בעי רחמי ומיית, איך אפשר להבין זאת?

למדניסט

משתמש רגיל
חוני המעגל, ישן שבעים שנה,
כשהתעורר,
"לא עבדי ליה יקרא כדמבעי ליה, חלש דעתיה, בעי רחמי ומת"
וישאל השואל, מה ההסבר, למה הקשר עם הסביבה כל כך חשוב,
בהשאלה... הרי איך אומרים אצלינו למה צריך למות, שיעלם לאיזה בית מדרש וילמד שם...
 

דברי יושר

משתמש ותיק
למה לא להיות בודד בעולם זו לא שאלה,
גם אליהו הנביא ביקש להסתלק מן העולם מאחר שנותר לבדו,
שלא נדע לעולם ממה שעושים אנשים שנותרו בודדים בעולם.

אבל השאלה הקשה ששואלים כולם,
מה אכפת לו אם יאמינו לו שהוא חוני או לא, שייכנס לביהמ"ד ויוכיח את כוחו בתורה, אם שמו חוני ואם שמו אנטיוכוס.
 

למדניסט

משתמש רגיל
פותח הנושא
דברי יושר אמר:
למה לא להיות בודד בעולם זו לא שאלה,
גם אליהו הנביא ביקש להסתלק מן העולם מאחר שנותר לבדו,
שלא נדע לעולם ממה שעושים אנשים שנותרו בודדים בעולם.

אבל השאלה הקשה ששואלים כולם,
מה אכפת לו אם יאמינו לו שהוא חוני או לא, שייכנס לביהמ"ד ויוכיח את כוחו בתורה, אם שמו חוני ואם שמו אנטיוכוס.
המהרש"א על המקום מבאר, 
שבתורה הוא הראה את כוחו, בציטוט המימרות בשם חוני,
אבל לא העריכו את מעשיו, כמעשיו של חוני המעגל
 
 

למדניסט

משתמש רגיל
פותח הנושא
משיב דבר אמר:
ואיך ישן שביעים שנה אתה מבין?
די ברור שהסיפור הזה הוא כעין משל ולא כפשוטו.
בגמרא זה ודאי לא מבואר כמשל,
והמהרש"א מסביר, שזה היה בזמן מלחמת האחים, וחשבו שהוא נהרג
 
 

למדניסט

משתמש רגיל
פותח הנושא
אור זרוע אמר:
למדניסט אמר:
בהשאלה... הרי איך אומרים אצלינו למה צריך למות, שיעלם לאיזה בית מדרש וילמד שם...

ומה רע לשבת בגן עדן?
לא עדיף?
אתה לא מכיר את הסיפור של ה"ציצית בקופיקה"?
לא שולחים ככה אנשים לגן עדן
 
 

למדניסט

משתמש רגיל
פותח הנושא
משיב דבר אמר:
הכונה שהבין מתוך היחס אליו שהוא לא צריך להיות בעולם. ודוק.
זו תובנה מעניינת,
בעצם אתה טוען שהתורה של אדם קשורה לדור ולמצב שלו?
 
 

משיב דבר

משתמש ותיק
למדניסט אמר:
משיב דבר אמר:
הכונה שהבין מתוך היחס אליו שהוא לא צריך להיות בעולם. ודוק.
זו תובנה מעניינת,
בעצם אתה טוען שהתורה של אדם קשורה לדור ולמצב שלו?
לא. אלא שאם אדם בסדר גודל של חונ"ה רואה שלא מכבדים אותו, סימן שהוא לא שייך לחיים כעת. וד"ב.
 
 

למדניסט

משתמש רגיל
פותח הנושא
משיב דבר אמר:
למדניסט אמר:
משיב דבר אמר:
הכונה שהבין מתוך היחס אליו שהוא לא צריך להיות בעולם. ודוק.
זו תובנה מעניינת,
בעצם אתה טוען שהתורה של אדם קשורה לדור ולמצב שלו?
לא. אלא שאם אדם בסדר גודל של רחב"ד רואה שלא מכבדים אותו, סימן שהוא לא שייך לחיים כעת. וד"ב.
עדיין אתה לא מסביר בדיוק,
למה הוא לא צריך להיות בעולם,
אם שייך להוסיף רוחניות, או איך שתקרא לזה,
מה שייך לא שייך?
 
 

למדניסט

משתמש רגיל
פותח הנושא
אלא אם כן תבוא ותאמר שיש פה עניין של חיים אמיתיים,
שדורות קודמים הבינו בהם יותר
 
יש פה בסיפור הזה עוד נושא מאוד מעניין
אדם רוצה למות, או במילים אחרות להתאבד, אבל אסור...
אז הוא מבקש מהקב"ה למות.
צורה מעניינת להתאבד, לא?
מצינו כך גם ביונה.

ובאמת בלי התפילה לכאורה היה נשאר חי,
כלומר שמבחינת יכולת ההשפעה בעולם הוא עדיין צריך לעולם, כיוון שהקב"ה השאיר אותו חי...
 

ראש הכולל

משתמש ותיק
הוא היה צריך להיות בעולם למטרה מסוימת ואם לא מסתכלים עליו כחוני אז הוא לא יכול לקיים את המטרה לשבת וללמוד הוא יכול גם בג"ע
 

למדניסט

משתמש רגיל
פותח הנושא
ראש הכולל אמר:
הוא היה צריך להיות בעולם למטרה מסוימת ואם לא מסתכלים עליו כחוני אז הוא לא יכול לקיים את המטרה לשבת וללמוד הוא יכול גם בג"ע
אז הסיפור הזה בגמרא, הוא חידוש נפלא,
בדרך שאדם חי את החיים ואת העולם,
יש תפקיד שצריך לחתור אליו,
 
 

ראש הכולל

משתמש ותיק
למדניסט אמר:
ראש הכולל אמר:
הוא היה צריך להיות בעולם למטרה מסוימת ואם לא מסתכלים עליו כחוני אז הוא לא יכול לקיים את המטרה לשבת וללמוד הוא יכול גם בג"ע
אז הסיפור הזה בגמרא, הוא חידוש נפלא,
בדרך שאדם חי את החיים ואת העולם,
יש תפקיד שצריך לחתור אליו,
זה די ברור שהגענו לעולם למטרה מסוימת שאותו צריכים לעשות
 
 
חלק עליון תַחתִית