נדיב לב אמר:
בשם הקהילות יעקב מובא דמ"ש אשה כשרה עושה רצון בעלה היינו דוקא רצון בעלה ולא שגעון בעלה. רוצה לומר שאם בעלה מבקש דבר שאינו בקו הנורמה אין ענין בזה שתשמע לו.
ומעירים על דבריו ממעשה דבבא בן בוטא המובא בגמרא נדרים דף סו: דמיירי על שטות גמור ועם זאת בבא בן בוטא החשיב לה למצוה מה שסברה שקיימה את צוואת בעלה לזרוק את הנרות על ראשו וזה ודאי שטות גמור של בעלה וצריך עיון
ובפשיטות אין כאן קושיא. ומעיקר הדין אותה אישה לא היתה מוכרחת לשמוע בקול בעלה לזרוק על בבא בן בוטא ומכל מקום מה שהחשיב לה למצוה וברכה זה בגלל תמימותה שחשבה שרצון בעלה כולל כל דבר גם אותה בקשה. ובעיקר מעשה האישה הוכיח על הנהגתה הכללית לשמוע בקול בעלה במה שנצרכת לשמוע בקולו ולכן בירכה
ועוד כ': ובכלל מוכרח שאין ראיה ממעשה דבבא בן בוטא. דהלא גם אם מוטל על האישה לעשות רצון ואף שגעון בעלה אבל לא ייתכן על חשבון אדם אחר
כעת מצאתי בספר פלא יועץ דברים שלכאורה סותרים. ויש ליישב.
פלא יועץ ערך אהבת איש ואשה אות ד - והנה אשה אשר בחיק ירא אלהים תנתן ומה גם אם תמצא תורה וגדלה, הא ודאי פשיטא שתכבדנו ותאהבנו אהבה עזה, אמנם ביותר צריך לזרז לאשה שנפל בחלקה איש קשה במדותיו ובדעותיו, נבזה וחדל אישים, חסר כל טוב לא משום זה יקל כבודו בעיניה ותבוז לו בלבה, חס ושלום, רק על כל פנים תזהר בכבודו, כטוב כחוטא, כנקלה כנכבד, כי דבר המלך מלכו של עולם עליה, ומה לה בהדי כבשי דרחמנא, כי אלקים מושיב יחידים והוא מזוג זווגים, על כן כל מה שמטל עליה לעשות, תעשה. הא למה זה דומה, לאיש אשר המלך חפץ ביקרו ועשאו משנה למלך, שכל העם חיבים לנהג בו כבוד אפלו אם הוא איש צרוע או זב כן הדבר הזה וכו'.
ואמרו רבותינו ז''ל (תנדא' ר ט): אין לך אשה כשרה בנשים אלא מי שעושה רצון בעלה. וכל הנשים תוסרנה ממעשה שהובא בש''ס (נדרים סו) גבי בבא בן בוטא באותה אשה שחלקה כבוד לבעלה והכתה על ראש בבא בן בוטא על שעשתה רצון בעלה. על כן כל הנשים יתנו יקר לבעליהן למגדול ועד קטן אסתר א כ: