מבואר בסוגיין דבא"ל לאחר ל' מעכשיו מהני.
ואינו קנין מהיום ולאחר ל' שצריך שיהיה ביום הל' ברשותו לר' יוחנן כדמבואר בתוס' אלא שהקנין חל עכשיו ותוקפו הוא מלאחר ל.
אני מסופק בגדר ד"ז אם הוא שהחלות חלה עכשיו אבל כיון שהוא בעלים על הממון לעשות בו כחפצו וסוג קנין זה אינו קנין שהקנין עצמו מגדיר את החלות (כשטר) אלא הוא כפי הגדרת עושי הקנין, א"כ אמירתו לאחר ל' מעכשיו היינו שעכשיו קובעים שהממון יעבור לשימושי הבעלים האחר מעת פלונית, או שאכן הקנין חל מיד ורק שהוי' כתנאי ('מלתא אחריתי') על החלות. ונפ"מ אם מוחל על עיכובו ללאחר ל' יום אם אכן יחול מיד החלות לב.
אשמח להוכחה. תודה.
ואינו קנין מהיום ולאחר ל' שצריך שיהיה ביום הל' ברשותו לר' יוחנן כדמבואר בתוס' אלא שהקנין חל עכשיו ותוקפו הוא מלאחר ל.
אני מסופק בגדר ד"ז אם הוא שהחלות חלה עכשיו אבל כיון שהוא בעלים על הממון לעשות בו כחפצו וסוג קנין זה אינו קנין שהקנין עצמו מגדיר את החלות (כשטר) אלא הוא כפי הגדרת עושי הקנין, א"כ אמירתו לאחר ל' מעכשיו היינו שעכשיו קובעים שהממון יעבור לשימושי הבעלים האחר מעת פלונית, או שאכן הקנין חל מיד ורק שהוי' כתנאי ('מלתא אחריתי') על החלות. ונפ"מ אם מוחל על עיכובו ללאחר ל' יום אם אכן יחול מיד החלות לב.
אשמח להוכחה. תודה.