מנחם מענדל שפרינגר
משתמש ותיק
גמרא מסכת ר"ה דכ"ב:
פַּעַם אַחַת בִּקְּשׁוּ בַּיְיתּוֹסִין לְהַטְעוֹת אֶת חֲכָמִים שָׂכְרוּ שְׁנֵי בְּנֵי אָדָם בְּאַרְבַּע מֵאוֹת זוּז אֶחָד מִשֶּׁלָּנוּ וְאֶחָד מִשֶּׁלָּהֶם
שֶׁלָּהֶם הֵעִיד עֵדוּתוֹ וְיָצָא שֶׁלָּנוּ אָמְרוּ לוֹ אֱמוֹר כֵּיצַד רָאִיתָ אֶת הַלְּבָנָה אָמַר לָהֶם עוֹלֶה הָיִיתִי בְּמַעֲלֵה אֲדוּמִּים וּרְאִיתִיו שֶׁהוּא רָבוּץ בֵּין שְׁנֵי סְלָעִים רֹאשׁוֹ דּוֹמֶה לְעֵגֶל אׇזְנָיו דּוֹמִין לִגְדִי קַרְנָיו דּוֹמוֹת לִצְבִי וּזְנָבוֹ מוּנַּחַת לוֹ בֵּין יַרְכוֹתָיו וְהֵצַצְתִּי בּוֹ וְנִרְתַּעְתִּי וְנָפַלְתִּי לַאֲחוֹרַי וְאִם אֵין אַתֶּם מַאֲמִינִים לִי הֲרֵי מָאתַיִם זוּז צְרוּרִין לִי בִּסְדִינִי
ואני שואל:
האם היתה משמעות לכל הקודים האלו (מעלה אדומים, רבוץ בין שני סלעים וכו')?
ואם לא למה הוא בכלל אמר אותם?