הגמ' מסתפקת אם מהני מחשבת חוץ לזמנו לפסול בחתיית גחלים, האם מכשירי מצוה כמצוה, ורש"י מפרש בשני אופנים הספק של הגמ' או שהספק הוא אם הקטורת נפסלת, או שהספק הוא לפסול הגחלים.
וצריך להבין הצד שהקטורת נפסלת שהרי בשעת חתיית הגחלים הקטורת עדיין נמצאת במכתשת ואין בה חלק מסוים להקטרת בין הבדים.
ואולי נימא שנפסלת בשעת החפינה,
ויש לעיין אם שייך לעשות חתייה נוספת אחרי שעשה חתייה כשרה, ואם נאמר שלא, א"כ לא תהיה תקנה להקטרת יו"כ, דמאחר שבגחלים אין פסול בע"כ החפינה תפסול הקטורת, וחתייה אחרת אינו יכול לעשות מאחר שחתייה ראשונה כשרה.
וצריך להבין הצד שהקטורת נפסלת שהרי בשעת חתיית הגחלים הקטורת עדיין נמצאת במכתשת ואין בה חלק מסוים להקטרת בין הבדים.
ואולי נימא שנפסלת בשעת החפינה,
ויש לעיין אם שייך לעשות חתייה נוספת אחרי שעשה חתייה כשרה, ואם נאמר שלא, א"כ לא תהיה תקנה להקטרת יו"כ, דמאחר שבגחלים אין פסול בע"כ החפינה תפסול הקטורת, וחתייה אחרת אינו יכול לעשות מאחר שחתייה ראשונה כשרה.