היערות דבש אומר שהם ידעו שזה רק בנין זמני שהרי לא היתה בו השראת השכינה כמו בבית ראשון וגם הזקנים בכו וכו' והתפללו בבית שני על הבית שיהיה לעולמים. וזה מדויק בברכה ולירושלים עירך ברחמים תשוב שיהא השראת השכינה. ותשכון בתוכה כאשר דיברת ואני אהיה לה לחומת אש. וכסא דוד עבדך מהרה לתוכה תכין שגם זה לא היה בבית שני והיה חסר. ואם כן יוצא שידעו שזה לא הגאולה השלימה. [כתוב שאם היו זוכים היה העלייה השניה כמו ביציאת מצרים אלא שלא היו זכאים ולכך היה ברשיון כורש].