סוטה מא: דרש רבי יהודה בר מערבא מותר להחניף לרשעים בעולם הזה וכו'. רשב"ל אמר מהכא כראות פני אלקים ותרצני.
יל"ע במה מדובר, אי יש סכנה ודאי דשרי לכו"ע ואין בזה חידוש, והוא דבר שאין צריך לומר. ואי אין סכנה, למה באמת מותר, אחרי שכל כך הפליגו חז"ל ואמרו שכל המחניף סוף נופל ביד חבירו, ויורד לגיהנם, וככל שהאריכו שם רבותינו בגמ' שם.
ובאמת בתוס' שם על מה שכתוב שכל המחניף לחבירו סוף שנופל בידו, כתבו "יש לפרש שלא במקום סכנה אבל במקום סכנה מותר, כי ההיא דעולא וכו', ויל"ע, והלא זהו דבר פשוט שהוא כן, ולמה צריך להשמיע כאן שפיקוח נפש דוחה איסור דחניפה.
יל"ע במה מדובר, אי יש סכנה ודאי דשרי לכו"ע ואין בזה חידוש, והוא דבר שאין צריך לומר. ואי אין סכנה, למה באמת מותר, אחרי שכל כך הפליגו חז"ל ואמרו שכל המחניף סוף נופל ביד חבירו, ויורד לגיהנם, וככל שהאריכו שם רבותינו בגמ' שם.
ובאמת בתוס' שם על מה שכתוב שכל המחניף לחבירו סוף שנופל בידו, כתבו "יש לפרש שלא במקום סכנה אבל במקום סכנה מותר, כי ההיא דעולא וכו', ויל"ע, והלא זהו דבר פשוט שהוא כן, ולמה צריך להשמיע כאן שפיקוח נפש דוחה איסור דחניפה.