1. יוֹשֶֽׁבֶת וּמַמְתֶּֽנֶת עַד־כְּלֽוֹת שַׁבָּֽת.
א"מ לי, דלכאורה אינו שבח אלא גנות, כביכול יום השבת נראה כמשאוי על ישראל.
2. דעה כיוונו לבור שביעי לנופש.
מהו פירושו, דכביכול בררו מדעתם. הלא שבת מקדשא וקיימא.
3. חכמו ולקטו בשישי לחם משנה.
לשון רש"י בחומש,
לקטו לחם משנה" - כשמדדו את לקיטתם באהליהם מצאו כפלים שני העומר לאחד וכו'
---
א"כ, לא לקטו לחם משנה מחכמתם, אלא כך יצא הדבר, מאת השם.
4. כהושעת משמחיך בבנין שני המחודש, נוטלין לולב כל שבעה במקדש.
קצת תמוה דמה השייכות בין בניין בית שני לנטילת לולב במקדש, שהיא מדאורייתא.
א"מ לי, דלכאורה אינו שבח אלא גנות, כביכול יום השבת נראה כמשאוי על ישראל.
2. דעה כיוונו לבור שביעי לנופש.
מהו פירושו, דכביכול בררו מדעתם. הלא שבת מקדשא וקיימא.
3. חכמו ולקטו בשישי לחם משנה.
לשון רש"י בחומש,
לקטו לחם משנה" - כשמדדו את לקיטתם באהליהם מצאו כפלים שני העומר לאחד וכו'
---
א"כ, לא לקטו לחם משנה מחכמתם, אלא כך יצא הדבר, מאת השם.
4. כהושעת משמחיך בבנין שני המחודש, נוטלין לולב כל שבעה במקדש.
קצת תמוה דמה השייכות בין בניין בית שני לנטילת לולב במקדש, שהיא מדאורייתא.