מי הכניס את מסכת שקלים לסדר לימוד הדף היומי?

איששלוש

משתמש רגיל
האם ידוע למישהו אם מתחילת סדר לימוד הדף היומי למדו בו גם את מס' שקלים וכך תיקן זאת המהר"ם שפירא, או שזה נכנס מאליו בתקופה מאוחרת יותר כיון שהוא נדפס ביחד עם הבבלי.
 

איששלוש

משתמש רגיל
פותח הנושא
האשכול המצויין מדבר על הדפסתה בתוך התלמוד בבלי, ואני שאלתי על לימודה מסדר הדף היומי אם כך נקבע הסדר מתחלה [משום מה], או שנכנסה בשלב מאוחר יותר אגב כך שנדפסה עם התלמוד בבלי. אשמח מאד אם מישהו יש לו מידע מוסמך בענין.
 

אור זורח

משתמש ותיק
איששלוש אמר:
האשכול המצויין מדבר על הדפסתה בתוך התלמוד בבלי, ואני שאלתי על לימודה מסדר הדף היומי אם כך נקבע הסדר מתחלה [משום מה], או שנכנסה בשלב מאוחר יותר אגב כך שנדפסה עם התלמוד בבלי. אשמח מאד אם מישהו יש לו מידע מוסמך בענין.
לכבוד הרב @איששלוש שליט''א
כמובן ששאלות הסטוריות לא קובעים על פי סברא
אבל בכל זאת כמדומני שהנטיה היא שכך התחילו מתחילה משום שהיא מסודרת בבבלי
 

הכהן

משתמש ותיק
עד המחזור השמיני למדו שקלים במהדורה שבה מסכת שקלים היתה בת 12 או 13 דף, ואז שינו למהדורות המצויות של 22 דף (מוסף שבת קדש פרשת ויקרא)
 

שמעון רבינוביץ

משתמש ותיק
שמעתי ממישהו שהסיבה שהכניסו 'שקלים' לסדר הדף היומי היא כיון שכך אפשר לעשות 'סיום' על סדר שלם - מועד.
ותשובה זו הניחה את דעתי.
 

שמעון רבינוביץ

משתמש ותיק
פראנק אמר:
למה לא הכניסו את עדיות ואבות?
לכאו' התשובה הפשוטה על כך היא מכיון שאין ע"ז גמ', אבל מאידך חזי' שמשניות מידות וקינים כן הכניסו (כנראה כדי לעשות סיום על כל סדר קדשים), ושוב צ"ע.
 
חלק עליון תַחתִית