הגמ' יבמות מב שואלת שיבדקו את האשה (בדדיה) אם היא מעוברת ותי' שלא תתגנה על בעלה. ול"ז להבין למה היא תתגנה בזה הלא נשים בודקות אותה.
חיפשת במפרשים ובמתיבתא ושונשטיין ואין שום פי' ע"ז אשמח אם מי מהרבנים כאן יאיר את עיני בזה
הגמ' יבמות מב שואלת שיבדקו את האשה (בדדיה) אם היא מעוברת ותי' שלא תתגנה על בעלה. ול"ז להבין למה היא תתגנה בזה הלא נשים בודקות אותה.
חיפשת במפרשים ובמתיבתא ושונשטיין ואין שום פי' ע"ז אשמח אם מי מהרבנים כאן יאיר את עיני בזה
הגמ' יבמות מב שואלת שיבדקו את האשה (בדדיה) אם היא מעוברת ותי' שלא תתגנה על בעלה. ול"ז להבין למה היא תתגנה בזה הלא נשים בודקות אותה.
חיפשת במפרשים ובמתיבתא ושונשטיין ואין שום פי' ע"ז אשמח אם מי מהרבנים כאן יאיר את עיני בזה
אולי ניתן להוסיף בזה, שעצם המשמוש שם אפי' אם אינו מבזה אותה, אך כיון שהוד יופיה זה מיוחד לבעל [ע' רש"י שבת ק"מ ב' ועוד], הרי עצם הידיעה שמשמש בה אחר [אף שזו אשה] - וכבר אין זה מיוחד רק לו - מגנה אותה בעיניו.