הגר"א בס"ס ה על מש"כ הש"ע באלקין יכוין תקיף וכו' כתב- כמ"ש בתרגום אונקלוס (בראשית פרק ו, ב) בני אלקים בני רברבייא'. ועוד על שם (שמות כב, ח) עד האלקים יבא דבר שניהם. ובמעשה בראשית הכל בשם אלהים וז"ש ובעל הכחות כולם'.
חשבתי לפרש שבא הגר"א לבאר שתקיף הוא מלשון רברבייא כלומר בני השופטים והגדולים ומנהיגי המדינות, כש"כ הרד"ק שם. לכן אלקים הוא מלשון גדולה ומנהיגות. ובעל היכולות ביאר הגר"א שזה כמו שופט. וחשבתי כך משום שיש לאלקים שלש פירושים תקיף, בעל היכולות, ובעל הכוחות. וגם הגר"א הביא שלוש מקורות, ובאחרון כתב במפורש שהוא ביאור לבעל הכוחות. א"כ השאר הוא מקור וביאור לתקיף ובעל היכולות.
אך ק"ק על הביאור הזה כי איך קשור בעל היכולות לשופט. וזה מה שאני מחפש