דף ב מגילה ב: לימוד "מדינה ומדינה ועיר ועיר"

תיובתא

משתמש ותיק
בגמרא מופיעה מחלוקת לגבי האם נלמד חילוק מהגז"ש של פרזי-פרזי, וכן מהכתוב במגילה "מדינה ומדינה ועיר ועיר", שמפסוק זה מבינה הגמרא בהו"א שאפשר להוציא ב' חילוקים.
במהלך השקו"ט הגמרא דנה מה יעשה רבי יהושע בן קרחה עם הלימוד של עיר ועיר. (פרזי-פרזי - לא גמירא ליה מרביה, ואין אדם דן גז"ש מעצמו, ו"מדינה ומדינה" מחלק בין שושן לשאר עיירות, אבל מה ילמד מ"ועיר ועיר".
ובלשון הגמרא:
בשלמא לתנא דידן היינו דכתיב  מדינה ומדינה ועיר ועיר מדינה ומדינה לחלק בין מוקפין חומה מימות יהושע בן נון למוקפת חומה מימות אחשורוש עיר ועיר נמי לחלק בין שושן לשאר עיירות אלא לרבי יהושע בן קרחה בשלמא מדינה ומדינה לחלק בין שושן לשאר עיירות אלא עיר ועיר למאי אתא 
ולכאורה בשלב זה, מדוע הגמרא לא היה לה נוח יותר לכתוב שאת החילוק של שושן נלמד מ"ועיר ועיר", ולא מ"מדינה ומדינה", שהרי שושן נקראת עיר במגילה ולא מדינה - "והעיר שושן נבוכה"? (כמובן שזה לא היה מתרץ את השאלה הבסיסית אבל אני שואל ברמת ההו"א)
 
חלק עליון תַחתִית