דף כו כייף ופשיט ר"ה כ"ו:

HaimL

משתמש ותיק
אף פעם לא הצלחתי להבין את הפירוש לאשורו. לעצמי, אני מפרש פשיט זה משום שעיקרו של ר"ה לדעה הזאת הוא המלכת הקב"ה (ופועל יוצא שהוא יום הדין), ולכן יש בו גאווה להיות כמו לגיון של מלך. וכייף זה משום שר"ה לדעה הזאת עיקרו הוא יום הדין (והמלכת הקב"ה היא כמו בדרך ממילא), ולכן צריך להיות כפוף בשפלות, כמו מי שעומד בפני דין לחיים ולמוות. אבל אני לא יודע אם אכן זה הוא הפשט הפשוט, ולא מצליח ליישב את זה עם הפסוקים שברש"י
 
חלק עליון תַחתִית