פירש"י ד"ה תכשיטי נשים: 'בשמים שהן דוכות במדוכה ומתקשטות בהן להיות ריחן ערב לבעליהן'
רואים מפה שהקב"ה יודע שאשה צריכה בושם להיות ריחה ערב לבעלה.
וקשה לי א"כ למה הקב"ה בראה כך חסרה שצריכה לעשות מעשה בשביל שתהא ריחה ערב לבעלה, למה לא ברא אותה שיהיה ריחה ערב לבעלה גם בלי אמצעיים אחרים.
ולא דומה לשאר צרכים שהקב"ה ברא אותנו חסרים, ששם יש עניין של תפילה וכו.., ופה מאי?
רואים מפה שהקב"ה יודע שאשה צריכה בושם להיות ריחה ערב לבעלה.
וקשה לי א"כ למה הקב"ה בראה כך חסרה שצריכה לעשות מעשה בשביל שתהא ריחה ערב לבעלה, למה לא ברא אותה שיהיה ריחה ערב לבעלה גם בלי אמצעיים אחרים.
ולא דומה לשאר צרכים שהקב"ה ברא אותנו חסרים, ששם יש עניין של תפילה וכו.., ופה מאי?