זוה"ק במדבר ק"כ ב':
לְבָתַר דְּקָם, עָאל לְבֵי כְּנִישְׁתָּא, מִעְטַּר בְּטוֹטְפֵי. אִתְכְּסֵּי בְּכִיסוּי דְּצִיצִית. עָאל וּמַדְכֵּי גַּרְמֵיהּ בְּקוּרְבְּנִין בְּקַדְמִיתָא. לְבָתַר קַבִּיל עָלֵיהּ עוֹל מַלְכוּתָא בְּסִדּוּרָא דִּשְׁבָחֵי דְּדָוִד, דְּאִינּוּן סִדּוּרָא דְּעוֹל מַלְכוּתָא. וּבְסִדּוּרָא דִּשְׁבָחָא דָּא, אַשְׁרָא עָלֵיהּ הַהוּא עוֹל. לְבָתַר סִדּוּרָא דִּצְלוֹתָא דִּמְיוּשָׁב, וּצְלוֹתָא דִּמְעוּמָד, לְקַשְּׁרָא לוֹן כַּחֲדָא. כו', ע"ש עוד!
נפלאות שמענו כאן, שפסוקי דזמרה ענינם להשרות על עצמנו עול מלכות שמים!
ומה עם קריאת שמע?
מה זה לְבָתַר סִדּוּרָא דִּצְלוֹתָא דִּמְיוּשָׁב? ק"ש וברכותיה?
מדוע נקראות כן? לכא' גם הן מהוות הקדמה ל'צלותא' שהיא שמו"ע, ומה פשר קריאת שמן 'צלותא דמיושב' דמשמע ששקולה צלותא זו לצלותא דשמו"ע, אלא שזו מיושב וזו מעומד?