במגילה דף ב. מובאת מחלוקת מהיכן לומדים שמותר לקרוא גם בי"א ובי"ב. דעת ר"ש בר אבא דגמרינן מ"זמניהם", ודעת ר' שמואל בר נחמני דגמרינן מ"כימים". הגמרא מבארת שר"ש בר שמן לא למד מ"כימים" משום ש"ההוא לדורות הוא דכתיב".
לכאורה מהפסוק עצמו המופיע לפני המילה "כימים" כתוב מפורש שינהגו ימי הפורים "בכל שנה שנה", וא"כ מדוע צריך ללמוד זאת מ"כימים"?
הפסוקים במגילה פרק ט'
לכאורה מהפסוק עצמו המופיע לפני המילה "כימים" כתוב מפורש שינהגו ימי הפורים "בכל שנה שנה", וא"כ מדוע צריך ללמוד זאת מ"כימים"?
הפסוקים במגילה פרק ט'
כא לְקַיֵּם, עֲלֵיהֶם--לִהְיוֹת עֹשִׂים אֵת יוֹם אַרְבָּעָה עָשָׂר לְחֹדֶשׁ אֲדָר, וְאֵת יוֹם-חֲמִשָּׁה עָשָׂר בּוֹ: בְּכָל-שָׁנָה, וְשָׁנָה. כב כַּיָּמִים, אֲשֶׁר-נָחוּ בָהֶם הַיְּהוּדִים מֵאֹיְבֵיהֶם, וְהַחֹדֶשׁ אֲשֶׁר נֶהְפַּךְ לָהֶם מִיָּגוֹן לְשִׂמְחָה, וּמֵאֵבֶל לְיוֹם טוֹב; לַעֲשׂוֹת אוֹתָם, יְמֵי מִשְׁתֶּה וְשִׂמְחָה, וּמִשְׁלֹחַ מָנוֹת אִישׁ לְרֵעֵהוּ, וּמַתָּנוֹת לָאֶבְיֹנִים.