נצבים וילך
משתמש ותיק
הטעם שאין קובעים ראש השנה ביום א' הוא כיון שאז יהיה הושענא רבה בשבת ותדחה מצות ערבה (ירושלמי סוכה פ"ד, תוד"ה לא - סוכה מג:).
אמנם לא נתבאר איזה איסור שבת יש בחביטת הערבה, שמשום זה יהיה צריך לדחותה אם תחול בשבת.
הריטב"א (סוכה שם) כ' נהי דליכא משום גזירה דרבה הא איכא איסור טלטול מדרבנן. ע"כ. מדוע איסור בטלטול? האם צמח שאינו מחובר הוא מוקצה?
אמנם לא נתבאר איזה איסור שבת יש בחביטת הערבה, שמשום זה יהיה צריך לדחותה אם תחול בשבת.
הריטב"א (סוכה שם) כ' נהי דליכא משום גזירה דרבה הא איכא איסור טלטול מדרבנן. ע"כ. מדוע איסור בטלטול? האם צמח שאינו מחובר הוא מוקצה?