תרומת הדשן ופשיטת הבגדים שני כתובים הבאים כאחד

כריתות ו.
והרי תרומת הדשן דנעשית מצותה ומועלין בה, משום דהוי תרומת הדשן ובגדי כהונה שני כתובים הבאים כאחד, וכל שני כתובין הבאין כאחד אין מלמדים. (בבגדי כהונה כתיב והניחם שם מלמד שטעונים גניזה)
 

דרבמדיקר

משתמש ותיק
פותח הנושא
פינחס רוזנצוויג אמר:
כריתות ו.
והרי תרומת הדשן דנעשית מצותה ומועלין בה, משום דהוי תרומת הדשן ובגדי כהונה שני כתובים הבאים כאחד, וכל שני כתובין הבאין כאחד אין מלמדים. (בבגדי כהונה כתיב והניחם שם מלמד שטעונים גניזה)

לא התכוונתי לשאול איפה כתוב שהם שתי כתובים הבאים כאחד אלא איזה פסוק הם מלמדים יחד
 

חימקו

משתמש ותיק
דרבמדיקר אמר:
אשמח אם מישהו יוכל לבאר לי איפה השני כתובים האלו מרוב בורותי

בתרומת הדשן כתוב 'ושמו אצל המזבח' טעון גניזה ואסור בהנאה ויש בו מעילה.
בבגדי כהונה כתוב 'והניחם שם' שטעונים גניזה ואסור להנות בהם ויש בהם מעילה.

הנה שני פסוקים הבאים ללמד שיש מעילה גם לאחר שנעשית מצוותו.
 
חלק עליון תַחתִית