ביצה ט"ז ע"ב - למה נאמר לעיוור "פושע אתה"?

ה' רועי

משתמש רגיל
ההוא סמיא דהוה מסדר מתניתא קמיה דמר שמואל חזייה דהוה עציב אמר ליה אמאי עציבת אמר ליה דלא אותיבי ערובי תבשילין אמר ליה סמוך אדידי לשנה חזייה דהוה עציב אמר ליה אמאי עציבת אמר ליה דלא אותיבי ערובי תבשילין אמר ליה פושע את לכולי עלמא שרי לדידך אסור

אם העיוור בפעם השנייה היה עצוב, כנראה שהוא שכח שוב, ואנחנו יודעים שכולנו בני אדם וזה טבעי שנשכח,
או שבגלל עצם היותו עיוור לא יכל לעשות עירוב תבשילין (?)

למה מר שמואל ישר אומר לו "פושע אתה"?
 

אריך

משתמש ותיק
פושע בלשון התלמוד נאמר גם על שכחה, כאשר לא היה זה אונס. כגון ביצה טו, ב ברש"י: שמא יפשע - ישכח.
 
חלק עליון תַחתִית