הירושלמי מספר
ר' אבהו שלח לרבי חנינה בריה יזכי בטיבריה. אתון ואמרין ליה גמל הוא חסד שלח ומר ליה המבלי אין קברים בקיסרין שלחתיך לטבריא. שכבר נמנו וגמרו בעליית בית אריס בלוד שהתלמוד קודם למעשה. רבנין דקיסרין אמרין הדא דתימר בשיש שם מי שיעשה אבל אם אין שם מי שיעשה המעשה קודם (פסחים כד.)
וממבט ראשון נראה שר' אבהו אומר לבנו, וכי אתה לא יכול לגמול חסד ולקבור מתים בקיסריה וכי ששלחתי אותך עד טבריה בשביל לקבור מתים ?
ונראה שלא כך הוא הפירוש (על אף שיש מהמפרשים במקום שכך מסבירים) שהרי כתוב בתורתן של ראשונים במקום שבקסרין לא היה בית קברות ! כמ"ש בירושלמי מו"ק ג-ה והרא"ש מו"ק פ"ג סי' ל"ט גרס "כגון אלין דקסרין דקברין בבית בירי" ובתורת האדם להרמב"ן בהתחלה גון כתוב "כגון אלין בקסרין דקברין בבית שאן ובהלכות שמחות למהר"מ מרוטנבורג סי' ע"ג הגי' "אילין דקיסרין דקברין בבית כירה" ובבלי סנהדרין סח. כתוב פגע בי ר' עקיבא מקיסרי ללוד וכותב שם רש"י שהיו נושאין מטתו מקסרי ללוד.
ונראה להציע שהביאור כך הוא, ר' אבהו אומר לבנו, וכי מפני שאין בית הקברות בקסריה נראה לך ששלחתי אותך לטבריה לקבור מתים ?
ולכאורה הוא האמת לאמתה !
ר' אבהו שלח לרבי חנינה בריה יזכי בטיבריה. אתון ואמרין ליה גמל הוא חסד שלח ומר ליה המבלי אין קברים בקיסרין שלחתיך לטבריא. שכבר נמנו וגמרו בעליית בית אריס בלוד שהתלמוד קודם למעשה. רבנין דקיסרין אמרין הדא דתימר בשיש שם מי שיעשה אבל אם אין שם מי שיעשה המעשה קודם (פסחים כד.)
וממבט ראשון נראה שר' אבהו אומר לבנו, וכי אתה לא יכול לגמול חסד ולקבור מתים בקיסריה וכי ששלחתי אותך עד טבריה בשביל לקבור מתים ?
ונראה שלא כך הוא הפירוש (על אף שיש מהמפרשים במקום שכך מסבירים) שהרי כתוב בתורתן של ראשונים במקום שבקסרין לא היה בית קברות ! כמ"ש בירושלמי מו"ק ג-ה והרא"ש מו"ק פ"ג סי' ל"ט גרס "כגון אלין דקסרין דקברין בבית בירי" ובתורת האדם להרמב"ן בהתחלה גון כתוב "כגון אלין בקסרין דקברין בבית שאן ובהלכות שמחות למהר"מ מרוטנבורג סי' ע"ג הגי' "אילין דקיסרין דקברין בבית כירה" ובבלי סנהדרין סח. כתוב פגע בי ר' עקיבא מקיסרי ללוד וכותב שם רש"י שהיו נושאין מטתו מקסרי ללוד.
ונראה להציע שהביאור כך הוא, ר' אבהו אומר לבנו, וכי מפני שאין בית הקברות בקסריה נראה לך ששלחתי אותך לטבריה לקבור מתים ?
ולכאורה הוא האמת לאמתה !