איתא בגמ' - לדעת ב"ה אומרים 'מתוך שהותרה הוצאה לצורך - הותרה נמי שלא לצורך'
ופירש התוס' שעכ"פ צריך צורך קצת, ואם לאו עובר על איסור דאורי' וז"ל 'אבל שלא לצורך יו"ט כלל ודאי אסור מן התורה'.
וכך פסק השו"ע סימן תקיח (עיין רמ"א עם ביאור הלכה ס"א).
ויש לדון האם עגלה של תינוק שיש בה כל מיני פריטים שאינם נצרכים, האם חייבים להוציאם לפני שיוצאים לרה"ר? (גם תיק העגלה, חש בו לפעמים פריטים שאינם נצרכים)
ולכאורה נראה שחייבים וגובל באיסור דאוריתא, (ונראה שאין מקפידים על כך; וצריך להבין האם עושים ע"פ דין).
ופירש התוס' שעכ"פ צריך צורך קצת, ואם לאו עובר על איסור דאורי' וז"ל 'אבל שלא לצורך יו"ט כלל ודאי אסור מן התורה'.
וכך פסק השו"ע סימן תקיח (עיין רמ"א עם ביאור הלכה ס"א).
ויש לדון האם עגלה של תינוק שיש בה כל מיני פריטים שאינם נצרכים, האם חייבים להוציאם לפני שיוצאים לרה"ר? (גם תיק העגלה, חש בו לפעמים פריטים שאינם נצרכים)
ולכאורה נראה שחייבים וגובל באיסור דאוריתא, (ונראה שאין מקפידים על כך; וצריך להבין האם עושים ע"פ דין).