שניאור אמר:בספרים מובא בשם האריז"ל לומר פסוק יהיו כמוץ וכו' בכל שמו"ע לפני יהיו לרצון,
יש לי חקירה ישנה למי שנוהג כך האם לומר פסוק זה לפני "פסוקים לשמות אנשים" שגם אומרים אותם לפני יהיו לרצון (למי שאומר אותם) או אח"כ, אשמח לתשובות ומקורות בעניין
נדיב לב אמר:שניאור אמר:בספרים מובא בשם האריז"ל לומר פסוק יהיו כמוץ וכו' בכל שמו"ע לפני יהיו לרצון,
יש לי חקירה ישנה למי שנוהג כך האם לומר פסוק זה לפני "פסוקים לשמות אנשים" שגם אומרים אותם לפני יהיו לרצון (למי שאומר אותם) או אח"כ, אשמח לתשובות ומקורות בעניין
מחקירה לחקירה, יש לחקור באדם ששמו 'יהודה' שהן פסוק יהיו כמוץ וכו' עולה לשמו - 'פסוק לשמות האנשים' האם יסתפק באמירת יהיו כמוץ וכו' או צריך להוסיף פסוק נוסף.
...
מ אלישע אמר:נדיב לב אמר:שניאור אמר:בספרים מובא בשם האריז"ל לומר פסוק יהיו כמוץ וכו' בכל שמו"ע לפני יהיו לרצון,
יש לי חקירה ישנה למי שנוהג כך האם לומר פסוק זה לפני "פסוקים לשמות אנשים" שגם אומרים אותם לפני יהיו לרצון (למי שאומר אותם) או אח"כ, אשמח לתשובות ומקורות בעניין
מחקירה לחקירה, יש לחקור באדם ששמו 'יהודה' שהן פסוק יהיו כמוץ וכו' עולה לשמו - 'פסוק לשמות האנשים' האם יסתפק באמירת יהיו כמוץ וכו' או צריך להוסיף פסוק נוסף.
...
בשם הגר"י אדלשטיין זצ"ל שמעתי שאם ענה לקדושה בסיום תפילתו, הרי בפסוק "ימלוך ד' לעולם וכו' " מתחיל ביוד ומסיים בה', וא"צ בפסוק נוסף.
(מענין לענין עוד שמעתי בשם הרב אדלשטיין זצ"ל שאם אומר "לדוד ד' אורי וישעי לפני "קוה אל ה' " עולה לו פסוק אחרון בפרק כ"ז לפסוק ראשון בקוה אל ד'"
ואבל שמעתי עוד שחזר בו מהפסק האחרון)
מסברא נראה שבאדם שכל שמותיו שוים...נדיב לב אמר:
והנה באדם שיש לו שתי שמות דעת מרן שה"ת שצריך לומר ג' פסוקים, א. כפי שמו הראשון ב. כפי שמו השני ג. לפי האות הראשונה של השם הראשון והאות אחרונה של השם השני.
ולפי זה חשבתי באדם שקוראים לו לדוגמה "ישי ישראלי" יוכל לומר "יהיו לרצון וכו' 4 פעמים ותתקיים בו הסגולה..
אהבתי את הרעיון היצרתינדיב לב אמר:ולפי זה חשבתי באדם שקוראים לו לדוגמה "ישי ישראלי" יוכל לומר "יהיו לרצון וכו' 4 פעמים ותתקיים בו הסגולה..
הצעיר שבחבורה אמר:מסברא נראה שבאדם שכל שמותיו שוים...נדיב לב אמר:
והנה באדם שיש לו שתי שמות דעת מרן שה"ת שצריך לומר ג' פסוקים, א. כפי שמו הראשון ב. כפי שמו השני ג. לפי האות הראשונה של השם הראשון והאות אחרונה של השם השני.
ולפי זה חשבתי באדם שקוראים לו לדוגמה "ישי ישראלי" יוכל לומר "יהיו לרצון וכו' 4 פעמים ותתקיים בו הסגולה..
וכגון "ירחמאל יקותיאל ישראל יואל" שיהיה די לו בפסוק אחד ועולה לו לכל השמות..
ידעתי מיעוט ערכי, ולא זכיתי להבין דברי מר במה שהאריך לבאר.נדיב לב אמר:הצעיר שבחבורה אמר:מסברא נראה שבאדם שכל שמותיו שוים...נדיב לב אמר:
והנה באדם שיש לו שתי שמות דעת מרן שה"ת שצריך לומר ג' פסוקים, א. כפי שמו הראשון ב. כפי שמו השני ג. לפי האות הראשונה של השם הראשון והאות אחרונה של השם השני.
ולפי זה חשבתי באדם שקוראים לו לדוגמה "ישי ישראלי" יוכל לומר "יהיו לרצון וכו' 4 פעמים ותתקיים בו הסגולה..
וכגון "ירחמאל יקותיאל ישראל יואל" שיהיה די לו בפסוק אחד ועולה לו לכל השמות..לא מוכרח, שכן בשני שמות שונים לא די בשני פסוקים, אחד לכל שם, אלא גם צריך לאמר פסוק שלישי שכולל את שני השמות, משום שנחשבים כשם שלישי [כדברי החזו"א הידועים] ומ"מ לא מסתפקים בפסוק שלישי שכולל את שניהם אלא צריך לומר פסוק לכל שם בנפרד, הרי שכל שם צריך לייחד לו פסוק בפ"ע, לא משנה שמות שונים או זהים.
ומאידך י"ל, ששני שמות, אמנם נחשבים לשם שלישי, אבל לא כשם אחד ארוך המחבר את שניהם [שאז היינו מסתפקים בפסוק אחד שכולל את שניהם וכאמור] אלא כשם בעל משמעות שלישית, ז"א השם הראשון בפ"ע, השני בפ"ע, והחיבור ביניהם נותן לו משמעות שלישית, ולפ"ז יש מקום לחלק בין שני שמות שונים לשמות זהים, אם לא שנאמר שצריך לייחד לכל שם פסוק בפ"ע וכאמור.
בכל מקרה מדברי מרן הגר"ח שהצריך לומר ג' פסוקים בשני שמות ולא חילק בין המקרים כמו גם באופן שאחד הפסוקים יעלה לשנים מתוך שלושת הצירופים, משמע שכל שם צריך לייחד לו פסוק בפ"ע.
ירושלמי22 אמר:אהבתי את הרעיון היצרתינדיב לב אמר:ולפי זה חשבתי באדם שקוראים לו לדוגמה "ישי ישראלי" יוכל לומר "יהיו לרצון וכו' 4 פעמים ותתקיים בו הסגולה..
וסתם להערה בעלמא, יש שם כזה ישראלי? המסתיים בי'
בשביל הפעם הבאה... הרי לך "ישוי בן אשר"נדיב לב אמר:לא נראה שישנו, אבל בשביל הרעיון היצירתי..:) הוצרכתי לאלתר 'שם' בעל סיומת זהה, והאסוציאציה הראשונה שעלתה בראשי זה השם 'ישראל ישראלי' המצוי בשימוש משרדי הממשלה, להפצת מידע לציבור.ירושלמי22 אמר:אהבתי את הרעיון היצרתינדיב לב אמר:ולפי זה חשבתי באדם שקוראים לו לדוגמה "ישי ישראלי" יוכל לומר "יהיו לרצון וכו' 4 פעמים ותתקיים בו הסגולה..
וסתם להערה בעלמא, יש שם כזה ישראלי? המסתיים בי'
הצעיר שבחבורה אמר:ידעתי מיעוט ערכי, ולא זכיתי להבין דברי מר במה שהאריך לבאר.
אבל במש"כ שמדלא חילק משמע, אין נראה ראיה כל כך מ'השמטת' מרן הגר"ח.
הצעיר שבחבורה אמר:בשביל הפעם הבאה... הרי לך "ישוי בן אשר"נדיב לב אמר:לא נראה שישנו, אבל בשביל הרעיון היצירתי..:) הוצרכתי לאלתר 'שם' בעל סיומת זהה, והאסוציאציה הראשונה שעלתה בראשי זה השם 'ישראל ישראלי' המצוי בשימוש משרדי הממשלה, להפצת מידע לציבור.ירושלמי22 אמר:אהבתי את הרעיון היצרתי
וסתם להערה בעלמא, יש שם כזה ישראלי? המסתיים בי'
למיטב זכרוני הגר"ח פוסק לגמרי כחזו"א, ומצריך לומר פסוק אחד כיון שב' השמות נחשבים כשם אחד ארוך.נדיב לב אמר:הצעיר שבחבורה אמר:ידעתי מיעוט ערכי, ולא זכיתי להבין דברי מר במה שהאריך לבאר.
אבל במש"כ שמדלא חילק משמע, אין נראה ראיה כל כך מ'השמטת' מרן הגר"ח.
אדרבה, הארכתי כדי שיהיה ברור.
בקצרה, סברת מר, תלויה איך מתייחסים לשני שמות. מרן הגר"ח כדודו סובר ששני שמות לבנ"א ה"ז כשם שלישי. זו נקודת המוצא לדינו של הגר"ח שצ"ל ג' פסוקים ולא ב'.
נקודה שניה, איך נוצר "שם שלישי" בקריאת שני שמות.
הסבר א', ע"י צירוף שני השמות ה"ז כשם אחד ארוך.
הסבר ב', שני שמות לבנ"א הרי זה שם בעל שלוש משמעויות, א' ב' - כל שם הוא משמעות בפ"ע, משמעות ג' בהצטרפות שניהם.
וממילא אם נניח כהסבר א' הרי אין שום סיבה שיצטרך לומר ג' פסוקים ולא פסוק אחד, אף בשמות שאינם זהים. ואילו להסבר השני אכן יש לחלק בין שמות זהים לשונים.
סנגורן של ישראל אמר:למיטב זכרוני הגר"ח פוסק לגמרי כחזו"א, ומצריך לומר פסוק אחד כיון שב' השמות נחשבים כשם אחד ארוך.נדיב לב אמר:הצעיר שבחבורה אמר:ידעתי מיעוט ערכי, ולא זכיתי להבין דברי מר במה שהאריך לבאר.
אבל במש"כ שמדלא חילק משמע, אין נראה ראיה כל כך מ'השמטת' מרן הגר"ח.
אדרבה, הארכתי כדי שיהיה ברור.
בקצרה, סברת מר, תלויה איך מתייחסים לשני שמות. מרן הגר"ח כדודו סובר ששני שמות לבנ"א ה"ז כשם שלישי. זו נקודת המוצא לדינו של הגר"ח שצ"ל ג' פסוקים ולא ב'.
נקודה שניה, איך נוצר "שם שלישי" בקריאת שני שמות.
הסבר א', ע"י צירוף שני השמות ה"ז כשם אחד ארוך.
הסבר ב', שני שמות לבנ"א הרי זה שם בעל שלוש משמעויות, א' ב' - כל שם הוא משמעות בפ"ע, משמעות ג' בהצטרפות שניהם.
וממילא אם נניח כהסבר א' הרי אין שום סיבה שיצטרך לומר ג' פסוקים ולא פסוק אחד, אף בשמות שאינם זהים. ואילו להסבר השני אכן יש לחלק בין שמות זהים לשונים.
ירושלמי22 אמר:הצעיר שבחבורה אמר:בשביל הפעם הבאה... הרי לך "ישוי בן אשר"נדיב לב אמר:לא נראה שישנו, אבל בשביל הרעיון היצירתי..:) הוצרכתי לאלתר 'שם' בעל סיומת זהה, והאסוציאציה הראשונה שעלתה בראשי זה השם 'ישראל ישראלי' המצוי בשימוש משרדי הממשלה, להפצת מידע לציבור.
אני כבר לא יודע מה יותר יצירתי, להגיד 4 פעמים פסוק יהיה לרצון
או להביא את השם ישוי (אני חשבתי הרבה איזה עוד שם ישנו, ולא הצלחתי לזכור ......)
טוב, הרי לך שם נוסף לפעם הבאה "יוחאי" ובדיעבד "ינאי".נדיב לב אמר:ירושלמי22 אמר:הצעיר שבחבורה אמר:בשביל הפעם הבאה... הרי לך "ישוי בן אשר"
אני כבר לא יודע מה יותר יצירתי, להגיד 4 פעמים פסוק יהיה לרצון
או להביא את השם ישוי (אני חשבתי הרבה איזה עוד שם ישנו, ולא הצלחתי לזכור ......)
הייתי מסייג את התלהבותו של מר ממציאת השם - ישוי, שלא ידוע בזמנינו על מאן דהו שנקרא כך, כך שזה פחות רלוונטי לזמנינו, אבל לך תדע אולי בתחיה"מ.. :)
מי זה הגרד"ל ומי הוא בנו?הצעיר שבחבורה אמר:טוב, הרי לך שם נוסף לפעם הבאה "יוחאי" ובדיעבד "ינאי".נדיב לב אמר:ירושלמי22 אמר:אני כבר לא יודע מה יותר יצירתי, להגיד 4 פעמים פסוק יהיה לרצון
או להביא את השם ישוי (אני חשבתי הרבה איזה עוד שם ישנו, ולא הצלחתי לזכור ......)
הייתי מסייג את התלהבותו של מר ממציאת השם - ישוי, שלא ידוע בזמנינו על מאן דהו שנקרא כך, כך שזה פחות רלוונטי לזמנינו, אבל לך תדע אולי בתחיה"מ.. :)
שוב, נזכרתי בשם בנו של הגרד"ל, אלא שאף הוא אינו מצוי.
הגאון רבי דוב לנדוירושלמי22 אמר:מי זה הגרד"ל ומי הוא בנו?
יוסי בצירה או בחיריק ?הצעיר שבחבורה אמר:הגאון רבי דב לנדוירושלמי22 אמר:מי זה הגרד"ל ומי הוא בנו?
ובנו ה"ה רבי יוסי לנדו (כך שמו)
נראה לי שבציר"ה, אבל איני בטוח...אורח 2 אמר:יוסִי או יוסֵי ?הצעיר שבחבורה אמר:הגאון רבי דב לנדוירושלמי22 אמר:מי זה הגרד"ל ומי הוא בנו?
ובנו ה"ה רבי יוסי לנדו (כך שמו)
מהרח"ו בשע"כ לא הביא מנהג זה, בפע"ח זה מופיע בשם אחד החברים ר' יוסף דן (אולי השם שגוי) בשם האריז"ל.יראתי בפצותי אמר:פסוקים לשמות אנשים, אין שום מקור רציני - ואף שיש מגדולי אחרוני האחרונים שהביאו דבר זה, הוטעו שמקורו בשל"ה ואינו. פסוק יהיו כמוץ מקורו בהאריז"ל, ומסתמא קודם.
זה השם שנתנו לו בברית יוסי? או יוסף?הצעיר שבחבורה אמר:נראה לי שבציר"ה, אבל אני בטוח...אורח 2 אמר:יוסִי או יוסֵי ?הצעיר שבחבורה אמר:הגאון רבי דב לנדו
ובנו ה"ה רבי יוסי לנדו (כך שמו)
השם שניתן לו בברית הוא יוסי ולא יוסף, למיטב זכרוני מחמת כפל שמות...ירושלמי22 אמר:זה השם שנתנו לו בברית יוסי? או יוסף?הצעיר שבחבורה אמר:נראה לי שבציר"ה, אבל אני בטוח...אורח 2 אמר:יוסִי או יוסֵי ?
אהה מענייןהצעיר שבחבורה אמר:השם שניתן לו בברית הוא יוסי ולא יוסף, למיטב זכרוני מחמת כפל שמות...ירושלמי22 אמר:זה השם שנתנו לו בברית יוסי? או יוסף?הצעיר שבחבורה אמר:נראה לי שבציר"ה, אבל אני בטוח...
ציטוטים מן המכלול...הצעיר שבחבורה אמר:השם שניתן לו בברית הוא יוסי ולא יוסף, למיטב זכרוני מחמת כפל שמות...ירושלמי22 אמר:זה השם שנתנו לו בברית יוסי? או יוסף?
נולד בפולין לדבורה וטוביה יוסף לנדו,
כמדומני, שכשקרא לבנו ע"ש חמיו שנספה בשואה, היה אביו עדיין בחיים, ולכך שינה את השם מ'יוסף' ל'יוסי'