נוסח 'אבינו מלכנו' - בעת מגיפה (עצור מגיפה)

אשרי העם

משתמש ותיק
בס"ד מצורף בזה מאמר מיוחד, שנתפרסם בקובץ 'ירחון האוצר' החדש (טבת תשפ"א)
אשר מברר בארוכה את מקור המנהג לשינוי הנוסח ב'אבינו מלכינו מנע מגיפה מנחלתך' - בעת מגיפה, אם יש לומר 'עצור' מגיפה מנחלתך
והדבר נוגע לצום עשרה בטבת (אם לא יבוא משיח צדקנו) - למנהג בני אשכנז שאומרים 'אבינו מלכינו'.
במאמר מובאים תשובות רבות מגדולי הפוסקים שליט"א בזמננו, שהשאלה הוצגה על שולחנם, והובאו דבריהם בארוכה לתועלת המעיינים.
כותב המאמר ישמח לקבל כל הערה והארה באשכול זה.
יה"ר שנשמע ונתבשר בשורות טובות, והקב"ה ימנע ויעצור כל דבר ומגיפה מעלינו אכי"ר!

הצג קובץ מצורף מאמר בירחון האוצר - עצור מגיפה.pdf
 

4568734

משתמש ותיק
אשרי העם אמר:
בס"ד מצורף בזה מאמר מיוחד, שנתפרסם בקובץ 'ירחון האוצר' החדש (טבת תשפ"א)
אשר מברר בארוכה את מקור המנהג לשינוי הנוסח ב'אבינו מלכינו מנע מגיפה מנחלתך' - בעת מגיפה, אם יש לומר 'עצור' מגיפה מנחלתך
והדבר נוגע לצום עשרה בטבת (אם לא יבוא משיח צדקנו) - למנהג בני אשכנז שאומרים 'אבינו מלכינו'.
במאמר מובאים תשובות רבות מגדולי הפוסקים שליט"א בזמננו, שהשאלה הוצגה על שולחנם, והובאו דבריהם בארוכה לתועלת המעיינים.
כותב המאמר ישמח לקבל כל הערה והארה באשכול זה.
יה"ר שנשמע ונתבשר בשורות טובות, והקב"ה ימנע ויעצור כל דבר ומגיפה מעלינו אכי"ר!

מאמר בירחון האוצר - עצור מגיפה.pdf

יישר כח על המאמר המרתק.
מעניין באמת כיצד ינהגו עם ישראל בצום עשרה בטבת (שה' יעזור שלא יהיה בסוף..)
נחיה ונראה...
 

אשרי העם

משתמש ותיק
פותח הנושא
4568734 אמר:
אשרי העם אמר:
בס"ד מצורף בזה מאמר מיוחד, שנתפרסם בקובץ 'ירחון האוצר' החדש (טבת תשפ"א)
אשר מברר בארוכה את מקור המנהג לשינוי הנוסח ב'אבינו מלכינו מנע מגיפה מנחלתך' - בעת מגיפה, אם יש לומר 'עצור' מגיפה מנחלתך
והדבר נוגע לצום עשרה בטבת (אם לא יבוא משיח צדקנו) - למנהג בני אשכנז שאומרים 'אבינו מלכינו'.
במאמר מובאים תשובות רבות מגדולי הפוסקים שליט"א בזמננו, שהשאלה הוצגה על שולחנם, והובאו דבריהם בארוכה לתועלת המעיינים.
כותב המאמר ישמח לקבל כל הערה והארה באשכול זה.
יה"ר שנשמע ונתבשר בשורות טובות, והקב"ה ימנע ויעצור כל דבר ומגיפה מעלינו אכי"ר!

מאמר בירחון האוצר - עצור מגיפה.pdf

יישר כח על המאמר המרתק.
מעניין באמת כיצד ינהגו עם ישראל בצום עשרה בטבת (שה' יעזור שלא יהיה בסוף..)
נחיה ונראה...
כפי שנראה במאמר, רבנים רבים לא רצו לשנות את הנוסח. אבל טעמם היה שלא רוצים להיות הראשונים לשנות.
ושמא אחר שמרן הגר"ח קניבסקי שליט"א (וכעי"ז אמר מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א) הורו שאפשר (או צריך) לשנות (או לתקן) הנוסח - א"כ גם שאר הרבנים יסכימו להצטרף להוראה זו. וכך באמת ינהגו כלל ישראל.
 
 

4568734

משתמש ותיק
אשרי העם אמר:
4568734 אמר:
אשרי העם אמר:
בס"ד מצורף בזה מאמר מיוחד, שנתפרסם בקובץ 'ירחון האוצר' החדש (טבת תשפ"א)
אשר מברר בארוכה את מקור המנהג לשינוי הנוסח ב'אבינו מלכינו מנע מגיפה מנחלתך' - בעת מגיפה, אם יש לומר 'עצור' מגיפה מנחלתך
והדבר נוגע לצום עשרה בטבת (אם לא יבוא משיח צדקנו) - למנהג בני אשכנז שאומרים 'אבינו מלכינו'.
במאמר מובאים תשובות רבות מגדולי הפוסקים שליט"א בזמננו, שהשאלה הוצגה על שולחנם, והובאו דבריהם בארוכה לתועלת המעיינים.
כותב המאמר ישמח לקבל כל הערה והארה באשכול זה.
יה"ר שנשמע ונתבשר בשורות טובות, והקב"ה ימנע ויעצור כל דבר ומגיפה מעלינו אכי"ר!

מאמר בירחון האוצר - עצור מגיפה.pdf

יישר כח על המאמר המרתק.
מעניין באמת כיצד ינהגו עם ישראל בצום עשרה בטבת (שה' יעזור שלא יהיה בסוף..)
נחיה ונראה...
כפי שנראה במאמר, רבנים רבים לא רצו לשנות את הנוסח. אבל טעמם היה שלא רוצים להיות הראשונים לשנות.
ושמא אחר שמרן הגר"ח קניבסקי שליט"א (וכעי"ז אמר מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א) הורו שאפשר (או צריך) לשנות (או לתקן) הנוסח - א"כ גם שאר הרבנים יסכימו להצטרף להוראה זו. וכך באמת ינהגו כלל ישראל.
היו רבנים שבתחילה אמרו שלא לשנות הנוסח, ואחרי ששמעו את ההוראה של זקני הדור - חזרו בהם?
 
 

יראתי בפצותי

משתמש ותיק
בפשטות זה לא מגפה וכמו ששפעת אינה מגפה, אינני אומר שזה שפעת, אבל כרגע נראה שאף אחד למאה לא מת מזה (מתו פחות מ1% מהחולים המאומתים וסביר שיש בערך פי 3 לא ידועים).
 

בשלמא

משתמש ותיק
יש סיפור על בעל ויואל משה מסאטמאר שהביאו לפניו איזה קול קורא של העדה החרדית שם קוראים הרבנים על נושא מסוים (בקנאות) שיש להמנע מלהשתתף בענין פלוני.
אמר אחד הנוכחים שהב"ד כתב רק שיש להמנע כהמלצה אבל לא פסקו שאסור
השני ענהו כשאתה מבקש א"מ מנע מגיפה מנחלתיך אתה גם מתכוין רק לכתחילה
והויואל משה נהנה
 

לבי במערב

משתמש ותיק
4568734 אמר:
היו רבנים שבתחילה אמרו שלא לשנות הנוסח, ואחרי ששמעו את ההוראה של זקני הדור - חזרו בהם?
למשל - הג"ר אביגדר נבנצל שליט"א, אם אינני טועה (תלה דעתו בתשובת הגרח"ק שליט"א).
 
 

אשרי העם

משתמש ותיק
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
4568734 אמר:
היו רבנים שבתחילה אמרו שלא לשנות הנוסח, ואחרי ששמעו את ההוראה של זקני הדור - חזרו בהם?
למשל - הג"ר אביגדר נבנצל שליט"א, אם אינני טועה (תלה דעתו בתשובת הגרח"ק שליט"א).
אכן כן. כך היה. 
הסכים עם עצם ההערה שנוסח 'עצור' מתאים יותר (רק אמר שי"ל דה' ימנע את התפשטות המגיפה).
ושוב סיים שאם מרן הגר"ח שליט"א יורה לשנות, גם הוא מצטרף לדבריו. וכן היה.
 
 

שונצינאי

משתמש רגיל
אשרי העם אמר:
אכן כן. כך היה. 
הסכים עם עצם ההערה שנוסח 'עצור' מתאים יותר (רק אמר שי"ל דה' ימנע את התפשטות המגיפה).
ושוב סיים שאם מרן הגר"ח שליט"א יורה לשנות, גם הוא מצטרף לדבריו. וכן היה.
אין שום רמז לזה במאמר.
להיפך, הגר"א שליט"א מיישב שהלשון "מנע" שייך גם כלפי מניעת המשך המגיפה.
 

אשרי העם

משתמש ותיק
פותח הנושא
שונצינאי אמר:
אשרי העם אמר:
אכן כן. כך היה. 
הסכים עם עצם ההערה שנוסח 'עצור' מתאים יותר (רק אמר שי"ל דה' ימנע את התפשטות המגיפה).
ושוב סיים שאם מרן הגר"ח שליט"א יורה לשנות, גם הוא מצטרף לדבריו. וכן היה.
אין שום רמז לזה במאמר.
להיפך, הגר"א שליט"א מיישב שהלשון "מנע" שייך גם כלפי מניעת המשך המגיפה.
אני כותב המאמר בס"ד, ואכן נשמט קטע זה במאמר.
ובפורום השכן הוספתי השמטה זו.
 
 

4568734

משתמש ותיק
אשרי העם אמר:
שונצינאי אמר:
אשרי העם אמר:
אכן כן. כך היה. 
הסכים עם עצם ההערה שנוסח 'עצור' מתאים יותר (רק אמר שי"ל דה' ימנע את התפשטות המגיפה).
ושוב סיים שאם מרן הגר"ח שליט"א יורה לשנות, גם הוא מצטרף לדבריו. וכן היה.
אין שום רמז לזה במאמר.
להיפך, הגר"א שליט"א מיישב שהלשון "מנע" שייך גם כלפי מניעת המשך המגיפה.
אני כותב המאמר בס"ד, ואכן נשמט קטע זה במאמר.
ובפורום השכן הוספתי השמטה זו.
בפורום אוצה"ח הובא כך

הנה במאמר נשמטו דבריו של הגאון הגדול רבי אביגדר הלוי נבנצל שליט"א (מרא דאתרא דירושלים שבין החומות, תובב"א), שאמר שגם הוא מצטרף להוראת מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א לשנות הנוסח (בעשרה בטבת) ולומר 'אבינו מלכנו עצור מגיפה מנחלתך'.

[במאמר הובאו רק דבריו ש'מנע' שייך גם במגיפה הקיימת, והיינו דהקב"ה ימנע ממנה מלהתפשט הלאה. אך בכ"א אמר שאם מרן הגר"ח שליט"א יורה לשנות, יצטרף אליו, וכן היה].
 
 

שונצינאי

משתמש רגיל
לפי המובא במאמר, נשאל מרן הגרח"ק האם לפי דברי "מהר"ם" (שלא ברור לגמריי מיהו אותו מהר"ם וכמובא שם) ששינה את הנוסח בזמן מגיפה ל"ע, האם לפי דבריו יש לשנות בזמנינו, וע"ז השיב שאכן לפי דבריו יש לשנות. ואין כאן אלא הסכמה לכך שההגדרה כיום כבזמן מגיפה, לכל הפחות לענין זה שאותו מהר"ם היה משנה את הנוסח גם בזמננו. זוהי תשובתו לפי מה שהוצגה שם. אין בזה סתירה לכך שמנהג ישראל מאז ומקדם אף בזמני מגיפות שלא לשנות הנוסח, שלא כדברי מהר"ם הנ"ל.
אם כן, אין כאן הוראה ממרן הגרח"ק שליט"א לומר "עצור מגיפה", וממילא אין גם חזרה של מרן הגרא"נ שליט"א ממה שפסק בתחילה שאין לשנות את הנוסח הקיים מאחר ו"מנע" מתפרש גם כתפילה למנוע את המשך המגיפה.
 

אשרי העם

משתמש ותיק
פותח הנושא
שונצינאי אמר:
לפי המובא במאמר, נשאל מרן הגרח"ק האם לפי דברי "מהר"ם" (שלא ברור לגמריי מיהו אותו מהר"ם וכמובא שם) ששינה את הנוסח בזמן מגיפה ל"ע, האם לפי דבריו יש לשנות בזמנינו, וע"ז השיב שאכן לפי דבריו יש לשנות. ואין כאן אלא הסכמה לכך שההגדרה כיום כבזמן מגיפה, לכל הפחות לענין זה שאותו מהר"ם היה משנה את הנוסח גם בזמננו. זוהי תשובתו לפי מה שהוצגה שם. אין בזה סתירה לכך שמנהג ישראל מאז ומקדם אף בזמני מגיפות שלא לשנות הנוסח, שלא כדברי מהר"ם הנ"ל.
אם כן, אין כאן הוראה ממרן הגרח"ק שליט"א לומר "עצור מגיפה", וממילא אין גם חזרה של מרן הגרא"נ שליט"א ממה שפסק בתחילה שאין לשנות את הנוסח הקיים מאחר ו"מנע" מתפרש גם כתפילה למנוע את המשך המגיפה.

הדקדוק שכתבתם הוא בלשוני וניסוחי, ובזה צודקים אתם שקצת משמע שתשובת הגר"ח הייתה רק לפי מהר"ם.
אבל ההוראה שאני קיבלתי מהג"ר אליהו מן שליט"א לפרסם ברבים זה שמרן הגר"ח שליט"א הורה לומר 'עצור'.
[וכ"א יכול לברר זאת אצל הגר"א מן שלקח את כל האחריות לפסק זה לשינוי הנוסח].
 

שונצינאי

משתמש רגיל
חשוב במקרים כאלו לראות את נוסח השאלה כפי שהוצגה, ולא פחות מכך את נוסח התשובה המדוייקת.
האם הנוסח המדוייק של השאלה, ושל תשובת הגרח"ק בידכם או ביד הרב א. מן, וכן הנוסח המדוייק של תשובת הגרא"נ?
א"כ טוב יהיה אם תוכלו להעלותו.
בתודה מראש
 

אשרי העם

משתמש ותיק
פותח הנושא
שונצינאי אמר:
חשוב במקרים כאלו לראות את נוסח השאלה כפי שהוצגה, ולא פחות מכך את נוסח התשובה המדוייקת.
האם הנוסח המדוייק של השאלה, ושל תשובת הגרח"ק בידכם או ביד הרב א. מן, וכן הנוסח המדוייק של תשובת הגרא"נ?
א"כ טוב יהיה אם תוכלו להעלותו.
בתודה מראש
בוודאי ובוודאי.
השאלה והתשובה הייתה בע"פ, וביקשתי מהגר"א מן שיכתוב את זה ולא עלתה בידו (עד פרסום המאמר). בעז"ה אולי אנסה לבקשו שוב לכתוב את הדברים.
אבל זה מה שהורה לי לפרסם בשם מרן שליט"א שהורה לומר 'עצור'.
עם הגרא"נ שליט"א אני דיברתי, ושאלתיו ע"ד מהר"ם, ואמר דהי' אפ"ל דה' ימנע ההתפשטות (וכנ"ל), וכששאלתיו מה לעשות למעשה, אמר שאינו רוצה להיות הראשון שיורה כך, אבל אם מרן הגר"ח שליט"א יורה כך - הוא מצטרף לדעתו. וכן הוה.
 
 

אשרי העם

משתמש ותיק
פותח הנושא
מצו"ב צילום ממכתבו של הגאון רבי יוסף שוב שליט"א (דומו"צ בעיר התורה מודיעין עילית),
אשר שאל קמיה מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א בשליחותי את דבר השאלה בנוסח 'עצור' מגיפה,
והגר"י שוב שליט"א דקדק וכתב לי ע"ג הכתב את נוסח תשובתו של הגר"מ שליט"א:

[הדברים הובאו כבר במאמר, וכאן רק מובא צילום עדותו של השואל שהוא ת"ח מופלג ובר אוריין שזכה לשמש גדו"י רבים שסמכו עליו בהעתקת שמועותיהם, כמרן הגריש"א זצ"ל, הגר"ש דבילצקי זצ"ל, בעל משנה הלכות זצ"ל, ועוד].

מכתב ר''י שוב.PNG
 

4568734

משתמש ותיק
יראתי בפצותי אמר:
בפשטות זה לא מגפה וכמו ששפעת אינה מגפה, אינני אומר שזה שפעת, אבל כרגע נראה שאף אחד למאה לא מת מזה (מתו פחות מ1% מהחולים המאומתים וסביר שיש בערך פי 3 לא ידועים).
רואה אתה כי גם ר' משה שטרנבוך שלא כ"כ מחמיר בקורונה, בכ"א הורה לומר 'עצור' מגיפה, כי סו"ס מסכים שיש כאן מחלה מסוכנת (לכה"פ למבוגרים וכו') שמתפשטת וכו' וכו'. ורק לא לבטל תורה ותפילה עבור זה וכו'. וכך גם אוחזים ר' חיים קניבסקי ור' אביגדר נבנצל כמובא במאמר ובפורום כאן.
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
במחכ"ת, כנראה אינו מכיר את מציאות המגפות (שהיתה די־נפוצה לצערנו, עד לפני כמאה שנה).

כדוגמא בעלמא: במחלת החולי־רע (כולירה) אחוזי התמותה הם כ-50%, ה"י (והיא עוד מן ה'קלות' שבמגפות).
יה"ר שאכן לא נבין ולא נדע לעולם.


כנראה שטעיתי בהבנת דברי הכותב דלעיל; עכ"פ, סוכ"ס - הידיעה הנ"ל חשובה ונצרכת היא, ולפיכך שלחתי ההודעה בכ"ז.
 

יוצר אור

משתמש ותיק
תודה רבה לרב אשרי העם על המאמר המחכים בענין הנוסח של אבינו מלכנו מנע או עצור.
באמת אפשר לשאול למה לא אומרים נוסח ברור יותר משהו כמו "אבינו מלכינו בטל מגיפה מנחלתך". למה בחרו דווקא לשון "עצור" שיכול להתפרש כעצירה לזמן.
 

אשרי העם

משתמש ותיק
פותח הנושא

שניאור

משתמש ותיק
אגב מישהו מהנוהגים לומר א"מ בצומות יודע האם אומרים השנה בי' טבת במנחה? זה הרי ער"ש, ובעשי"ת בער"ש במנחה לא אומרים.
 

אשרי העם

משתמש ותיק
פותח הנושא
שניאור אמר:
אגב מישהו מהנוהגים לומר א"מ בצומות יודע האם אומרים השנה בי' טבת במנחה? זה הרי ער"ש, ובעשי"ת בער"ש במנחה לא אומרים.
הערה יפה.
באמת בשו"ע הרב (סי' תקפד ס"ה) כתב: 'אין אומרים אבינו מלכנו בשבת מפני שאסור לתבוע צרכיו בשבת ואפילו בערב שבת במנחה אין אומרים אותו'.
וראיתי כעת במחצית השקל (שם, סק"ג) שהקשה דהרי מתפללין בער"ש שמו"ע עם י"ג אמצעיות, דקיי"ל דמותר לשאול צרכיו בער"ש, ולמה א"מ אין אומרים. 
וכתב שם דדווקא י"ג ברכות דטופס ברכות הם, אבל א"מ שזה תחינות - כמו שאין אומרים תחנון, כך אין אומרים אבינו מלכנו.
ויש עוד להאריך בכ"ז, אי"ה.
 

בשלמא

משתמש ותיק
שניאור אמר:
אגב מישהו מהנוהגים לומר א"מ בצומות יודע האם אומרים השנה בי' טבת במנחה? זה הרי ער"ש, ובעשי"ת בער"ש במנחה לא אומרים.
ערוך השלחן תק"נ סעיף ב'
ורק בערב שבת יכול עשרה בטבת לחול, ואז מתענין בו ומשלימין, וקורין "ויחל" בבקר ובמנחה. ואף על גב דאנשי מעמד לא היו קורין בערב שבת במנחה מפני כבוד השבת, כדאיתא בתענית (כו א), זהו מפני שלא היו מתענים בערב שבת, כמבואר שם, מה שאין כן בתענית ציבור. ועוד: דשם היתה בכל שבוע, אבל בכאן – מקרה הוא בהרבה שנים (עיין מגן אברהם סעיף קטן ו, ולעניות דעתי כמו שכתבתי).
 ואין אומרים במנחה וידוים, ו"אבינו מלכנו", אבל "ענינו" אומרים. 
 

4568734

משתמש ותיק
לכל התוהים למה לומר "עצור" מגיפה (או למה בכלל עושים רעש) - בזמן שהקורונה לקראת סיומה, בין אם ע"י החיסונים, ובין אם בכלל זה לא מסוכן וכו' וכו'.
ראו את מה שהתפרסם היום בערב (קיבלתי במייל):

מפחיד: התגלתה מוטציה חדשה לקורונה; קטלנית לצעירים

לאחר הדיווח אודות המוטציה הבריטית, שר הבריאות הדרום אפריקאי מדווח כי בארצו התגלתה מוטציה נוספת - קטלנית לצעירים • החוקרים משערים כי היא אינה עמידה בפני החיסונים

בריאות / קורונה20.12.2020 | 20:19
 
מספר ימים בלבד לאחר שמוטציה חדשה של נגיף הקורונה התגלתה בבריטניה, מוטציה חדשה ומסוכנת התגלתה בדרום אפריקה. בשונה מהוירוס הרגיל, המוטציה החדשה מסוכנת גם עבור צעירים. עם זאת, נציין כי החוקרים משערים כי היא אינה עמידה בפני החיסונים.

 על פי הדיווח של שר הבריאות הדרום אפריקאי, המוטציה 501.V2 של נגיף הקורונה לא מדבקת יותר בשונה מהמוטציה הבריטית שדווח כי היא יותר מדבקת ב-70%, אולם היא עשויה לגרום למקרי תחלואה חמורים יותר - ובשונה מהנגיף הותיק, הנגיף שעבר מוטציה קטלני גם לצעירים.

 על פי הודעת משרד הבריאות במדינה, המוטציה בחדשה תרמה להתפשטות הנגיף במדינה כמו גם למספר המתים החריג בה. רק לפני כמה ימים בדרום אפריקה נרשמו לא פחות מ-10 אלף מקרים ביממה. עד כה נרשמו במדינה יותר מ-900 אלף מקרים ומספר המתים מתקרב ל-25 אלף.

 בתדרוך וירטואלי שנעשה ביום שישי האחרון הוא ציין כי "הראיות שנאספו עד כה, לפיכך, מציעות כי הגל השני שאנחנו חווים מונע על ידי וריאציה חדשה זו". עם זאת, מומחים מקומיים מעריכים כי הנגיף אינו עמיד בפני החיסונים לקורונה.

 נציין, כי בתום ישיבת קבינט הקורונה לפני זמן קצר התייחס נתניהו למוטציה הבריטית ואמר כי "אתמול שמענו מגורמים בארגון הבריאות העולמי על המוטציה החדשה של נגיף הקורונה ושמענו גם את הצהרתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס גו'נסון על התפשטות הנגיף עם המוטציה בארצו. כינסתי מיד אתמול בלילה צוות שרים כדי לדון בזה וכינסתי את הקבינט היום כדי להחליט החלטות חשובות. על פי המידע שיש בידינו, המוטציה הזאת מתפשטת הרבה יותר מהר מהנגיף הרגיל אבל היא לא קטלנית יותר וגם אין לנו שום סימן שהחיסון שיש בידינו לא מתגבר עליה. כרגע זה המידע שיש לנו, אנחנו כמובן עוקבים.

 בשעה שאנחנו יוצאים היום לדרך עם מבצע החיסונים הענק, יש לנו גם אתגר נוסף שאנחנו חייבים לטפל בו: אנחנו עושים הכל כדי למנוע את כניסת המוטציה לישראל. קיבלנו היום החלטה קשה אבל היא מחויבת המציאות. סגרנו את השמיים לכל הטיסות לישראל מבריטניה, מדנמרק ומדרום אפריקה. אלה המדינות שבהן נוכחת המוטציה. במידת הצורך אנחנו נוסיף מדינות נוספות. כל מי שיחזור מהמדינות הללו יכנס לבידוד וחשוב מאוד שייבדק. בייחוד עכשיו, כשהחיסון בידינו וכשאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, חשוב שנמשיך לשמור על הכללים. אנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות למען בריאותכם ולמען מדינתנו".
 

יוצר אור

משתמש ותיק
4568734 אמר:
לכל התוהים למה לומר "עצור" מגיפה (או למה בכלל עושים רעש) - בזמן שהקורונה לקראת סיומה, בין אם ע"י החיסונים, ובין אם בכלל זה לא מסוכן וכו' וכו'.
ראו את מה שהתפרסם היום בערב (קיבלתי במייל):

מפחיד: התגלתה מוטציה חדשה לקורונה; קטלנית לצעירים
באמת לא פשוט. אם יתגלה שהמוטציה עמידה בפני החיסון, אז צריכים רחמי שמים מרובים.
הפולמוס והמאמר הנ"ל יצא בדיוק בזמן הנכון, שה' יעצור כבר את המגיפה עם כל השלכותיה הקשות, אכי"ר.
 

4568734

משתמש ותיק
למעשה אני חושב שאפשר לומר את שתי הנוסחאות גם יחד, לדוגמא: "אבינו מלכנו מנע ועצור מגיפה מנחלתך".
ככה מרוויחים גם בקשה ספציפית על המגיפה הזו (עצור), וגם באופן כללי שהקב"ה ימנע עוד מגיפות מכאן ולהבא.
לא?
 
חלק עליון תַחתִית