למה בדיקת אשה אם היא מעוברת גורמת להתגנות על בעלה?

בן זכאי

משתמש ותיק
הגמ' יבמות מב שואלת שיבדקו את האשה (בדדיה) אם היא מעוברת ותי' שלא תתגנה על בעלה. ול"ז להבין למה היא תתגנה בזה הלא נשים בודקות אותה.
חיפשת במפרשים ובמתיבתא ושונשטיין ואין שום פי' ע"ז אשמח אם מי מהרבנים כאן יאיר את עיני בזה  
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
בן זכאי אמר:
הגמ' יבמות מב שואלת שיבדקו את האשה (בדדיה) אם היא מעוברת ותי' שלא תתגנה על בעלה. ול"ז להבין למה היא תתגנה בזה הלא נשים בודקות אותה.
חיפשת במפרשים ובמתיבתא ושונשטיין ואין שום פי' ע"ז אשמח אם מי מהרבנים כאן יאיר את עיני בזה  
כנראה שבדיקה זו צריכה קשקוש בדדיה, וזה ביזיון לאשה כי דדיה הם הוד יפיה כדאמרי' גבי גיחזי בברכות.
 
 

שלו'

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
בן זכאי אמר:
הגמ' יבמות מב שואלת שיבדקו את האשה (בדדיה) אם היא מעוברת ותי' שלא תתגנה על בעלה. ול"ז להבין למה היא תתגנה בזה הלא נשים בודקות אותה.
חיפשת במפרשים ובמתיבתא ושונשטיין ואין שום פי' ע"ז אשמח אם מי מהרבנים כאן יאיר את עיני בזה  
כנראה שבדיקה זו צריכה קשקוש בדדיה, וזה ביזיון לאשה כי דדיה הם הוד יפיה כדאמרי' גבי גיחזי בברכות.
אולי ניתן להוסיף בזה, שעצם המשמוש שם אפי' אם אינו מבזה אותה, אך כיון שהוד יופיה זה מיוחד לבעל [ע' רש"י שבת ק"מ ב' ועוד], הרי עצם הידיעה שמשמש בה אחר [אף שזו אשה] - וכבר אין זה מיוחד רק לו - מגנה אותה בעיניו.
 
 
חלק עליון תַחתִית