נתן הבבלי אמר:גיטין ו: "בשלמא מילתא דתליא בסברא – לחיי", ופרש"י לחיי - כלומר שפיר מצית למימר דלאו גברא רבה הוא. וצ"ב וכי בשביל שטעה פ"א בסברא לאו גברא רבה הוא.
נתן הבבלי אמר:עד שנהיה ראש ישר טועים בדרך לא?
ב. גפנר אמר:מי אמר שהוא לא תלמיד חכם?
הוא לא גברא רבה!
כי 'אדם גדול' הוא מי שניחון בשפיץ הישרות וחדות הסברא וההיגיון.
אבאר את דבריי הנ''לאור זורח אמר:נתן הבבלי אמר:עד שנהיה ראש ישר טועים בדרך לא?
עד אז לא מדברים עליו
מי הוא הקטן הזה
הוא רק התחיל ללמוד
הוא בכלל לא נושא לדיון
HaimL אמר:באותה מסכת כתוב
הדר אוקים רבה בר רב הונא אמורא עליה ודרש (ישעיהו ג, ו) והמכשלה הזאת תחת ידיך אין אדם עומד על דברי תורה אלא אם כן נכשל בהן
ומשמע שם שטעה בסברא. וע"כ כדחברין, שמדובר על סברא שהיא פשוטה לכל תלמיד.
מהש''ס אין ראיה שזה בכל סברא, והרי גם אמוראים גדולים טעו ואיכסיפו או חזרו בהם מחמת קושיות, אלא הש''ס מתכוין שע''י סברא יש אפשרות לפעמים להוכיח כן.לבי במערב אמר:העובדה שמטעות בסברא ניתן להוכיח כי האומרה אינו 'גברא רבה', אינה מכריחה לומר שכל הטועה - ולו פ"א - בסברתו אינו ת"ח. ופשוט.
כמעיין המתגבר אמר:למשל אדם שאומר שכיון שרה''ר יש בה אספלט א''כ הוי כרה''ר מקורה דאינה רה''ר, דמה לי קירוי מלמעלה ומה לי קירוי מלמטה- הרי ע''י סברא אחת ניכר שאינו ת''ח ואף אינו צורב צעיר.
לבי במערב אמר:העובדה שמטעות בסברא ניתן להוכיח כי האומרה אינו 'גברא רבה', אינה מכריחה לומר שכל הטועה - ולו פ"א - בסברתו אינו ת"ח. ופשוט.
כדברי עוד מהחו"ר דהכא:נתן הבבלי אמר:לא הבנתי כוונת כת"ר
כמעיין המתגבר אמר:מהש''ס אין ראיה שזה בכל סברא, והרי גם אמוראים גדולים טעו ואיכסיפו או חזרו בהם מחמת קושיות, אלא הש''ס מתכוין שע''י סברא יש אפשרות לפעמים להוכיח כן.
ב. גפנר אמר:מי אמר שהוא לא תלמיד חכם? הוא לא גברא רבה! כי 'אדם גדול' הוא מי שניחון בשפיץ הישרות וחדות הסברא וההיגיון.