קשה לי סתירה בגמ',
בסוכה דף יא: מנא הני מילי (שסכך כשר רק מגידולי הארץ) אמר ריש לקיש אמר קרא ואד יעלה מן הארץ מה אד דבר שאינו מקבל טומאה וגידולו מן הארץ אף סוכה דבר שאין מקבל טומאה וגידולו מן הארץ. כלומר האד שמביא את הגשם נקרא "גידולו מן הארץ", הניחא למ"ד ענני כבוד היו אלא למ"ד סוכות ממש מאי איכא למימר וכו' עיי"ש בגמ' ששיטת ר"ל מבוססת על התנאים שסוברים שהסוכה היא כנגד ענני הכבוד.
ומבואר בגמ' שעננים נחשבים גידולי הארץ, ולכאורה הרי הם לא באים מהארץ, הם באים מהים! מוכרחים לומר שים נקרא ארץ.
ואילו בעירובין דף כז: בנוגע לכלל המפורסם שאין פודין מעשר שני אלא פרי מפרי וגידולי קרקע, אמרו בגמ' שם ומי אמר אביי דגים גידולי קרקע נינהו והאמר אביי וכו', ומסקנת הגמ' שדגים לא נקראים גידולי קרקע. וקשה מ"ש לגבי סכך דהעננים נקראו גידולי קרקע ומ"ש לגבי דגים דלא מיקרו גידולי קרקע.
בסוכה דף יא: מנא הני מילי (שסכך כשר רק מגידולי הארץ) אמר ריש לקיש אמר קרא ואד יעלה מן הארץ מה אד דבר שאינו מקבל טומאה וגידולו מן הארץ אף סוכה דבר שאין מקבל טומאה וגידולו מן הארץ. כלומר האד שמביא את הגשם נקרא "גידולו מן הארץ", הניחא למ"ד ענני כבוד היו אלא למ"ד סוכות ממש מאי איכא למימר וכו' עיי"ש בגמ' ששיטת ר"ל מבוססת על התנאים שסוברים שהסוכה היא כנגד ענני הכבוד.
ומבואר בגמ' שעננים נחשבים גידולי הארץ, ולכאורה הרי הם לא באים מהארץ, הם באים מהים! מוכרחים לומר שים נקרא ארץ.
ואילו בעירובין דף כז: בנוגע לכלל המפורסם שאין פודין מעשר שני אלא פרי מפרי וגידולי קרקע, אמרו בגמ' שם ומי אמר אביי דגים גידולי קרקע נינהו והאמר אביי וכו', ומסקנת הגמ' שדגים לא נקראים גידולי קרקע. וקשה מ"ש לגבי סכך דהעננים נקראו גידולי קרקע ומ"ש לגבי דגים דלא מיקרו גידולי קרקע.