולא להיות בודדה ושמעתי שא' מגדולי ישראל זצ''ל מטעם זה הורה במקרים מסויימים לנשים לא להתגרש אפי' במצבים קשים
 
חלק עליון תַחתִית