יומא לח: כמה פרוכות היו בכניסה לקודש הקדשים

בן אבנר

משתמש ותיק
נחלקו רבנן ור' יוסי האם היתה פרוכת אחת בין ההיכל לקודש הקדשים, או ב' פרוכות.
ונתעוררתי לדון האם מוכרח שהם נחלקו מה היה בבית המקדש, או שיתכן לומר שהם נחלקו מה אמור להיות מעיקר הדין, אך במציאות יכול אחד מהם להודות שלמעשה נהגו בבית המקדש כמו המ"ד השני, אלא דס"ל שההכרעה לעשות בצורה ההיא היתה לא נכונה.
אשמח לשמוע את סברת רבני הפורום בנושא.
 
האם יש סיבה לומר כזה דבר, שהיה דין לעשות פרוכת אחת ועשו שתים או לעשות שתים ועשו אחת? כלומר מה ניתן להרויח מהמצאה זו? למה לא לומר שכל אחד סבר שעשו כמו שהוא סובר שאמרים לעשות?
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
בן אבנר אמר:
ונתעוררתי לדון האם מוכרח שהם נחלקו מה היה בבית המקדש, או שיתכן לומר שהם נחלקו מה אמור להיות מעיקר הדין, אך במציאות יכול אחד מהם להודות שלמעשה נהגו בבית המקדש כמו המ"ד השני, אלא דס"ל שההכרעה לעשות בצורה ההיא היתה לא נכונה.
ולגופה של שאלה....
תלמוד בבלי יומא נ"א ע"ב
היה מהלך בהיכל עד שמגיע לבין שתי הפרוכת המבדילות בין הקדש ובין קדש הקדשים וביניהן אמה רבי יוסי אומר לא היתה שם אלא פרוכת אחת בלבד שנאמר והבדילה הפרוכת לכם בין הקדש ובין קדש הקדשים 
ובגמ'
תלמוד בבלי יומא נ"א ע"ב
שפיר קאמר להו רבי יוסי לרבנן ורבנן אמרי לך הני מילי במשכן אבל במקדש שני כיון דלא הואי אמה טרקסין ובמקדש ראשון הוא דהואי ואיסתפקא להו לרבנן בקדושתיה אי כלפנים אי כלחוץ ועבוד שתי פרוכות
רבנן דאיסתפקא להו עבוד שתי פרוכות..
 
חלק עליון תַחתִית