A
Anonymous
Guest
מילתא דתמיהא בדברי רבינו פרץ
בתוד"ה ובית הלל אומרים מסלק את הטבלא ומנערה הקשו איך מותר לו לנער את הטבלה והרי הטבלא עצמה נעשית בסיס לדבר האיסור.
ובתוס' רבינו פרץ כתב ליישב וז"ל והר"ם תירץ דלפי מה דפירשנו לעיל [ד"ה מגביהין] דחזו למאכל בהמה ניחא אם כן הוי בסיס לדבר האסור ולדבר המותר וכי האי גוונא שרי כדמוכח פרק הנוטל וכו' עכ"ל. וכוונתו למה שכתב לעיל דהך עצמות וקליפין איירי בראויין לבהמה דאם אינם ראויים לבהמה הרי שלכו"ע אסורים בטלטול וכמו שכתבו התוס' לעיל מינה. והא דהוי ליה מוקצה הוא משום דבתחילת השבת היה מוכן לאדם ועתה נעשה מוכן לבהמה.
אבל הדברים מרפסין איגרא מאי שייאטיה לומר שעל כן הוי בסיס לדבר המותר וכי משום שהוא ראוי למאכל בהמה הוא דבר המותר והרי מוקצה הוא ואסור בטלטול וצע"ג. ומצווה גדולה ליישב. וכפי הנראה יש שם חסרון דברים הניכר.
בתוד"ה ובית הלל אומרים מסלק את הטבלא ומנערה הקשו איך מותר לו לנער את הטבלה והרי הטבלא עצמה נעשית בסיס לדבר האיסור.
ובתוס' רבינו פרץ כתב ליישב וז"ל והר"ם תירץ דלפי מה דפירשנו לעיל [ד"ה מגביהין] דחזו למאכל בהמה ניחא אם כן הוי בסיס לדבר האסור ולדבר המותר וכי האי גוונא שרי כדמוכח פרק הנוטל וכו' עכ"ל. וכוונתו למה שכתב לעיל דהך עצמות וקליפין איירי בראויין לבהמה דאם אינם ראויים לבהמה הרי שלכו"ע אסורים בטלטול וכמו שכתבו התוס' לעיל מינה. והא דהוי ליה מוקצה הוא משום דבתחילת השבת היה מוכן לאדם ועתה נעשה מוכן לבהמה.
אבל הדברים מרפסין איגרא מאי שייאטיה לומר שעל כן הוי בסיס לדבר המותר וכי משום שהוא ראוי למאכל בהמה הוא דבר המותר והרי מוקצה הוא ואסור בטלטול וצע"ג. ומצווה גדולה ליישב. וכפי הנראה יש שם חסרון דברים הניכר.