להלכה נקטינן דבשכח פעם שני לערב נקרא פושע ולא יכול לסמוך על עירוב גדול העיר (או כל מי שזיכה לכל העיר) כך פסק במ״ב (ויש חולקים על פסק זה)
והנה בכף החיים (ובעוד פוסקים) מובא דאם שכח ברצף מחמרינן עליו אך בהפסק רגל שכן עירב אפשר לסמוך על עירוב זה.
אך בחיי אדם מחמיר גם בהפסק רגל - ומדייק לפי שיטתו בהסבר דברי רש״י שההוא סמיא שכח פעם שנייה ׳לשנה׳ למרות שבאמצע היה כבר רגל אחר (סוכות שבין שני הר״ה ששכח) - שגם אם לא היו רצופים לא יכול לסמוך עוד.
האם ידוע לפי אלו שמחמירים כך, עד כמה? דהיינו האם זה פעם בחיים או פעם בשנה?
והנה בכף החיים (ובעוד פוסקים) מובא דאם שכח ברצף מחמרינן עליו אך בהפסק רגל שכן עירב אפשר לסמוך על עירוב זה.
אך בחיי אדם מחמיר גם בהפסק רגל - ומדייק לפי שיטתו בהסבר דברי רש״י שההוא סמיא שכח פעם שנייה ׳לשנה׳ למרות שבאמצע היה כבר רגל אחר (סוכות שבין שני הר״ה ששכח) - שגם אם לא היו רצופים לא יכול לסמוך עוד.
האם ידוע לפי אלו שמחמירים כך, עד כמה? דהיינו האם זה פעם בחיים או פעם בשנה?