הסתפקתי אם הנודר וחוזר בו תכ"ד ממקצת הנדר, אם יהי' בזה דין בטל כולו.
א איש אל רעהו משתמש ותיק 30/1/20 #2 הערשל אמר: הסתפקתי אם הנודר וחוזר בו תכ"ד ממקצת הנדר, אם יהי' בזה דין בטל כולו. לחץ כדי להרחיב... לכאורה זהו כמו בנשאל על הנדר דאמרינן דבטל מקצתו בטל כולו.
הערשל אמר: הסתפקתי אם הנודר וחוזר בו תכ"ד ממקצת הנדר, אם יהי' בזה דין בטל כולו. לחץ כדי להרחיב... לכאורה זהו כמו בנשאל על הנדר דאמרינן דבטל מקצתו בטל כולו.
ר רצונו כרצונו משתמש רגיל 13/8/20 #3 הא דכשבטל מקצתו בטל כולו זה רק כשחל חלות של נדר אך בחזר בו בתוכ"ד לא חל שום דבר וכאילו לא אמר והדברים פשוטים
הא דכשבטל מקצתו בטל כולו זה רק כשחל חלות של נדר אך בחזר בו בתוכ"ד לא חל שום דבר וכאילו לא אמר והדברים פשוטים
ה הערשל משתמש ותיק פותח הנושא 13/8/20 #4 רצונו כרצונו אמר: הא דכשבטל מקצתו בטל כולו זה רק כשחל חלות של נדר אך בחזר בו בתוכ"ד לא חל שום דבר וכאילו לא אמר והדברים פשוטים לחץ כדי להרחיב... אין הכרח לסברתך, דהטעם דבטל כולו הוא מפני שהיה לו טעות במעשה הנדר שאמר כוכם במקום לזה ולזה, וסברא זו שייכא אף בחוזר.
רצונו כרצונו אמר: הא דכשבטל מקצתו בטל כולו זה רק כשחל חלות של נדר אך בחזר בו בתוכ"ד לא חל שום דבר וכאילו לא אמר והדברים פשוטים לחץ כדי להרחיב... אין הכרח לסברתך, דהטעם דבטל כולו הוא מפני שהיה לו טעות במעשה הנדר שאמר כוכם במקום לזה ולזה, וסברא זו שייכא אף בחוזר.
ה הערשל משתמש ותיק פותח הנושא 16/8/20 #6 רצונו כרצונו אמר: אך אכתי ענין תוכ"ד הוא שנחשב כאילו לא אמר בכלל לחץ כדי להרחיב... אבל סוכ"ס היה טעות בלשונו.
רצונו כרצונו אמר: אך אכתי ענין תוכ"ד הוא שנחשב כאילו לא אמר בכלל לחץ כדי להרחיב... אבל סוכ"ס היה טעות בלשונו.
ר רצונו כרצונו משתמש רגיל 16/8/20 #7 אכן כן אלא דזה חלוק מנדר שנשאל עליו דכשנשאל על הנדר הרי שהוא מתירו ושוב אין כאן נדר כלל [אף שכשמתירו זה ע"י מה שהיה בטעות] וענין ההתרה הוא שמתיר את כל הנדראך הכא בתוכ"ד ענינו הוא נתפסים רק למה שאמר בסוף
אכן כן אלא דזה חלוק מנדר שנשאל עליו דכשנשאל על הנדר הרי שהוא מתירו ושוב אין כאן נדר כלל [אף שכשמתירו זה ע"י מה שהיה בטעות] וענין ההתרה הוא שמתיר את כל הנדראך הכא בתוכ"ד ענינו הוא נתפסים רק למה שאמר בסוף