מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א בדרשת 'שבת הגדול' בביהכ"נ המרכזי דרמת אלחנן, הביא בתוך הדברים בשם גיסו מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל שהורה לגבי נוסח תפילת שמונה עשרה, במודים, שאומרים כך:
ורוב העולם נוהגים לפסק תיבות אלו כך: "צור חיינו, מגן ישענו אתה הוא לדור ודור, נודה לך ונספר תהילתך וכו'".
אך אמר הגרי"ז בשם גיסו זצ"ל שהוא שיבוש, וע"פ האמת יש לפסק כך: "צור חיינו, מגן ישענו, אתה הוא. [נקודה. ומכאן ענין חדש-] לדור ודור נודה לך ונספר תהילתך". והיינו שה"לדור ודור" מוסב על ההודאה וסיפור התהילה - שהוא יהיה בכל דור ודור, ולא על "צור חיינו, מגן ישענו", עכ"ד.
[והוסיף הגרי"ז שליט"א, מה ששמע [וכן אמר לי הגאון רבי יוסף ליברמן שליט"א בשם גיסו כ"ק מהר"א מבעלזא זיע"א] - שבתיבות אלו "לדור ודור נודה לך ונספר תהילתך", יש בקשה על הילדים, שאנו מתפללים שנזכה לדור ודור להודות להקב"ה ולספר תהילתו, הרי שמונח בזה בקשה מהקב"ה שנזכה שדורותינו הבאים יהיו דורות ישרים מבורכים, שילכו בדרכינו, וגם הם יודו להקב"ה ויספרו תהילתו.
והוסיף ואמר עוד, שכוונה זו יש לכוין אחר קדושה, שאומרים: "לדור ודור נגיד גדלך, ולנצח נצחים קדושתך נקדיש, וכו''. שאפשר לכוין כנ"ל, שיזכה שגם דורותיו הבאים - יגידו גדלו של הקב"ה, וכנ"ל.
אשמח לכל הוספה וידיעה בענין זה.
"מודים אנחנו לך שאתה הוא ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו לעולם ועד, צור חיינו, מגן ישענו אתה הוא לדור ודור נודה לך ונספר תהילתך, על חיינו המסורים בידך, ועל נשמותינו הפקודות לך, ועל ניסיך שבכל יום עמנו, ועל נפלאותיך וטובותיך שבכל עת, ערב ובוקר וצהריים, וכו'".
ורוב העולם נוהגים לפסק תיבות אלו כך: "צור חיינו, מגן ישענו אתה הוא לדור ודור, נודה לך ונספר תהילתך וכו'".
אך אמר הגרי"ז בשם גיסו זצ"ל שהוא שיבוש, וע"פ האמת יש לפסק כך: "צור חיינו, מגן ישענו, אתה הוא. [נקודה. ומכאן ענין חדש-] לדור ודור נודה לך ונספר תהילתך". והיינו שה"לדור ודור" מוסב על ההודאה וסיפור התהילה - שהוא יהיה בכל דור ודור, ולא על "צור חיינו, מגן ישענו", עכ"ד.
[והוסיף הגרי"ז שליט"א, מה ששמע [וכן אמר לי הגאון רבי יוסף ליברמן שליט"א בשם גיסו כ"ק מהר"א מבעלזא זיע"א] - שבתיבות אלו "לדור ודור נודה לך ונספר תהילתך", יש בקשה על הילדים, שאנו מתפללים שנזכה לדור ודור להודות להקב"ה ולספר תהילתו, הרי שמונח בזה בקשה מהקב"ה שנזכה שדורותינו הבאים יהיו דורות ישרים מבורכים, שילכו בדרכינו, וגם הם יודו להקב"ה ויספרו תהילתו.
והוסיף ואמר עוד, שכוונה זו יש לכוין אחר קדושה, שאומרים: "לדור ודור נגיד גדלך, ולנצח נצחים קדושתך נקדיש, וכו''. שאפשר לכוין כנ"ל, שיזכה שגם דורותיו הבאים - יגידו גדלו של הקב"ה, וכנ"ל.
אשמח לכל הוספה וידיעה בענין זה.