צאנזע חסיד
משתמש רגיל
גמרא בכ"מ בש"ס
האומר סלע זו לצדקה בשביל שיחיו בני ובשביל שאזכה בה לחיי העולם הבא, הרי"ז צדיק גמור, ומסיק שדייקא בישראל ולא בעכו"ם. ע"כ
וברש"י, פה על הדף אומר: ד"ה "הרי זה צדיק גמור" אם רגיל בכך
ומאוד התקשיתי בפירוש המילים,
עד שהאיר ה' עיני, וחשבתי אולי זה הפירוש הנכון,
"הרי זה צדיק" גמור אם רגיל בכך דייקא,
כי הרי בעכו"ם אם יתנו צדקה ויראו שזה לא "עובד", כביכול, יפסיקו בזה,
אבל הישראל, אם רגיל בכך, דהיינו שנותן הרבה פעמים כך, והרבה פעמים לא "מצליח" כביכול, ואינו תוהה אלא תולה בעוונותיו,
ואפילו ככה ממשיך ונותן, לכן הרי זה צדיק גמור.
האומר סלע זו לצדקה בשביל שיחיו בני ובשביל שאזכה בה לחיי העולם הבא, הרי"ז צדיק גמור, ומסיק שדייקא בישראל ולא בעכו"ם. ע"כ
וברש"י, פה על הדף אומר: ד"ה "הרי זה צדיק גמור" אם רגיל בכך
ומאוד התקשיתי בפירוש המילים,
עד שהאיר ה' עיני, וחשבתי אולי זה הפירוש הנכון,
"הרי זה צדיק" גמור אם רגיל בכך דייקא,
כי הרי בעכו"ם אם יתנו צדקה ויראו שזה לא "עובד", כביכול, יפסיקו בזה,
אבל הישראל, אם רגיל בכך, דהיינו שנותן הרבה פעמים כך, והרבה פעמים לא "מצליח" כביכול, ואינו תוהה אלא תולה בעוונותיו,
ואפילו ככה ממשיך ונותן, לכן הרי זה צדיק גמור.