מבואר בגמ' פסחים ק''כ א' דעת רבא שמצה בזמן הזה דאורייתא ומרור דרבנן כי מרור תלוי בפסח אבל מצה חזר הכתוב ואמר בערב תאכלו מצות הכתוב קבעו חובה.
ויש להקשות מדוע אין לומר כאן כל דבר שהיה בכלל שבעת ימים מצות תאכלו ויצא מן הכלל ללמד לא ללמד על עצמו יצא אלא על הכלל כולו יצא ללמד וכל שבעת ימים יהא חובה לאכול מצה.
ויש להקשות מדוע אין לומר כאן כל דבר שהיה בכלל שבעת ימים מצות תאכלו ויצא מן הכלל ללמד לא ללמד על עצמו יצא אלא על הכלל כולו יצא ללמד וכל שבעת ימים יהא חובה לאכול מצה.