לשיטות שצאי וקבלי קידושייך מהני אפי' בקידושי שטר, והנה מבואר בפני יהושע קידושין סה. לשיטת רש"י שכדי שלא ינהגו בה מנהג הפקר זכות הוא לה, וא"כ לסוגי' כתו' יא. דבמקום שזכות הוא לקטן זכין לו, א"כ האם ה"נ שייך שמישהו אחר יקבל עבור הקטנה את כסף הקידושין?
לשיטות שצאי וקבלי קידושייך מהני אפי' בקידושי שטר, והנה מבואר בפני יהושע קידושין סה. לשיטת רש"י שכדי שלא ינהגו בה מנהג הפקר זכות הוא לה, וא"כ לסוגי' כתו' יא. דבמקום שזכות הוא לקטן זכין לו, א"כ האם ה"נ שייך שמישהו אחר יקבל עבור הקטנה את כסף הקידושין?
בפשטות לפי רוב הראשונים בתו לאו דווקא, לפי הרא"ש ודאי דהויא שליחות, ולהריטב"א הנאה ודאי מועיל, ולהרמב"ן א פשוט (למה דהאבנ"מ מוכיח דס"ל כהתורי"ד ח:) רק לתוס' לא מועיל בקבלת אחר. ומה שענו, עיין בחידושי ר' חיים הלוי דכתב דהאבא אכתי דעתו לקדשה ואהכי מועיל ואי מת האבא לא שייך דעתו ומשו"ה לא מתקדשת. (ואדרבה, מלשון הראשונים שהוצרכו להסביר אמאי לא מועיל כשהאבא מת, ראי' להנ"ל)