אני כותב מהזכרון בלבד:
יש מחלוקת ראשונים אם ידיים שאין מוכיחות זה 50% - 50%. זאת אומרת שדבריו מתפרשים בין לצד שהתכוין לנדר ובין להצד שלא התכוין לנדר באותה מידה. או שודאי משמע יותר כהצד שהתכוין לנדר, רק שבשביל שיחול הנדר צריך יותר מ51%.
ולפי זה יוצא:
נדר גמור הוא כאשר משמע ממנו 100% שמתכוין לנדר.
ידיים מוכיחות הכוונה שמשמע כמעט בודאי כהצד שהתכוין לנדר.
ידיים שאין מוכיחות הכוונה שמשמע כב' הצדדים בשוה, או לחלק מהראשונים שמשמע כצד אחד יותר (אבל עדיין אין זה כמעט בוודאות כאותו צד).
דבר שאינו יד כלל הכוונה שלא משמע אפילו 50% שמתכוין לנדר.