2 טעויות נפוצות בהלל ובמוסף של ר"ח במילה 'עבדך'

אברך

משתמש ותיק
בהלל, בפרק של 'מה אשיב' (תהלים קטז, טז), כתוב: 'אָנָּה ה' כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ אֲנִי עַבְדְּךָ בֶּן אֲמָתֶךָ פִּתַּחְתָּ לְמוֹסֵרָי'. ומצוי מאד (וכן הוא במנגינה הנפוצה שמוּשרת כיום כמעם בכל ביהכנ"ס) שאומרים בטעות 'כִּי אֲנִי עַבְדְּךָ אֲנִי עַבְדְּךָ' וגו', כשהד' של 'עַבְדֶּךָ' (הראשון) בשו"א, במקום 'כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ אֲנִי עַבְדְּךָ' וגו', בסגו"ל. והיינו שבאמת צ"ל בסגו"ל.

טעות נפוצה נוספת (והפוכה) היא בתפילת מוסף של ר"ח, שהרבה מאד טועים לומר 'וּבְשִׁירֵי דָּוִד עַבְדֶּךָ' בסגו"ל, ובאמת צ"ל 'וּבְשִׁירֵי דָּוִד עַבְדְּךָ' בשו"א, וכ"ה בסידורים מדוייקים.
 

עץ פרי

משתמש ותיק
אברך אמר:
בהלל, בפרק של 'מה אשיב' (תהלים קטז, טז), כתוב: 'אָנָּה ה' כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ אֲנִי עַבְדְּךָ בֶּן אֲמָתֶךָ פִּתַּחְתָּ לְמוֹסֵרָי'. ומצוי מאד (וכן הוא במנגינה הנפוצה שמוּשרת כיום כמעם בכל ביהכנ"ס) שאומרים בטעות 'כִּי אֲנִי עַבְדְּךָ אֲנִי עַבְדְּךָ' וגו', כשהד' של 'עַבְדֶּךָ' (הראשון) בשו"א, במקום 'כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ אֲנִי עַבְדְּךָ' וגו', בסגו"ל. והיינו שבאמת הוא בסגו"ל.

טעות נפוצה נוספת (והפוכה) היא בתפילת מוסף של ר"ח, שהרבה מאד טועים לומר 'וּבְשִׁירֵי דָּוִד עַבְדֶּךָ' בסגו"ל, ובאמת צ"ל 'וּבְשִׁירֵי דָּוִד עַבְדְּךָ' בשו"א, וכ"ה בסידורים מדוייקים.
החילוק בין שוא נע לסגול כ"כ קטן שאינני יודע איך אתה מבדיל בשמיעה וטוען שטעו
למעשה אצל הספרדים אין הבדל כלל ואצל האשכנזים יש הבדל אך הוא קל מאוד.
 

דרומאי

משתמש ותיק
עץ פרי אמר:
אברך אמר:
בהלל, בפרק של 'מה אשיב' (תהלים קטז, טז), כתוב: 'אָנָּה ה' כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ אֲנִי עַבְדְּךָ בֶּן אֲמָתֶךָ פִּתַּחְתָּ לְמוֹסֵרָי'. ומצוי מאד (וכן הוא במנגינה הנפוצה שמוּשרת כיום כמעם בכל ביהכנ"ס) שאומרים בטעות 'כִּי אֲנִי עַבְדְּךָ אֲנִי עַבְדְּךָ' וגו', כשהד' של 'עַבְדֶּךָ' (הראשון) בשו"א, במקום 'כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ אֲנִי עַבְדְּךָ' וגו', בסגו"ל. והיינו שבאמת הוא בסגו"ל.

טעות נפוצה נוספת (והפוכה) היא בתפילת מוסף של ר"ח, שהרבה מאד טועים לומר 'וּבְשִׁירֵי דָּוִד עַבְדֶּךָ' בסגו"ל, ובאמת צ"ל 'וּבְשִׁירֵי דָּוִד עַבְדְּךָ' בשו"א, וכ"ה בסידורים מדוייקים.
החילוק בין שוא נע לסגול כ"כ קטן שאינני יודע איך אתה מבדיל בשמיעה וטוען שטעו
למעשה אצל הספרדים אין הבדל כלל ואצל האשכנזים יש הבדל אך הוא קל מאוד.
איןמדובר רק בחילוק בין שוא נע לסגול, אלא גם בהטעמת התיבה. שכן עבדך בסגול הוא מלעיל, ועבדך בשוא הוא מלרע.
 
 
חלק עליון תַחתִית