ביצה לב: להפריד פתילה ע"י נר.

דגש קל

משתמש רגיל
פלא שבשו"ע תקיד מובא ההלכה שאסור לחתוך פתילה אך לא בא אם הפתרון של רבי יהודה שמותר ע"י נר ? (בנו"כ זה כן מובא)
 
 
לא הבנתי:
לשון השו"ע תקיד ח
אין חותכין הפתילה לב', אלא אם כן ע"י שנותן שני ראשיה בפי שני נרות ומדליקה באמצע;
הרי מפורש כרבי יהודה.
 

דגש קל

משתמש רגיל
פותח הנושא
תודה שהעמדתם אותי על האמת. לא הבחנתי בסעיף ח' אלא בסעיף יו"ד ששם כתוב 'מותר להסיר הפחם שבראש הנר כשהוא דולק אבל אינו חותך ראש הפתילה בכלי', אבל שם הכוונה לחיתוך לצורך הסרת הפחם ולא לשם קצירת הפתילה כבסעיף ח'.
דרך אגב אציין לדבר חידוש שראיתי במנחת שלמה על ביצה שהסתפק הגרש"ז אם דווקא בחיתוך פתילה / חוט שהחיתוך ע"י אור הוא ע"י כילוי ולכן מותר אף שעושה למעשה פתילה קצרה. משא"כ בחוט אזבסט אסור מכיון שאינה כלה בכך.

שכויח .
 
חלק עליון תַחתִית