תלמוד בבלי מסכת מגילה דף יב עמוד א
רב ושמואל; חד אמר: מלך פיקח היה, וחד אמר: מלך טיפש היה. מאן דאמר מלך פיקח היה - שפיר עבד דקריב רחיקא ברישא, דבני מאתיה כל אימת דבעי מפייס להו. ומאן דאמר טפש היה - דאיבעי ליה לקרובי בני מאתיה ברישא, דאי מרדו ביה הנך - הני הוו קיימי בהדיה.
איך ייתכן שרב ושמואל נחלקו אם אחשורוש היה מלך חכם או טיפש? הרי לפי"ז יוצא שכ"א סבר שחבירו אינו חכם
וכי ייתכן מחלוקת כזאת שכ"א יסבור שרעהו טיפש?
הרי לפי מ"ד שטיפש היה, אולי סבר אחשורוש כהמ"ד השני? וכן להיפך.
רב ושמואל; חד אמר: מלך פיקח היה, וחד אמר: מלך טיפש היה. מאן דאמר מלך פיקח היה - שפיר עבד דקריב רחיקא ברישא, דבני מאתיה כל אימת דבעי מפייס להו. ומאן דאמר טפש היה - דאיבעי ליה לקרובי בני מאתיה ברישא, דאי מרדו ביה הנך - הני הוו קיימי בהדיה.
איך ייתכן שרב ושמואל נחלקו אם אחשורוש היה מלך חכם או טיפש? הרי לפי"ז יוצא שכ"א סבר שחבירו אינו חכם
וכי ייתכן מחלוקת כזאת שכ"א יסבור שרעהו טיפש?
הרי לפי מ"ד שטיפש היה, אולי סבר אחשורוש כהמ"ד השני? וכן להיפך.