יושב אוהלים
משתמש ותיק
חגיגה דף ג' עמוד א'
ת''ר מעשה ברבי יוחנן בן ברוקה ורבי אלעזר בן חסמא שהלכו להקביל פני ר' יהושע בפקיעין אמר להם מה חידוש היה בבית המדרש היום אמרו לו תלמידיך אנו ומימיך אנו שותין אמר להם אף על פי כן אי אפשר לבית המדרש בלא חידוש שבת של מי היתה שבת של ר' אלעזר בן עזריה היתה ובמה היתה הגדה היום אמרו לו בפרשת הקהל ומה דרש בה {דברים לא-יב} הקהל את העם האנשים והנשים והטף אם אנשים באים ללמוד נשים באות לשמוע טף למה באין כדי ליתן שכר למביאיהן:
צ"ע למה זה לא נקרא שעושין מצוה על מנת לקבל פרס.
ואין לפרש שאכן טעם המצוה הוא ליתן שכר למביאהן, אבל ההורים שמביאים את הטף, מביאים אותם שלא על מנת לקבל פרס, אלא לקיים מצוות התורה, שהרי לא כתוב בגמ' "טף למה יש מצוה להביאם", אלא טף למה באים", דמשמע שבאים משום טעם זה.
ת''ר מעשה ברבי יוחנן בן ברוקה ורבי אלעזר בן חסמא שהלכו להקביל פני ר' יהושע בפקיעין אמר להם מה חידוש היה בבית המדרש היום אמרו לו תלמידיך אנו ומימיך אנו שותין אמר להם אף על פי כן אי אפשר לבית המדרש בלא חידוש שבת של מי היתה שבת של ר' אלעזר בן עזריה היתה ובמה היתה הגדה היום אמרו לו בפרשת הקהל ומה דרש בה {דברים לא-יב} הקהל את העם האנשים והנשים והטף אם אנשים באים ללמוד נשים באות לשמוע טף למה באין כדי ליתן שכר למביאיהן:
צ"ע למה זה לא נקרא שעושין מצוה על מנת לקבל פרס.
ואין לפרש שאכן טעם המצוה הוא ליתן שכר למביאהן, אבל ההורים שמביאים את הטף, מביאים אותם שלא על מנת לקבל פרס, אלא לקיים מצוות התורה, שהרי לא כתוב בגמ' "טף למה יש מצוה להביאם", אלא טף למה באים", דמשמע שבאים משום טעם זה.