הנודר מן העיר אסור בעיבורה.
ובגמרא: "מנלן דעיבורא דמתא כי מתא דמי, א"ר יוחנן דאמר קרא ויהי בהיות יהושע ביריחו וגו' מאי ביריחו אילימא ביריחו ממש הא כתיב ויריחו סוגרת ומסוגרת, אלא ש"מ בעיבורא. אימא אפילו בתחומה" וכו'.
ולכאורה יש להקשות, הא ודאי לומר שתחומה זה חלק מן העיר [אלפיים אמה] הוא יותר מחודש מלומר שעיבורה [שבעים אמה ושיריים הוא מן העיר], וא"כ כללא בידינו תפסת מועט תפסת תפסת מרובה לא תפסת, ובודאי שיש לנו לרבות מן המקרא שעיבורה של העיר הוא מן העיר, ואילו לתחומה אין לנו מקור.
ובגמרא: "מנלן דעיבורא דמתא כי מתא דמי, א"ר יוחנן דאמר קרא ויהי בהיות יהושע ביריחו וגו' מאי ביריחו אילימא ביריחו ממש הא כתיב ויריחו סוגרת ומסוגרת, אלא ש"מ בעיבורא. אימא אפילו בתחומה" וכו'.
ולכאורה יש להקשות, הא ודאי לומר שתחומה זה חלק מן העיר [אלפיים אמה] הוא יותר מחודש מלומר שעיבורה [שבעים אמה ושיריים הוא מן העיר], וא"כ כללא בידינו תפסת מועט תפסת תפסת מרובה לא תפסת, ובודאי שיש לנו לרבות מן המקרא שעיבורה של העיר הוא מן העיר, ואילו לתחומה אין לנו מקור.