נדר שבטל מקצתו

הערשל

משתמש ותיק
הסתפקתי אם הנודר וחוזר בו תכ"ד ממקצת הנדר, אם יהי' בזה דין בטל כולו.
 

איש אל רעהו

משתמש ותיק
הערשל אמר:
הסתפקתי אם הנודר וחוזר בו תכ"ד ממקצת הנדר, אם יהי' בזה דין בטל כולו.
לכאורה זהו כמו בנשאל על הנדר דאמרינן דבטל מקצתו בטל כולו.
 
 

רצונו כרצונו

משתמש רגיל
הא דכשבטל מקצתו בטל כולו זה רק כשחל חלות של נדר אך בחזר בו בתוכ"ד לא חל שום דבר וכאילו לא אמר והדברים פשוטים
 

הערשל

משתמש ותיק
פותח הנושא
רצונו כרצונו אמר:
הא דכשבטל מקצתו בטל כולו זה רק כשחל חלות של נדר אך בחזר בו בתוכ"ד לא חל שום דבר וכאילו לא אמר והדברים פשוטים

אין הכרח לסברתך, דהטעם דבטל כולו הוא מפני שהיה לו טעות במעשה הנדר שאמר כוכם במקום לזה ולזה, וסברא זו שייכא אף בחוזר.
 

רצונו כרצונו

משתמש רגיל
אכן כן אלא דזה חלוק מנדר שנשאל עליו דכשנשאל על הנדר הרי שהוא מתירו ושוב אין כאן נדר כלל [אף שכשמתירו זה ע"י מה שהיה בטעות] וענין ההתרה הוא שמתיר את כל הנדראך הכא בתוכ"ד ענינו הוא נתפסים רק למה שאמר בסוף   
 
חלק עליון תַחתִית