משה בן חנינא
משתמש ותיק
משה רבינו אמר:
לכאורה, חז''ל אומרים כאן שאין הבדל בין יחיד וציבור בעשרה ימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים. אם זה נכון, אז למרות שבימי השנה מוותרים על פסוקי דזמרה כדי להתפלל בעשרה, בעשרת ימי תשובה אסור לדלג מכיוון שאין מעלה לתפילת הציבור על תפילת היחיד. אינני פוסק, ולכן אני משאיר את דבריי בסימן שאלה.
לדעת חז''ל, כוונתו שה' מוכן לשמוע תפילותיו של ישראל בכל עת ובכל שעה. כנגד זאת, ישעיהו בן אמוץ אמר:כי מי גוי גדול אשר לו אלקים קרבים אליו כה' אלקינו בכל קראנו אליו
כלומר, רק בזמנים מסוימים ה' שומע לקוראיו. חז''ל (ביבמות מט ב) פתרו את הסתירה כך:דרשו ה' בהמצאו קראהו בהיותו קרוב
הא ביחיד הא בצבור ויחיד אימת אמר רב נחמן אמר רבה בר אבוה אלו עשרה ימים שבין ראש השנה ליום הכפורים
לכאורה, חז''ל אומרים כאן שאין הבדל בין יחיד וציבור בעשרה ימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים. אם זה נכון, אז למרות שבימי השנה מוותרים על פסוקי דזמרה כדי להתפלל בעשרה, בעשרת ימי תשובה אסור לדלג מכיוון שאין מעלה לתפילת הציבור על תפילת היחיד. אינני פוסק, ולכן אני משאיר את דבריי בסימן שאלה.