הרי מנהג אשכנז שאין אומרים אין כאלוקנו ביוה"כ, וכתוב בשם מהרי"ל הטעם שעיקרו אינו אלא להשלמת מאה ברכות, וביום הכיפורים אין צריך לפי שכבר אמרוהו בפייט שבסוף מוסף.
ושמעתי מאבי מורי ורבי שליט"א שזה הטעם להסמיך אין כאלוקנו לתפילת מוסף, שבא להשלמת מאה ברכות ומישך שייכא לתפילת המוספין שאך היא תוספת ברכות מצד קדושת היום. וזה לא שייך בימות החול, שעיקר אין כאלוקנו בימות החול [מלבד שהוא מנהג מאוחר] אינו אלא משום פיטום הקטורת.